UTISCI SA RADIONICE ‘BUDUĆNOST SRPSKE INDUSTRIJE HRANE’

2882020-radionica-2

28. VIII 2020 | U petak, 28. avgusta 2020. održana je druga po redu online radionica projekta ‘Budućnost srpske industrije hrane’ u organizaciji Asocijacije za promociju srpske hrane. Učesnici su imali priliku da se upoznaju sa koracima koje proizvođači moraju da preduzmu pre nego što krenu u proizvodnju, kao što su neophodnost ispitivanja tržišta, upoznavanje i razumevanje potreba potrošača, primarne i sekundarne ciljne grupe i upoznavanje sa kanalima prodaje visokokvalitetne hrane.

Učesnici radionice bili su Miloš Pejčinović, ispred Asocijacije za promociju srpske hrane, kao i Branislav Sekulić, vlasnik porodične firme Vrtlari, koja se odlikuje dugom tradicijom u proizvodnji i preradi visokokvalitetnog voća i povrća, ali i širokom paletom visokokvalitetnih proizvoda, među kojima su višestruko nagrađivani džemovi, sok od paradajza i ajvari.

“Veliki potencijal proizvodnje visokokvalitetne hrane leži u interesovanju za ovu oblast, kao i uslovima za njen razvoj. Idealna je za ulazak u preduzetništvo i motivaciju mladih, jer je pogodna kako za ruralne, tako i za urbane sredine. Visokokvalitetnu hranu pored inovativnosti odlikuju upravo autentičnost i lokalni karakter, a to je ono čime Srbija može da se diči i da ponudi svetu,” izjavio je Miloš Pejčinović, dodajući da je Asocijacija za promociju hrane tu da osnaži mlade proizvođače da se bave proizvodnjom visokokvalitetne hrane, edukuje ih o stanju i trendovima u istoj, i upozna sa relevantnim akterima ovog tržišta.

“Neophodno je pratiti trendove i prilagođavati se navikama potrošača, te ukoliko je to smanjena upotreba šećera, napraviti proizvod bez istog”, rekao je Branislav Sekulić, dodavši da upravo spoj moderne tehnologije i tradicionalne recepture vodi do visokokvalitetnog proizvoda. Dodao je i da su istraživanjem tržišta, koje je dovelo do promene i prilagođavanja proizvoda, njegove ambalaže i dizajna, slušajući svoje potrošače i stalnom prisutnošću na sajmovima i izlaganjima došli do prepoznatljivosti brenda i plasiranja proizvoda u 300 objekata u Srbiji, ali i izvoza u SAD i nekoliko evropskih zemalja.

Današnja radionica bila je druga u nizu od osam radionica koje su planirane da se održe u naredna tri meseca. Kroz radionice, mladi proizvođači će imati priliku da se upoznaju sa mogućnostima i prilikama koje im se nude u oblasti visokokvalitetne hrane, a moći će i da se sa svojim inovativnim visokokvalitetnim prehrambenim proizvodom prijave na nacionalini konkurs za ‘Buduće lidere domaće hrane’. Prijava na Konkurs otvorena je do 1. oktobra 2020. do 17h, a više informacija možete pronaći na sajtu APSH.

Budućnost srpske industrije hrane je projekat koja pruža podršku, promociju i povezivanje mladima koji su zainteresovani ili već uključeni u sektor proizvodnje hrane. Cilj je motivacija i osnaživanje mladih da pokrenu sopstvenu proizvodnju, okrenu se tržištu visokokvalitetne hrane ili unaprede svoje postojeće proizvode. Projekat sprovodi Asocijacija za promociju srpske hrane, a finansira Ministarstvo omladine i sporta Republike Srbije.