Sredstva za negu i čišćenje lica

ZA LEPU KOŽU, BEZ BORA

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.20, januar 2006.)

Najpopularniji su proizvodi kompanija Avon i Oriflame. Slede Beiersdorf i L’Oreal, a zatim nebrendirani proizvodi koji se prave u apotekama.

Beiersdorf
Kolekcija Nivea Visage prisutna je na celom tržištu Srbije i Crne Gore, distribuira se svim glavnim kupcima, kozmetičkim radnjama i određenim parfimerijama. Laila Wuster, menadžer za proizvode namenjene nezi lica u Beiersdorfu, ističe da je kumulativna pozicija kompanije na tržištu broj dva, sa pozitivnim tendecijama rasta. Ona navodi da, prema agenciji GfK, tržište proizvoda za negu lica beleži vrednost od 596 miliona dinara i ima rast od 15,1 odsto, u poređenju sa rastom od 13,5 odsto celokupnog tržišta kozmetike. “Količinsko učešće proizvoda za negu lica nema tako značajnu ulogu, kao druge kategorije, na primer sredstva za negu kose ili dezodoransi. Sredstva za negu imaju udeo od 76 odsto, a sredstva za čišćenje učešće od 24 odsto”, dodaje Wuster.
Wuster napominje da je tržište proizvoda za negu lica podeljeno u dva glavna segmenta – za negu i za čišćenje. “Kada su u pitanju proizvodi za negu, najpopularnija pakovanja su teglice i tube od 50ml, a kada je reč o sredstvima za čišćenje, najprodavanije su bočice i tube između 150 i 200ml”, naglašava ona. Prema njenim rečima, na osnovu najnovije studije IMAS o kozmetičkim brendovima, sprovedene u periodu mart-april ove godine, proizvodi Nivea pokazuju najveću spontanu prepoznatljivost, sa 91 odsto. “Nivea je takođe i broj jedan kada su u pitanju simpatije i upotreba kod kupaca, u poređenju sa konkurencijom. Čak i podbrend Nivea Visage učestvuje sa 84 odsto”, naglašava Wuster. Ona je obećala inovacije usledećoj godini, ali nije želela da ih otkriva. “Ono što je sigurno je da ćemo uvek da nudimo proizvode koji prate najnovija naučna dostignuća, koji su efikasni i koji se razvijaju kako bi bili u harmoniji sa kožom”, kaže Wuster i dodaje da su im glavni konkurenti, kao što i pokazuje istraživanje GfK, Avon, Oriflame i L’Oreal.

Garnier prisutniji kod potrošača
Prema poslednjim zvaničnim procenama kojima raspolaže kompanija L’Oreal, njihova dva brenda Garnier i L’Oreal Paris ukupno pokrivaju oko 8,5 odsto tržišta proizvoda za negu lica. Prema rečima Brigitte Strelier, generalnog direktora L’Oreal Balkan, njihov finansijski i fizički udeo na tržištu je u porastu. “Od kada smo otvorili filijalu u Beogradu, prisutniji smo u većoj meri u životu naših potrošača. Organizujemo mnogo više promocija, događaja, stalno smo prisutni u medijima i trudimo se da potrošače što bolje upoznamo sa našim proizvodima. Tako da u poređenju sa proteklim godinama, ostvarujemo zaista lep rast”, ističe Steller. Ona dodaje da je Garnier njihov najprodavaniji masovni brend. “Na tržištu smo prisutni sa Garnier Skin Naturals proizvodima za negu lica: Pure, kolekcija za mlade; Total Fresh, nova kolekcija za hidrataciju kože; Total Comfort – nega za suvu kožu; Stop – nega protiv starenja kože; Ultralift – nega za stariju kožu; i Essentials – bazična nega za sva starosna doba, u čijoj ponudi se nalaze i naša mleka i tonici za čišćenje lica. U nešto užoj distribuciji, prisutni smo i sa našim premium mass brendom, L’Oreal Paris Dermo Expertise proizvodima za negu lica”, ističe Strelier. Prema rečima Streller, na srpskom tržištu najviše se koriste kreme u teglici. “Ali, s obzirom na to da smo mi inovativna kompanija koja se stalno trudi da potrošačima ponudi nešto novo, modernije, a opet pristupačno, od prošle godine imamo u ponudi i Garnier Total Fresh tečnu kremu za lice, u bočici, koja se pokazala kao veoma popularan proizvod”, navodi Streller. Ona najavljuje da kompanija za 2006. godinu ima u planu mnoge novitete. “Kao što smo već rekli, mi smo inovativna kompanija koja prati trendove i imamo stalnu potrebu da upotpunjujemo i širimo naš asortiman. Tako da za 2006. godinu pripremamo puno noviteta u svim oblastima našeg poslovanja”. Ističući da su oni internacionalni brend, Streller kaže da im je samim tim glavna konkurencija internacionalna.

Pripremila: Ana Filipović