Prvih pet igrača u ovoj kategoriji čine isključivo stranci: Beiersdorf, Colgate-Polmolive, Felce Azzuro, Avon i Unilever.
Hidratantnost, pH faktor, aloa… Koje su sve karakteristike sredstava za tuširanje sa kojima smo se upoznali u poslednjih desetak godina? Tome su doprinela i naučna dostignuća u oblasti kozmetike koja možda čak i prednjače nad ostalim. Tako sada ne samo da mamo sredstva za tuširanje u skoro svakom domu, već gotovo da svaki član porodice ima svoj omiljeni proizvod, u zavisnosti od potrebe (muški-ženski, hidrirajući, sa vitaminima, aroma-terapija…). Domaćih proizvođača u ovoj kategoriji nema. Bar ne među prvih pet. Verovatno je razlog tome što je ova kategorija svoj procvat doživela baš u vreme kada ja naša kozmetička industrija počela da vene. Tako na našem tržištu imamo priliku da gledamo trku vodećih svetskih brendova ‘spakovanu’ na malom prostoru. U poslednje vreme ova borba se značajno zahuktava i to naročito u smišljanju novih, sve maštovitijih linija, za koje u prosečnoj prodavnici uskoro neće biti mesta na rafovima. I to samo za prvih pet proizvođača.
Beirsdorf
Tržišni lider u kategoriji sredstava za tuširanje je u periodu od januara do avgusta 2004. godine, potvrdio svoju lidersku poziciju, ostvarivši 31,1% vrednosnog tržišnog učešća, prema rezultatima GfK panela. Najpozatiji brendovi ovog proizvođača na srpsko-crnogorskom tržištu su proizvodi iz Bath Care linije. U asortimanu ove linije mogu se naći sve klasične vrste preparata za tuširanje, a od skoro je obogaćena i potpuno novim proizvodom, uljem za tuširanje. “Kada je Nivea Bath Care u pitanju, i 2004. su obeležile konstantne inovacije u skladu sa potrošačkim trendovima i potrebama potrošača”, saznajemo iz Beiersdorfa. “Tako su radi boljeg nastupa na samim policama u trgovinama formirane četiri Nivea Bath Care linije: Nivea krem, Nivea mleko i vitamini, Nivea hidratantni preparat za tuširanje ‘Senzacija’); Nivea linija za opuštanje (Nivea relaksirajući preparati za tuširanje, Nivea ulje za tuširanje); Niveina linija energije (Nivea vitalizirajući preparat za tuširanje, Nivea Fitness, Nivea energetski preparat za tuširanje za muškarce, Nivea Isotonic) i linija svežine (Welness preparat za tuširanje). Nivea Bath Care u svom asortimanu ima proizvode za aroma segment. Nivea Aroma preparati za tuširanje ‘4 elementa’, sadrže esencijalna ulja koja su poznata i korišćena kao eliksir za fizičku i mentalnu dobrobit, već hiljadu godina. Formulisani su prema karakteristikama 4 elemeta iz prirode: Voda, Vatra, Zemlja i Vazduh.”, izjavljuju iz predstavništva vlasnika brenda Nivea, Beiersdorfa. Najprodavanija pakovanja svih ovih preparata su od 250ml, osim aroma segmenta koji je popularniji u pakovanju od 200ml.
Colgate Palmolive(AWT)
AWT, kao distributer pokriva celo tržište Srbije direktno, kako moderne, tako i tradicionalne kanale prodaje. Tržište Crne gore pokriva drugi distributer – Expo iz Kotora. S obzirom da su Palmolive gelovi prisutni već duže vreme na našem tržištu, tržišno učešće je stabilno, ali, kako ističu stručnjaci iz AWT-a, u 2004. je ipak primetan trend rasta. “To je prvenstveno rezultat konstantnih inovacija u proizvonji i promocija putem gratis pakovanja. Kako je Colgate Palmolive ove godine lansirao dve nove linije Aroma Creme i Thermal Spa, to je između ostalog, rezultiralo porastom prodaje za ovu kategoriju od 25% u odnosu na prethodnu.”, kažu u AWT-u. Svi najpopularniji proizvodi su prisutni i u formi pena za kupanje koje se prodaju u pakovanjima zapremine od 500ml, dok su najpopularnija pakovanja gelova za tuširanje u klasičnoj mililitraži od 250ml, a posebno promo akovanja od 300ml po istoj ceni. Svi proizvodi nose generičko ime – Palmolive. Pored toga, ističu se pojedini proizvodi koji su podeljeni op kolekcijama. Najpoznatije kolekcije na našem tržištu su Aroma Therapy, mlečne varijante gelova za tuširanje gde je najpopularniji gel Milk/Honey, kao i nove kolekcije Thermal Spa na bazi termalnih voda i Aroma Creme koja predstavlja kombinaciju hidrirajuće kreme i čistih esencijalnih ulja. “Bitan novitet je kolekcija Aroma Creme koja je već lansirana, i koja je doživela izuzetan uspeh na tržištu. Pored toga, u pripremi su još neke nove kolekcije, ali je to još uvek u domenu poslovne tajne. Glavni konkurenti na našem tržištu u ovom trenutku su nam Nivea, Henkel, sa svojim brendom Fa i Unilever sa brendom Dove”, saznajemo od stručnjaka iz AWT-a.
Felce Azzura (Siadesso)
“Smatramo da pokrivamo celo tržište u Srbiji i Crnoj Gori, jer imamo jako dobro razvijenu distributivnu mrežu na području Srbije i generalnog distrubutera na području Crne Gore. Svake godine, bez obzira na evidentne teškoće na tržištu, naš finansijski i fizički udeo je u porastu. Poznato je da smo generalni zastupnici italijanskog Paglierija, firme sa dugogodišnjom tradicijom u okviru koje se izdvajaju dva najpoznatija brenda – Felce Azzura i Cleo. U našem slučaju, svi noviteti zavise odproizvođača: nove ambalaže, proširenje asortimana ili nove reklame. Na osnovu naših saznanja direktno sa terena, Nivea i Palmolive su nam jedina konkurencija po asortimanu.”, rekla je Marina Janković, direktor preduzeća Siadesso.
Unilever
Dove, jedan od Unileverovih globalnih i najpoznatijih premijum brendova, prisutan je na tržištu Srbije i Crne Gore od 1997. godine. Dove proizvodi se ističu jedinstvenom formulacijom, koja je izuzetno blaga, pH neutralna i sadrži jednu četvrtinu hidratantnog mleka, koje ne isušuje kožu. Dove Showr Gel je kolekcija gelova i krema za tuširanje sa različitim sastojcima: pantenolom, mineralima, ekstraktima čiste svile ili bisera, koji sa jedinstvenim Dove hidratantnim sastojcima za brigu o koži, održavaju prirodnu ravnotežu kože i čine je mekom i glatkom na dodir. Ove godine, Dove asortiman gelova za tuširanje upotpunjen je Dove Firming gelom za tuširanje sa jedinstvenom kombinacijom morskih algi, ceramida i aktivnih Dove sastojaka, koja ima ključnu ulogu u borbi protiv celulita i učvršćivanju kože. Najatraktivnija pakovanja gelova za tuširanje su od 250ml.
Pripremio: Ivan Filipović