SREDSTVA ZA ČIŠĆENJE PODOVA

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 205, mart 2023)

Beograd ima najveće učešće u vrednosnoj prodaji i ono iznosi 43,9%, dok najmanje ima zapadna Srbija (15,5%). Vojvodina beleži vrednosno učešće od 24,5%, a jugoistočna Srbija od 16%, pokazuju podaci NielsenIQ-a.

NielsenIQ analiza tržišta

Redovno čišćenje i dezinfekcija prostorija, kuhinjskih površina i sanitarnih prostorija su ključni u sprečavanju širenja bolesti i infekcija. U tom cilju, upotreba odgovarajućih sredstava za čišćenje, poput sapuna, dezinfekcionih sredstava i sredstava za uklanjanje kamenca, može biti od velike pomoći u održavanju higijene i zdravlja u kući.
Čišćenje podova predstavlja važan deo održavanja higijene u kući ili u poslovnom prostoru. Bez obzira na to da li se radi o parketu, laminatu, pločicama ili tepihu – podovi su izloženi različitim vrstama prljavštine, mrlja i bakterija koje mogu uticati na zdravlje ljudi koji borave u tim prostorijama. Zato je od velike važnosti koristiti odgovarajuća sredstva za čišćenje koja će ukloniti sve nečistoće, a pritom neće oštetiti podove. Pokušali smo da istražimo gde se to najviše prodaju sredstva za čišćenje podova, po regionima i kanalima, u kom obliku i u kakvoj ambalaži…


Vodeći igrači
Prema podacima kompanije NielsenIQ, za period februar 2022 – januar 2023, kada je reč o proizvođačima u kategoriji sredstava za čišćenje podova – 5 proizvođača koji imaju najveće tržišno učešće po vrednosti su (poređani abecednim redom): Colgate Palmolive, Erdal Rex (Werner
&Mertz), Harper Hygienics, Heres i SC Johnson.

Rast vrednosne i komadne prodaje
Kompanije u ovoj industriji pokušavaju da privuku nove potrošače kvalitetnim i raznovrsnim sredstvima za različite tipove podova koji se tretiraju. U odnosu na isti posmatrani period godinu dana ranije, na teritoriji Republike Srbije prodaja sredstava za čišćenje podova je u porastu vrednosno 7,3%, komadno 6,1% dok je količinski gotovo na istom nivou.

Po regionima
Ako posmatramo regione, najveći porast vrednosne prodaje u odnosu na isti period godinu dana ranije beleži zapadna Srbija i on iznosi 7,6%, potom sledi Beograd sa 4,2% i Vojvodina sa 3,5%. Jugoistočna Srbija beleži zanemarljiv pad.
Beograd ima najveće učešće u vrednosnoj prodaji i ono iznosi 43,9%, dok najmanje ima zapadna Srbija (15,5%). Vojvodina beleži vrednosno učešće od 24,5%, a jugoistočna Srbija od 16%.

Po kanalima prodaje
Ako posmatramo kanale prodaje, najveće vrednosno učešće imaju velike/srednje prodavnice, odnosno objekti od 40 do 300m², i ono iznosi 53,7% – ovde su uključene i drogerije, potom slede hiper i super marketi sa 39%, pa male prodavnice sa 7,2% učešća u prodaji.
Najveći količinski rast beleže velike i srednje prodavnice (7,9%), dok hiper i super marketi ostvaruju zanemarljiv pad od 0,7% u odnosu na isti period godinu dana pre.
Po tipu i veličini pakovanja
Što se tiče tipa pakovanja, najviše se proda sredstava u bocama, i to 79,9%, potom u kesicama (19,7%), dok druga pakovanja imaju zanemarljiv udeo.
Najdominantnija veličina pakovanja je od 1l sa 45,7% vrednosnog učešća, a sledi pakovanje od 0,75l sa 32,5% učešća.

Po formi proizvoda
Ukoliko posmatramo formu sredstava za čiščenje podova, najveće učešće u vrednosnoj prodaji beleže sredstva u obliku tečnosti (78,7%), a slede sredstva u obliku maramica (19,7%) i gela (1,6%).

Pravci daljeg razvoja
S obzirom na odgovornost prema potrošačima, dalja izrada proizvoda u ovoj kategoriji pratiće najsavremenije tehnološke procese, unapređenje i razvoj još više ekološki prihvatljivih proizvoda koji su u skladu sa prirodom čoveka i koji su biorazgradivi.