SREDSTVA ZA ČIŠĆENJE LICA

tekst objavljen u Progressive magazinu br. 128 maj 2015)

 

SAVEZNIK LEPOG TENA

 

Prema tipu kože, najprodavanija su sredstva za čišćenje lica namenjena svim tipovima kože (37,2%), a slede sredstva za normalnu i kombinovanu kožu (30%) i za osetljivu kožu (23,2%), pokazuju podaci agencije Nielsen.

Nielsen analiza tržišta

Sanja Bakalić, Client Executive:

Podaci agencije Nielsen odnose se na količinsko učešće na tržištu Srbije za period mart 2014-februar 2015. godine. Prema tim podacima, sredstva za čišćenje lica se prodaju kroz kanal hipermarketa i supermarketa (15,7%), kroz velike radnje ‘odlazi’ 1% kategorije, kroz male radnje 0,4%, kroz kioske/paviljone 0,2%, a kroz drogerije 82,9%.
U Beogradu je generisano 52,9% prodaje ove kategorije, u Vojvodini se proda 21,7%, u centalnoj jugoistočnoj Srbiji 12,9%, dok preostale prodaje (12,6%) ‘dolaze’ iz centralne zapadne Srbije. Prema tipu kože, najprodavanija su sredstva za čišćenje lica namenjena svim tipovima kože (37,2%), slede sredstva za normalnu i kombinovanu kožu (30%), osetljivu kožu (23,2%), suvu i osetljivu kožu (6,8%) i suvu kožu (4,5%). Kada je reč o formi proizvoda, najviše se prodaju sredstva za čišćenje lica u obliku tečnosti (32,5%), a sledi mleko (22%), trake (21,4%), maramice (10%), losion (7,6%), mleko i tonik (2,6%), gel (2,4%), tonik (0,6%) i pena (0,3%). Prema tipu pakovanja, najpopularnija su sredstva za čišćenje lica u bocama (50,7%) i kutijama (21,5%), zatim u spreju/pumpicama (17,2%), kesama (10%) i tubama (0,5%). Vodeći proizvođači (po abecednom redu) su: Beiersdorf, L’Oréal, Sarantis, Stenago i proizvođači privatnih robnih marki. Vodeće robne marke (po abecednom redu) su: Bioten, Garnier, Mixa, Nivea i PL brendovi.

Beiersdorf

Marija Šućur, Brand Manager za proizvode za negu lica:

Kompanija Beiersdorf je na tržištu Srbije u segmentu proizvoda za čišćenje lica zastupljena sa brendovima Nivea i Eucerin. Najčešća pakovanja u kojima su proizvodi za čišćenje lica dostupni jesu boce i tube, a najčešća mililitraža je 200ml i 125ml. Takođe, postoje i različite aplikacione forme, pa se tako Nivea proizvodi za čišćenje lica mogu naći u formi mleka, tonika, losiona, pilinga, pene, maske, gela ili maramica. Mi znamo da pravilna nega počinje čišćenjem lica, ali i da je neophodno poznavanje sopstvenog tipa kože kako bi adekvatni proizvodi bili korišćeni. Zato Nivea nudi široki asortiman proizvoda za čišćenje lica prema tipu kože, a u brojnim aplikacionim formama. Za proizvode za čišćenje i negu lica najznačajniji kanal prodaje su drogerije. Nielsen podaci pokazuju da tržište proizvoda za čišćenje lica vrednosno neznatno raste za period januar-februar ove godine u odnosu na isti period prošle godine. Nivea kao vodeći brend*, kreće se u skladu sa kategorijom. Redizajn ambalaže je urađen u 2014. godini, tako da za sada ne planiramo neke veće promene u tom smislu. Nivea je brend broj 1 u svetu kada su proizvodi za čiščenje lica u pitanju*, pa je za očekivati da tako veliki brend bude i jedan od najvećih inovatora. Prošle godine smo lansirali dva proizvoda iz ove kategorije: Micelarnu vodu i Trake za uklanjanje mitisera, a ove godine, u maju, obradovaćemo potrošače još jednim proizvodom, koji će uskoro osvanuti na našem tržištu. Potrošačima nudimo visokokvalitetne proizvode po pristupačnoj ceni, pratimo trendove na tržištu, konstantno donosimo inovacije. Kao ekspert u nezi kože, sa tradicijom dužom od jednog veka, trudimo se da potrošačima damo adekvatne savete kako da pravilno neguju kožu. Zbog toga pravimo veliku količinu edukativnog materijala i organizujemo savetovališta za negu kože, gde svi zainteresovani potrošači mogu da dobiju personalizovane savete kako da pravilno neguju svoju kožu lica.

Sarantis

Dalibor Bajić, marketing menadžer:

Kompanija Sarantis u svom širokom asortimanu ima i sredstva za čišćenje lica pod robnom markom Bioten, i to tonike, mleka i gelove za čišćenje lica, maramice za skidanje šminke, kao i piling. Najprodavanije u ovoj kategoriji su maramice za čišćenje lica, što važi za sve vrste prodajnih formata. Prodaja iz godine u godinu beleži trend rasta u svim potkategorijama proizvoda. Kompanija pomno prati promene i trendove u potrebama potrošača i konstantno usavršava svoju ponudu u pogledu kvaliteta, pakovanja, dizajna, kao i lansiranjem novih kategorija proizvoda, kako bi na najbolji mogući način ispunila očekivanja potrošača i stekla njihovu lojalnost. Tako smo ove godine lansirali micelarnu vodu i ušli u novu potkategoriju proizvoda. Za sledeću godinu planiramo redizajn ambalaže tonika i mleka za čišćenje lica. Što se tiče komunikacije, pored TV i print kampanja, insertacije uzoraka noviteta u magazine, aktivni smo i na internetu preko Facebook stranice, YouTube kanala, kao i preko Bioten veb sajta. Na mestu prodaje najviše se oslanjamo na promotivne aktivnosti angažujući promo devojke koje, pored poklona uz kupovinu, informišu potrošače o novitetima, dele uzorke i slično. Takođe, kroz akcijske popuste na regularnu cenu, a u sezoni kroz izuzetno primamljivu ponudu 1+1 gratis, podstičemo prodaju i pariramo konkurenciji.

Stenago/Sterling:

Slavoljub Stanić, zamenik direktora sektora prodaje:

Kada je u pitanju segment proizvoda za čišćenje lica, italijanske maramice za skidanje šminke i piling lica poznatog brenda Valentina su, kao izuzetno praktičan proizvod, davno našle svoje mesto. One su na našem tržištu prisutne u formatima od 20, 15 i 10 komada. Kao specifične se izdvajaju maramice Valentina peeling, koje zahvaljujući svojoj teksturi i sastojcima omogućavaju ne samo skidanje najsitnijih nečistoća sa lica, već i nežan piling površinskog sloja kože. Sve Valentina maramice imaju odlične rezultate u prodaji, s tim da kao optimalno rešenje možemo navesti pakovanje Valentina make up 20/1, koje se izdvojilo kao omiljeno među našim potrošačima. Kada govorimo o trgovinskim formatima prodaje, prednjače drogerije, mada odličnu prodaju beleže i supermarketi, ali i svi drugi oblici trgovina robom široke potrošnje. Što se tiče noviteta u ovom segmentu, u redovnom smo kontaktu sa proizvođačem, italijanskom kompanijom Stenago i u bliskoj saradnji sa njima razmenjujemo informacije o trendovima i dešavanjima u segmentu vlažnih maramica. U zavisnosti od zahteva i potreba potrošača, radimo zajedno na svim detaljima vezanim za proizvode – od strukture i sastojaka, preko pakovanja, do logističkih stavki. S obzirom na to da smo na tržištu prisutni dugi niz godina sa Valentina maramicama, pozicije smo uspeli da izgradimo u startu vrlo dobro, a izuzetan kvalitet proizvoda po veoma pristupačnim cenama nam garantuje stabilnost tih pozicija.