(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 160, jul/avgust 2018)
PORASLA BAZA KUPACA
Sosevi čine osnovu ove kategorije sa 94% vrednosti. Takođe, sosevi su doveli nove kupce u kategoriju i ostvarili blagi porast prodatih količina.
GfK analiza tržišta
Jelena Milutinović, Junior Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta dresinga i soseva u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od decembra 2016. do novembra 2017. godine.
Vrednost i ukupne prodate količine soseva i dresinga nisu se značajno promenile u odnosu na prethodnu godinu. Baza kupaca je porasla za 8%, a kako kupci koji tek počinju da kupuju kategoriju obično kupuju ređe nego lojalni kupci kategorije, frekvencija kupovine je opala za 5%.
Sosevi čine osnovu ove kategorije sa 94% vrednosti. Takođe, sosevi su doveli nove kupce u kategoriju i ostvarili blagi porast prodatih količina.
Na tržištu je prisutno nešto više od 20 brendova soseva i dresinga, ali vrednosno gledano, vodećih pet ‘nosi’ celu kategoriju. Barilla, Dijamant, Gurman, Pemy i Polimark (poređani abecednim redosledom) ‘pokrivaju’ 91% vrednosti kategorije. Ovi brendovi imaju visoku lojalnost, a predvode ih Dijamant sa 70% i Barilla sa 63%. Dijamant je ujedno ostvario i najveću relativnu penetraciju: 79% kupaca soseva i dresinga je kupilo ovaj brend bar jednom u posmatranom periodu.
Samo 5% kupaca dresinga i soseva je u posmatranom periodu odabralo neku trgovačku marku, što je dovelo do pada njihovog učešća u ukupnoj vrednosti kategorije na svega 4%. Kupovina na promocijama se gotovo udvostručila, pa je njihovo učešće dostiglo 32%. Sosevi i dresinzi se najviše kupuju u supermarketima (49% vrednosti) i minimarketima (31%).
Barilla
Nikolina Nenadić, Region Eastern Europe, Shopper marketing – Adriatic:
Barilla je na tržištu Srbije prisutna sa nekoliko vrsta soseva: ‘jednostavnim’ sosevima (bazama za pripremu), sosevima sa povrćem, mesom i Pesto sosevima. Sosevi su dostupni u pakovanjima od 400g i 190g.
Ono što izdvaja naše soseve je pažljiv izbor sastojaka, savremena tehnologija prerade sirovina, proces proizvodnje (kao u sopstvenoj kuhinji) bez dodatih konzervansa i postepeno zagrevanje kako bi se sačuvali ukus i aroma sastojaka.
Najprodavaniji i najpoznatiji proizvod iz ove kategorije je Pesto alla Genovese. Prodaja je najveća kroz supermarkete ali sve više beležimo i rast prodaje kroz ostale, manje, trgovinske formate. Poslednjih godina u kategoriji soseva beležimo značajan rast i očekujemo da se takav trend nastavi.
Za ovu godinu pripremili smo nov proizvod – Pesto Ricotta e Noci. Reč je o novom pesto sosu kremastog ukusa, spoja delikatnog Ricotta sira i oraha. U skladu sa politikom naše kompanije ‘Good for you good for the planet’ (‘Dobro za tebe, dobro za planetu’) u budućnosti je u planu dosta inovacija u ovoj kategoriji, kao i promene u dizajnu proizvoda.
Potrošačima pokušavamo da približimo proizvode kroz recepte i ideje za pripremu različitih jela sa našim sosevima. Pažljivo odabranim sastojcima i načinom pripreme i proizvodnje izdvojili smo se od konkurencije, što su potrošači prepoznali i zbog čega biraju Barillu.
Kompanija Barilla ove godine slavi 141. godišnjicu postojanja. Za bogatu tradiciju strasti i snažnih vrednosti kompanija može da zahvali jedinstvenom načinu poslovanja i jednostavnom receptu koji preduzeće kreira sa svojim kupcima. Naime, sledi filozofiju da sve svakodnevne aktivnosti kompanije treba da budu prilagođene kvalitetu proizvoda i potrebama ljudi.
‘Dajmo ljudima hranu koju bismo dali svojoj deci’ je misao koju je osmislio P. Barilla, a sinovi Gvido, Luka i Paolo Barilla prihvatili i ona konkretno znači da su svi standardi na najvišem nivou: od proizvoda koji su ukusni, prehrambeno uravnoteženi i sigurni do ostalih područja poslovanja, kao što je nadzor nad lancem nabavke. Vizija razvoja kompanije temelji se na visokom stepenu poslovne etike zbog koje su svi proizvodi dobri za sve – za ljude i za životnu sredinu.
Dijamant
Vida Putnik, Senior Brand Manager:
Nastanak preliva i soseva je vezan za domaćinstva, ali je savremeni ritam života nametnuo njihovu industrijsku proizvodnju koja daje garanciju potrošačima da je ono što konzumiraju proizvedeno pod laboratorijskim nadzorom i strogom kontrolom, odnosno zdravstveno ispravno.
Dijamant je prelive počeo da proizvodi 1999. godine. Skoro 20 godina proizvodnje je garant kvaliteta i uspeha koji postižemo na tržištu u ovom segmentu. Svakako se potreba za prelivima i sosevima povećava i kategorija se evidentno širi i raste. Današnje domaćice imaju mnogo manje slobodnog vremena, a prav-
ljenje preliva u kućnim uslovima iziskuje vreme i znanje. Stoga su Dijamant prelivi idealni da, pre svega, upotpune svaki obrok, ali i da uštede vreme.
Dijamantovi prelivi i sosevi su proizvodi na bazi majoneza uz dodatak prirodnih sastojaka i specijalno odabranih začina. Preliv sa renom, Tartar sos, Mexicana, Tzatziki i Cezar čine trenutni portfolio. Oni su samo neki od ukusa koji donose egzotiku u kuhinju i bude maštu i najvećim gurmanima. Sve prelive pakujemo u dva praktična pakovanja, i to kesice od 100g i 300g.
Prateći potrebe svojih potrošača stalno razvijamo nove ukuse preliva i soseva koji su neizbežan prilog svih vrsta hladnih jela, sendviča, obroka sa mesom, ribom i povrćem. Naši potrošači su navikli da ih Dijamant često obraduje nekim novim interesantnim proizvodom iz ove kategorije. Ni ove godine neće biti uskraćeni, jer ih očekuju brojna iznenađenja.