Sunđeri i krpe

FokusSunjdjeriKrpe2019

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 171, septembar 2019)

 

NAJAVIŠE SE KUPUJU U SUPERMARKETIMA

Sunđeri i krpe za čišćenje u domaćinstvu najviše se kupuju u supermarketima, čije vrednosno tržišno učešće u ovoj kategoriji iznosi 28%, a za njima slede minimarketi sa 22%. Veliki maloprodajni formati i tradicionalne prodavnice pokrivaju po 17% tržišta, drogerije 8%, a diskonteri 7%.

 

GfK analiza tržišta

Jelena Milutinović, Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta sunđera i krpa za domaćinstvo odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava u Srbiji za period od februara do juna 2018. godine.

Kategorijom su obuhvaćeni kuhinjski sunđeri za pranje i brisanje, metalni sunđeri/žice za sudove, kao i razne vrste krpa za brisanje u domaćinstvu. Kako su proizvodi iz ove kategorije, zajedno sa još nekoliko desetina drugih kategorija robe široke potrošnje, počev od 2018. godine dodati u portfolio kategorija praćenih kroz Panel domaćinstava, možemo da analiziramo i kretanje pokazatelja u odnosu na prethodnu godinu.

U posmatranom petomesečnom periodu proizvode iz ove kategorije kupilo je nešto više od 61% domaćinstava u Srbiji. Od ukupne vrednosti kategorije, 47% generiše kupovina klasičnih sunđera, 42% čine krpe za domaćinstvo, a preostalih 11% dolazi od kupovina metalnih žica za pranje posuđa. Klasični sunđeri imaju najveću bazu kupaca. Bar jednom u posmatranom periodu ih je kupilo 85% kupaca kategorije. Osim toga, ova grupa proizvoda ima i najveću učestalost kupovina.

Na domaćem tržištu prisutno je pedesetak kompanija koje u svojoj ponudi imaju proizvode iz ove kategorije, uz nešto veći broj brendova/trgovačkih marki. Pet vodećih brendova koji ‘zauzimaju’ 44% tržišnog učešća u kategoriji, poređano je abecednim redosledom: Fino, Logex, Perfetto, Top Star i Vileda. Najveću relativnu penetraciju ostvarili su Top Star, Perfetto i Fino, ali brend Vileda je zabeležio najveću lojalnost kupaca od čak 58%.

Trgovačke marke imaju veoma veliki značaj u kategoriji sunđera i krpa. Više od polovine kupaca kategorije je bar jednom kupilo neku trgovačku marku. Broj kupaca trgovačkih marki se značajno povećao u odnosu na prethodnu godinu, što se i odrazilo na njihovo učešće u kategoriji koje je dostiglo čak 36% ukupne vrednosti.

Promocije pokrivaju 21% vrednosti kategorije, ali se njihovo učešće blago smanjilo u odnosu na godinu ranije.

Sunđeri i krpe za čišćenje u domaćinstvu najviše se kupuju u supermarketima, čije vrednosno tržišno učešće u ovoj kategoriji iznosi 28%, a za njima slede minimarketi sa 22%. Veliki maloprodajni formati i tradicionalne prodavnice pokrivaju po 17% tržišta, drogerije 8%, a diskonteri 7%. (Nastavak je na strani 14)

 

Freudenberg Household products – Vileda

Đuro Vulikić, Business Development Manager, Serbia and Adria Export:
Vileda je brend sa dugom tradicijom na tržištu Srbije, a prepoznatljiv je po kvalitetu i inovativnim proizvodima koje stavlja na raspolaganje svojim vernim potrošačima.

Jedan od proizvoda koji se izdvaja upravo po kvalitetu i inovativnosti je Vileda Glitzi Pur Active – sunđer za teflon koji omogućuje lagano i moćno čišćenje osetljivih površina bez grebanja, efikasno i bez napora, pomoću visokoupijajućih jastučića. Zahvaljujući vrlo mekanom materijalu i ergonomskim brazdama koje se nalaze na svakoj strani, prijatan je na dodir i omogućava lagano čišćenje. Čak i kada je reč o skoreloj prljavštini ili zagorelim delovima posude, naš Vileda Glitzi Pur Active sunđer ih neće ogrebati. Visokoupijajući Vileda Glitzi Pur Active sunđer može očistiti čak i masne mrlje nastale od ulja, mlečnih proizvoda ili jaja, ali za to ipak preporučujemo i korišćenje pouzdanog deterdženta za pranje.

Vileda Glitzi Pur Active sunđer napravljen je od 100% čistog poliuretana. Nije striktno ograničen na upotrebu u kuhinji. Može se koristiti i za uklanjanje mrlja u kupatilu. Međutim, s’ obzirom da to nije njegova primarna namena, za čišćenje kupatila preporučujemo druge Vileda proizvode.

Tokom čišćenja, Vileda Glitzi Pur Active sunđer se lagano prilagođava vašoj ruci i čini čišćenje prijatnim. Omogućuje precizne i besprekorne pokrete prilikom čišćenja. Jednostavnim ispiranjem pomoću vode i sapuna, može se koristiti više puta pre nego što se odloži.

 

Sarantis

Dalibor Bajić, marketing menadžer:
Kompanija Sarantis je već duže od 15 godina prisutna na srpskom tržištu sa brendovima Fino i Top Star, koji u svom asortimanu, pored široke lepeze proizvoda za domaćinstvo, sadrže i sunđere i krpe.

Fino je prepoznatljiv po izuzetno visokom kvalitetu, kako krpa, tako i sunđera. Kreirajući različite oblike sunđera, kombinujući raznovrsne boje pene sa modernim dizajnom abraziva i samog pakovanja, Fino se trudi da odgovori na što raznovrsnije potrebe sve prefinjenijih potrošača. Fino krpe napravljene su od specijalnih materijala, pri čemu je, pored izuzetnog kvaliteta, akcenat takođe stavljen na dizajn, kolorit i atraktivnost proizvoda na polici.

Top Star odlikuje izbalansiran odnos cene i kvaliteta sunđera i krpa, što iskusne domaćice prepoznaju već nakon prvog korišćenja, tako da vrlo lako stiče lojalnost kupaca.

Od svih Fino sunđera najprodavaniji je Teflon sunđer, dok je kod Top Stara naprodavaniji profilisani sunđer.

Fino i Top Star sunđeri i krpe prisutni su u svim prodajnim formatima i u svim formatima je izlaznost standardno dobra, zahvaljujući odlično izbalansiranom asortimanu u odnosu na konkurenciju i potrebe potrošača. Kategorija sunđera i krpa iz godine u godinu je u stalnom porastu i taj trend prate i naši brendovi.

Kompanija pomno prati promene i trendove u potrebama potrošača i konstantno usavršava svoju ponudu u pogledu kvaliteta, ekonomičnosti pakovanja, atraktivnosti dizajna, kao i lansiranjem novih proizvoda, kako bi na najbolji mogući način ispunila očekivanja potrošača i stekla njihovu lojalnost. Tako je prošle godine Fino asortiman obogaćen lansiranjem Dishmatic programa, koji je odmah ostvario izuzetne rezultate, tako da danas pored klasičnih sunđera predstavlja sve češći izbor potrošača. Već za sledeću godinu pripremamo nova lansiranja, pripreme su u finalnoj fazi, tako da će Fino i Top Star brendovi biti obogaćeni novim proizvodima.

Prodaju se trudimo da unapredimo uglavnom akcijskim popustima na regularnu cenu, naročito u sezoni prolećnog i jesenjeg čišćenja, ali paralelno nudimo kupcima volume offer artikle, i to: sunđere 2+1 i 5+1 gratis, kao i vlažne krpe 3+1 gratis.

 

Sisma/Sterling

Služba prodaje:
Brend Logex obuhvata širok asortiman proizvoda za čišćenje i održavanje različitih prostorija unutar domaćinstva na provereno efikasan i vidljiv način. Svaki proizvod u okviru asortimana, uključujući krpe i sunđere, napravljen je od materijala visokog kvaliteta, koji garantuje istovremeno izuzetan učinak, pogodnost i sigurnost prilikom upotrebe. Logexovi proizvodi su rezultat stalnih istraživanja i razvojnog procesa, kao i neprekidnog rada na inovativnim materijalima.

Širok asortiman u okviru brenda Logex imaju abrazivni sunđeri, napravljeni od čiste celuloze i sintetičkih materijala. Odlikuje ih izuzetna moć upijanja, dugotrajnost, a snažan abrazivni učinak čini ih savršenim za čišćenje svih površina u domaćinstvu.

Tu su zatim truleks krpe, izuzetno mekane, velike moći upijanja, napravljene od celuloze i pamuka, koje garantuju najviši stepen higijene. 100% prirodna vlakna čine Logex truleks krpe nezamenljivim u smislu moći upijanja i kompaktnosti. Oplemenjene su osvežavajućim mirisom limuna.

Višenamenske krpe za čišćenje namenjene su različitim vrstama površina unutar domaćinstva, uključijući podove, napravljene su od inovativnih materijala visokog kvaliteta, sa izuzetnim učinkom pri čišćenju, izuzetne otpornosti na trošenje, habanje i pogodnosti pri upotrebi.

Truleks krpe i sunđeri su među proizvodima iz Logex asortimana koji beleže najbolju prodaju. 60% se proda kroz organizovanu trgovinu, a 40% kroz TT kanal. Brend već tri godine zaredom ima rast prodaje, sa prosečnom godišnjom stopom rasta od 10%. Najviše se prodaje u formatu supermarketa, a slede hipermarketi, drogerije i klasične veleprodaje.

U pripremi je nova, neobična ambalaža kako bismo generičke proizvode, kao što su truleksi, učinili zanimljivijim i izdvojili ih iz ponude.

Ponudu se trudimo da poboljšamo pre svega bliskom saradnjom sa našim kupcima i podrškom svim njihovim trade aktivnostima na ovoj kategoriji.