VISA ISTRAŽIVANJE: SEDAM OD DESET MIKRO, MALIH I SREDNJIH PREDUZEĆA U SRBIJI SPREMNO JE DA KORISTI PAMETNE TELEFONE KAO POS TERMINALE

161221-Visa_FB_SmallBusiness_POS_2_RGB

16. XII 2021. | Beskontaktna plaćanja trajno su uticala na globalnu trgovinu i ponašanje potrošača, pružajući im mogućnost da bezbedno i sigurno kupuju tokom pandemije korona virusa. Skoro polovina potrošača (44%) , prema globalnoj studiji kompanije Visa, se izjasnila da više neće kupovati u prodavnicama koje prilikom plaćanja zahtevaju kontakt sa blagajnikom ili platnim uređajem. Ovaj podatak, suočava domaće biznise sa izazovom, budući da prema novom istraživanju kompanije Visa, ‘Klikom do digitalne trgovine’ , polovina njih (50%) koristi samo tradicionalni POS terminal za plaćanje karticama, koji iziskuje unošenje PIN koda.

Ipak, sedam od deset mikro, malih i srednjih preduzeća (70%) u Srbiji otvoreno je za nove tehnologije i spremno da putem mobilne aplikacije prihvata beskontaktna plaćanja, podaci su istraživanja.

Istraživanje je, takođe pokazalo, da skoro svi ispitanici iz kategorije srednjih preduzeća (98%), kao i njih 80% iz malih i 67% iz mikro preduzeća rekli su da bi takva primena mogla da olakša proces prihvatanja plaćanja njihovoj firmi. Većina ispitanika kao ključne prednosti korišćenja takozvanog softPOS terminala u poređenju sa upravljanjem gotovinom, navodi pogodnost (59%), bezbednost u kontekstu pandemije (46%) i mobilnost (44%), tj. mogućnost prihvatanja plaćanja svuda gde se nalazi njihov pametni telefon. Istraživanje je, takođe, pokazalo da se gotovina, kao jedini vid plaćanja, uglavnom koristi u mikro preduzećima, dok prihvatanje gotovine i kartica raste sa veličinom biznisa.

“Spremnost malih i srednjih preduzeća da tradicionalne POS terminale zamene pametnim telefonima je snažan pokazatelj njihove potrebe za praktičnijim rešenjima. Tap To Phone tehnologija preduzećima će pružiti pristupačan, jednostavan i bezbedan način da prihvate beskontaktna plaćanja i zadrže konkurentnost u novoj ekonomiji. Širom CEMEA regiona već vidimo pozitivne efekte ovog rešenja, zbog čega ćemo u narednom periodu i ovde intenzivno raditi na daljoj digitalnoj transformaciji biznisa“, izjavio je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu.

Kada je u pitanju korišćenje ličnog ili mobilnog telefona kompanije, istraživanje je pokazalo da samo 16% ispitanika pokazuje spremnost da koristi lične telefone za prihvat plaćanja.

Kao benefite koje bi njihovi klijenti mogli imati od ove metode u poređenju sa gotovinskim plaćanjem, kompanije ističu praktičnost (53%), raditi ono što je ‘trendi’ (50%), biti bezbedan od pandemije (43%), koristiti inovativne ili savremene načine plaćanja (42%) i brzinu (25%). S druge strane, mnogi su i dalje skeptični po pitanju dodatnih troškova i činjenice da je u pitanju nova tehnologija sa kojom ni oni, ali ni njihovi kupci, nisu još dovoljno upoznati.

Istraživanje ‘Klikom do digitalne trgovine’ je regionalna studija percepcije mikro, malih i srednjih preduzeća sprovedena u Srbiji, Crnoj Gori, Severnoj Makedoniji, Bosni i Hercegovini i Albaniji. Ispitanici u Srbiji pokazali su najveći nivo interesovanja (70%) za tehnologiju koja pretvara mobilne telefone u POS terminale i omogućava im da prihvataju beskontaktno plaćanje. Na drugom mestu su preduzeća iz Crne Gore (58%), a slede ih biznisi Severne Makedonije (53%), Albanije (48%) i preduzeća iz Bosne i Hercegovine (24%).

U cilju podrške MSP sektoru u Srbiji, Visa je u saradnji sa Raiffeisen bankom, prošle nedelje lansirala Tap to Phone rešenje (TTP), koje transformiše Android pametne telefone u POS terminale, putem NFC tehnologije. Veliki benefit ovog rešenja je što ne iziskuje od trgovca kupovinu dodatne hardverske opreme a zahvaljujući izuzetno bezbednom EMV standardu i tehnologiji enkripcije, sigurno je za korišćenje kao i tradicionalni platni terminali.

Tap to Phone tehnologija je već prisutna na više od 35 globalnih tržišta i uključuje 35.000 pametnih uređaja za beskontaktna plaćanja, dok je  broj prodavaca koji koriste ovu tehnologiju porastao za 1.800% od prošle godine u regionu CEMEA (Centralna Evropa, Afrika i Bliski istok).