Trajne kobasice na tržištu Srbije

Foto: Freepik

Čajna kobasica je na prvom mestu po broju kupaca, a slede je kulen i budimska. Trajne kobasice kupljene na meru čine čak 75% vrednosnog učešća, dok 25% vrednosti dolazi od originalnih pakovanja.

GfK analiza tržišta:
U fokusu ovog istraživanja je kupovina trajnih kobasica u Srbiji, u periodu od marta do septembra 2023. godine. U analizu su uključene budimska, čajna kobasica, domaća, fruštuk, kulen, sendvič, sremska i slično.
Trajne kobasice je, tokom posmatranog sedmomesečnog perioda, bar jednom kupilo 79% domaćinstava u Srbiji. Prosečna frekvencija kupovine iznosi 7 puta u analiziranom periodu, dok prosečna cena kategorije raste za 35% u odnosu na 2022. godinu i dostiže 1.310 dinara po kilogramu.
Čajna kobasica je na prvom mestu po broju kupaca, a slede je kulen i budimska. Trajne kobasice kupljene na meru čine čak 75% vrednosnog učešća, dok 25% vrednosti dolazi od originalnih pakovanja.
Supermarketi generišu 29% ukupne vrednosti kategorije, što ih čini liderom među maloprodajnim formatima. Slede minimarketi sa 22% vrednosnog učešća. Diskontni lanci beleže pad u odnosu na godinu ranije i ostvaruju 14% učešća, dok hipermarketi rastu i ‘odnose’ 12% ukupne vrednosti trajnih kobasica. Tradicionalne i specijalizovane prodavnice, odnosno mesare, beleže po 11% učešća.
Na tržištu trajnih kobasica, pet vodećih brendova u zbiru ostvaruje 57% vrednosnog učešća. To su, abecednim redosledom: Baroni, K Plus, Neoplanta, Pikok i Zlatiborac.
Od ukupno generisane vrednosti, 57% ‘odnose’ trgovačke marke. Učešće promocija u analiziranoj kategoriji proizvoda iznosi 38%, što predstavlja pad u odnosu na isti period godinu dana ranije.