Bezalkoholna gazirana pića

JEDINSTVENI OSEĆAJ SVEŽINE

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.20, januar 2006.)

Coca-Cola proizvodač broj jedan, Sinalco proizvod broj jedan.

Si&Si
Dejan Margetić, iz marketinga kompanije Si&Si, ističe da kombinujući sve kanale prodaje, svojim proizvodom Sinaico pokriva više od 90 odsto ukupnog tržišta SCG. “Naš finansijski i fizički udeo na tržištu je u porastu. Kontinuirano beležimo povećanje fizičkog udela, kroz povećanje proizvodnog asortimana i unapređenje organizacije distributivne mreže”, navodi Margetić. Prema njegovim rečima, najpoznatiji ukus je Sinaico Orange, a najprodavaniji je Sinalco Cola, dok je energetski napitak Sinalco Energis, koji je kasnije uveden na tržište, najpopularniji. “Iako u svom asortimanu imamo verzije pakovanja od 2l, 1,5l, 0,33l i staklenu ambalažu 0,25l, najpopularnija su pakovanja od 2l i 0,33l”, kaže Margetić. On dodaje da se u kompaniji Si&Si trude da svake godine na tržište uvedu po jedan novi proizvod ili ukus Sinalca. “Ove godine je to bio ukus Rosso. Za nastupajuću godinu planiramo novitet, ali s obzirom na to da smo u razvojnoj fazi, sačuvao bih ovu informaciju za neki kasniji period. Ono što u ovom momentu mogu da kažem je da će to biti potpuno jedinstveno na našem tržištu”, ističe Margetić. Kada je u pitanju konkurencija na domaćem tržištu, Margetić ističe da ambijent gaziranih napitaka čine, kao prvo brendovi sa dugogodišnjim prisustvom i građenjem imidža na tržištu, a, usled niskog životnog standarda i nepovoljne ekonomske situacije, i brendovi nižeg cenovnog nivoa. “Poslovnu strategiju baziramo na neprekidnim inovacijama samog brenda i cenovnoj politici srazmerno kvalitetu, imidžu brenda i trenutnim ekonomskim okolnostima”, navodi Margetić. Prema njegovim rečima, Sinalco je licencni prozivod, tako da se proizvodnja odnosi isključivo za zemlju za koju je izdata licenca. U takvim okolnostima nema prostora za izvoz, jer i sve ostale zemlje u našem okruženju imaju svoju punionicu Sinalco proizvoda. Sinalco se inače proizvodi u 36, a plasira u 84 zemlje sveta.

Pripremila: Ana Filipović