Sredstva za čišćenje podova

arfo060-ciscenje-podova

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 137, april 2016)

ČISTO I BLISTAVO

Najveći količinski udeo u prodaji kategorije sredstava za čišćenje podova zabeležili su hipermarketi i supermarketi. U posmatranom periodu taj udeo iznosio je 55%. Kroz kanal velikih radnji prodato je 20% kategorije, kroz kanal malih radnji 13%, a slede drogerije kroz koje je prodato 11,9%.

Nielsen analiza tržišta

Maša Sretenović, Junior Account Executive:

Podaci agencije Nielsen se odnose na količinsko učešće na tržištu Srbije za period januar 2015 - decembar 2015. godine. Prema tim podacima, u posmatranom periodu, u Vojvodini je, količinski posmatrano, prodato 30% kategorije, u Beogradu 35%, u centralnoj jugoisotočnoj Srbiji 18%, a u centralnoj zapadnoj Srbiji 18%. Najveći količinski udeo u prodaji kategorije sredstava za čišćenje podova zabeležili su hipermarketi i supermarketi. U posmatranom periodu taj udeo iznosio je 55%. Kroz kanal velikih radnji prodato je 20% kategorije, kroz kanal malih radnji 13%, a slede drogerije kroz koje je prodato 11,9%. Prema formi proizvoda, najprodavanija su sredstva za čišćenje u tečnom obliku (94,7%), a slede sredstva za čišćenje u obliku gela (5,3%). Kada je o veličini pakovanja reč, dominantna su ona od 1000g/ml (76,1%). Slede ona od 750g/ml (21,8%), pa pakovanja od 2000g/ml (1,4%) i na kraju od 1500g/ml (0,5%). Vodeći proizvođači (po abecednom redu) su: Beohemija Inhem, Colgate Palmolive, SC Johnson, Unilever i proizvođači privatnih marki zbirno.. Vodeći brendovi (po abecednom redu) su: Ajax, Cif, Pronto, Spin i privatne marke zbirno.

Beohemija

Sonja Dozet, brend menadžer:

Na tržištu proizvoda za čišćenje podova, beogradska kompanija Beohemija se takmiči sa paletom brenda Spin, posebno namenjenom za čišćenje čvrstih, vodoperivih površina u domaćinstvu. Ovu paletu čine Spin Master (Multi Surface) proizvodi kojima se efikasno održavaju PVC, guma, linoleum, lakirani parket, keramika i mermer. Spin Master rastvori se mogu koristiti i na farbanim i lakiranim površinama i dolaze u pakovanju od 1000ml, u 3 prepoznatljiva mirisa: Lavender, Exotic Mix i Blue Wave. Osim izuzetne moći čišćenja, svi Spin proizvodi za čišćenje podova pružaju i dodatnu negu i zaštitu očišćenim površinama, uz prijatan miris. Svi proizvodi beleže jednako dobre prodajne rezultate. Aktuelna situacija na tržištu je da prodaja Spin proizvoda iz ove kategorije kontinuirano raste, a najčešće se kupuju u malim radnjama. Iako postoje zanimljivi predlozi za inovacije u ovoj kategoriji, u ovom trenutku ne planiramo promene u asortimanu. Prodaju podstičemo na mestu prodaje, a u borbi sa konkurencijom je, prema našim pokazateljima, presudan odnos kvaliteta proizvoda i maloprodajne cene.

Colgate Palmolive

Miloš Đorđević, Retail Marketing Manager Personal & Household Care South Adria, Colgate Palmolive South Europe:

Colgate Palmolive je u kategoriji sredstava za čišćenje podova na tržištu Srbije zastupljen sa svojim brendo Ajax. Ajax višenamensko sredstvo u boci se najčešće koristi za pranje podova ili velikih površina. Način upotrebe je veoma jednostavan – u 10l vode se rastvori jedan čep Ajaxa, a zatim se džogerom ili nekom drugom alatkom za čišćenje prebriše periva površina. Ispiranje nije potrebno, a ukoliko se potrošač odluči za Ajax sredstvo iz Fete d’Fleurs linije, onda će površina pored savršene čistoće ostati sa divnim mirisom poljskog cveća. Ponosni smo na činjenicu da imamo globalnog partnera u vidu visoko renomiranog studija za razvoj aromatičnih sastojaka, koji se bavi razvojem prirodnih aroma za primenu u FMCG proizvodima. Najpopularnije mirisne note su iz pomenute Fete d’Fleurs linije i to: Spring Flowers, Wild Flowers i Lagoon Flowers. Za one kojima boca od 1l nije dovoljna, nedavno je lansirano i profesionalno pakovanje od 5l. Naravno, nisu sve ravne površine iste, pa zato Ajax nudi i Authentic liniju i to Sweet Almond Oil za parket i osetljive drvene površine, kao i Alep Soap za površine od keramike i mermera. Uz brojne centre za tehnologiju i inovacije širom sveta, Ajax je opredeljen kontinualnom unapređenju proizvoda uz društveno odgovorni pristup. Strategija održivosti se zasniva na smanjenju plastičnog otpada, smanjenju utroška resursa uključujući energiju i vodu, kao i smanjenju emisije ugljen dioksida. Radi ostvarenja zajedničkih ciljeva gajimo partnerske odnose sa brojnim međunarodnim organizacijama, a za naš trud i posvećenost dobijamo brojna priznanja.

SC Johnson

Nenad Petrović, Customer Marketing Adriatic:

Kompanija SC Johnson se još od svog osnivanja 1886. godine bavi negom drvenih podova. Na tržištu Srbije prisutna je sa brendom Pronto, koji je jedan od lidera kada je u pitanju kategorija proizvoda za čišćenje i negu podova i nameštaja. Naš najprodavaniji proizvod u ovoj kategoriji svakako je Pronto Legno Pulito koji čisti, hrani i neguje podove i nameštaj napravljen od drveta. Pored njega, dostupan je još i Pronto Extra Care sa dodatkom bademovog ulja, koji takođe brine o drvenim površinama. Pronto vosak za parket obogaćen je pčelinjim voskom i daje podovima visok sjaj, čak i bez poliranja. Za osetljive površine poput keramičkih pločica, mermera i granita tu je Pronto Superficie Preziose sa dodatkom zelenog sapuna. Jedina podna površina koja nije bila pokrivena Pronto asortimanom je laminat. Laminat, obloga za podove koja je sve prisutnija u domovima, zahteva specifičan proizvod za čišćenje, koji će mu pružiti sjajan i besprekoran izgled. Od nedavno u našoj ponudi se nalazi baš takav proizvod, Pronto za laminat. Svi Pronto proizvodi dostupni su u pakovanjima od 750ml. Naši proizvodi imaju široku distribuciju na celoj teritoriji Srbije. Prodaja u hipermarketima i supermarketima za nas je najznačajnija. Povremenim puštanjem u prodaju promo pakovanja i kopaka, prodaja beleži stabilan rast iz perioda u period. Kroz kontinuirano prisustvo u akcijskim prodajama/ sniženjima, kao i putem promocija, trudimo se da učvrstimo i uvećamo naše prisustvo u segmentu.

Unilever:

Vladimir Knežević, Category and Customer Marketing Manager HPC Serbia&Montenegro:

Unilever, jedna od vodećih kompanija u oblasti robe široke potrošnje, u kategoriji sredstava za čišćenje podova na našem tržištu prisutan je sa robnom markom Cif, koja postoji još od 1969. godine. Cif Brilliance je proizvod posebno dizajniran za čišćenje i negu svih perivih površina i podova. Njegova specijalna formula (Brilliance Plus Technology) uklanja upornu prljavštinu, daje podovima sjaj i ostavlja prijatan miris. Cif Brilliance asortiman čine četiri proizvoda. Cif Brilliance Chamomile je tečno sredstvo za čišćenje drvenih podova, za impregnirane drvene površine, kao što je lakirano drvo i laminat. Cif Brilliance Pink, Ocean i Flower Cocktail su univerzalna tečna sredstva za čišćenje svih perivih površina i podova. Cif Brilliance proizvodi imaju široku distribuciju i vrlo dobro su prihvaćeni od strane potrošača zato što kombinuju odličan kvalitet i pristupačnu cenu. Mogu se pronaći u svim bolje snabdevenim radnjama, a najveći deo prodaje ide kroz kanal hipermarketa i supermarketa.