VISOKOKVALITETNA HRANA – IDEALAN SPOJ SELA I GRADA

2892020-radionicaGovornik

28. IX 2020. | U petak, 25. septembra 2020. održana je on-line radionica projekta ‘Budućnost srpske industrije hrane’ u organizaciji Asocijacije za promociju srpske hrane, a pod pokroviteljstvom Ministarstva omladine i sporta Republike Srbije. Na ovoj, petoj po redu, radionici govorilo se o visokokvalitetnoj hrani, kakvi su njeni tržišni potencijali u Srbiji, šta možemo da očekujemo u budućnosti i kakve su šanse mladih za zaposlenje i uspeh u industriji hrane. Takođe, govorilo se i o tome kako izgleda ostati na selu i baviti se proizvodnjom premijum prirodnih sokova, kao i kakvu ulogu u kreiranju proizvoda i njegovom razvoju za mladog proizvođača imaju takmičenja poput Ekotrofelije.

Govornici ove radionice bili su Miloš Pejčinović, ispred Asocijacije za promociju srpske hrane, Nikola Marković, jedan od osnivača brenda Srberry, koji se bavi proizvodnjom premijum prirodnih sokova, kao i Simona Jaćimović, ispred studentskog tima Ecofamily koji je 2018. godine pobedio na nacionalnom studentskom takmičenju u kreiranju ekoinovativnog prehrambenog proizvoda Acornico, toplog napitka sa dodatkom žira i predstavljao Srbiju na prestižnom evropskom sajmu SIAL u Parizu.

Novi pravci razvoja tržišta visokokvalitetne hrane zahtevaju neprekidno usavršavanje proizvoda upotrebom savremene tehnologije, kvalitetnih i zdravih sirovina, standarda za bezbednost i drugog, što upravo govori u prilog činjenice da, u poređenju sa klasičnim, tradicionalnim proizvodima, proizvodi visokokvalitetne hrane mogu imati veće cene. “I velike kompanije su ušle na polje specijalizovanih proizvoda što je dobar znak, jer znači da su prepoznali visokokvalitetne sirovine i proizvode, ali i potrošačke navike”, rekao je Pejčinović i dodao da domaćoj industriji, poljoprivredi i proizvodnji hrane nedostaju nove generacije, a posebno visokoobrazovani ljudi koji bi radili na njenom daljem unapređenju.

Upravo zbog stalne varijacije u ceni bobičastog voća, kao i uvoza proizvoda iz inostranstva koji u sebi sadrže sirovine iz Srbije, osnivači brenda Srberry odlučili su se da naprave proizvod sa dodatnom vrednošću, od domaćih sirovina za domaće tržište i već četvrtu godinu uspešno proizvode i prodaju. Kao predstavnici mladih koji su ostali na selu, osnivači ovog brenda ističu da su njihovi proizvodi spoj sela i grada, jer su najbolje iz sela, odnosno kvalitetne sirovine, upakovali u premijum proizvod i doneli u grad. “Zbog sirovina i načina proizvodnje, naš proizvod jeste skuplji od tradicionalnih, ali ukoliko napravite analizu tržišta i pažljivo odredite svoju ciljnu grupu, nećete imati problem da plasirate i prodate proizvod potrošačima,” rekao je Marković.

“Kada ste mladi proizvođač, plašite se da proizvod koji pripremate nije dovoljno dobar, ali zato su tu takmičenja poput Ekotrofelije, gde imate priliku da spojite naučeno i praktično i uz pomoć i podršku profesora koji su tu za savete i konsultacije, dođete do pravog izbora proizvoda i njegove realizacije”, rekla je Jaćimović, diplomirani tehnolog i član organizacionog odbora takmičenja Ekotrofelija. Kao preduslove za početak bavljenja proizvodnjom hrane, ona navodi dobru viziju uz hrabrost i istrajnost, a da su finansije, kao najveći problem, rešive dostupnim fondovima i subvencijama koje mogu pomoći u početku.

Ova radionica namenjena opštini Kragujevac bila je peta u nizu od osam radionica, koje se zbog epidemiološke situacije održavaju u on-line formatu, a namenjene su mladim proizvođačima. Na radionicama, oni imaju priliku da se upoznaju sa mogućnostima i prilikama koje im se nude u oblasti visokokvalitetne hrane, a mogu i da se sa svojim inovativnim visokokvalitetnim prehrambenim proizvodom prijave na nacionalni konkurs za ‘Buduće lidere domaće hrane’. Više informacija, kao i prijavu na Konkurs, možete pronaći na sajtu APSH.