U Beogradu je generisano 33,6% prodaje smrznutog povrća, u Vojvodini se proda 28,5%, a preostale prodaje (37,9%) ostvarene su u centralnoj Srbiji, pokazuju podaci NIQ-a.
(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 214, feb’23.)
NIQ analiza tržišta:
Najraznovrsnije smrznuto povrće može se naći u marketima širom sveta, pakovano u kese ili kutije. Zastupljeno je kako jednokomponentno povrće, tako i mešavine različitih povrća, pa i mešavine povrća i drugih tipova hrane na primer paste ili sira. Smrznuto povrće ima jednu prednost u odnosu na sveže – dostupno je tokom čitave godine, čak i zimi. Nakon što se jednom odledi, kažu proizvođači, ono ne menja ukus i teksturu povrća.
NielsenIQ (NIQ) Retail Audit |
NielsenIQ Retail Audit se zasniva na praćenju prodaje ka krajnjim potrošačima koristeći elektronske podatke, gde se pored prodaje u okviru nacionalnih i lokalnih maloprodajnih lanaca izveštava mesečna prodaja kompletnog tržišta na osnovu podataka reprezentativnih uzoraka prodajnih mesta za kanale koji se prate. Konstantno praćenje ovih informacija omogućava izveštavanje o obimu i vrednosti maloprodaje, učešću na tržištu, prosečnoj ceni, kao i o ostalim podacima značajnim za proizvođače, distributere i prodavce. Prikupljeni podaci se koriste za pregled trendova FMCG tržišta i prikaza ponašanja potrošača. Kanali čiju prodaju NIQ prati su: hipermarketi, supermarketi, velike, srednje i male prodavnice, drogerije, diskonteri, kiosci, paviljoni i benzinske stanice. |
Po regionima i kanalima prodaje
Podaci iz NielsenIQ panela pokrivaju period februar 2023-januar 2024. i odnose se na količinsko učešće na tržištu Srbije. Posmatrano po regionima, u Beogradu je generisano 33,6% prodaje smrznutog povrća, u Vojvodini se proda 28,5%, a preostale prodaje (37,9%) ostvarene su u centralnoj Srbiji.
Kada je reč o kanalima prodaje, smrznuto povrće se najvećim delom prodaje u hipermarketima i supermarketima: 52,8% ove kategorije. U velikim i srednjim radnjama proda se 37,6% smrznutog povrća, a u malim 9,6%.
Po veličini pakovanja
Kada je o veličini pakovanja reč, 73,9% prodaje ‘nose’ pakovanja 0-500g, slede pakovanja 751-1.000g koja ostvaruju 15,1% prodaje, zatim pakovanja od 501-750g u iznosu od 10,8%, kao i 1.001-2.500g sa 0,3% prodaje.
Vodeći igrači
Vodeći proizvođači (poređani po abecednom redu) su: Cermat, Friglo, Nomad Foods/Frikom, Pik Bečej ad i Polar Food, a vodećima se pridružuju i proizvođači privatnih robnih marki.
Vodeće robne marke (po abecednom redu) su: Flora, Friglo, Frikom, Gardenia i Polar Food, a vodećim brendovima se pridružuju i sumirani brendovi PL-a.
Izlazak Progressive magazina br.214, zakupom oglasnog prostora u ovoj rubrici, pomogao Frikom