Smrznuto povrće

(foto: Freepik)

U Beogradu je generisano 33,6% prodaje smrznutog povrća, u Vojvodini se proda 28,5%, a preostale prodaje (37,9%) ostvarene su u centralnoj Srbiji, pokazuju podaci NIQ-a.
(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 214, feb’23.)

NIQ analiza tržišta:
Najraznovrsnije smrznuto povrće može se naći u marketima širom sveta, pakovano u kese ili kutije. Zastupljeno je kako jednokomponentno povrće, tako i mešavine različitih povrća, pa i mešavine povrća i drugih tipova hrane na primer paste ili sira. Smrznuto povrće ima jednu prednost u odnosu na sveže – dostupno je tokom čitave godine, čak i zimi. Nakon što se jednom odledi, kažu proizvođači, ono ne menja ukus i teksturu povrća.

NielsenIQ (NIQ) Retail Audit
NielsenIQ Retail Audit se zasniva
na praćenju prodaje ka krajnjim
potrošačima koristeći elektronske
podatke, gde se pored prodaje u
okviru nacionalnih i lokalnih
maloprodajnih lanaca izveštava
mesečna prodaja kompletnog
tržišta na osnovu podataka
reprezentativnih uzoraka prodajnih
mesta za kanale koji se prate.
Konstantno praćenje ovih
informacija omogućava izveštavanje
o obimu i vrednosti maloprodaje,
učešću na tržištu, prosečnoj ceni,
kao i o ostalim podacima značajnim
za proizvođače, distributere i
prodavce. Prikupljeni podaci se koriste
za pregled trendova FMCG tržišta i
prikaza ponašanja potrošača. Kanali
čiju prodaju NIQ prati su:
hipermarketi, supermarketi, velike,
srednje i male prodavnice, drogerije,
diskonteri, kiosci, paviljoni i benzinske
stanice.

Po regionima i kanalima prodaje
Podaci iz NielsenIQ panela pokrivaju period februar 2023-januar 2024. i odnose se na količinsko učešće na tržištu Srbije. Posmatrano po regionima, u Beogradu je generisano 33,6% prodaje smrznutog povrća, u Vojvodini se proda 28,5%, a preostale prodaje (37,9%) ostvarene su u centralnoj Srbiji.
Kada je reč o kanalima prodaje, smrznuto povrće se najvećim delom prodaje u hipermarketima i supermarketima: 52,8% ove kategorije. U velikim i srednjim radnjama proda se 37,6% smrznutog povrća, a u malim 9,6%.

Po veličini pakovanja
Kada je o veličini pakovanja reč, 73,9% prodaje ‘nose’ pakovanja 0-500g, slede pakovanja 751-1.000g koja ostvaruju 15,1% prodaje, zatim pakovanja od 501-750g u iznosu od 10,8%, kao i 1.001-2.500g sa 0,3% prodaje.

Vodeći igrači
Vodeći proizvođači (poređani po abecednom redu) su: Cermat, Friglo, Nomad Foods/Frikom, Pik Bečej ad i Polar Food, a vodećima se pridružuju i proizvođači privatnih robnih marki.
Vodeće robne marke (po abecednom redu) su: Flora, Friglo, Frikom, Gardenia i Polar Food, a vodećim brendovima se pridružuju i sumirani brendovi PL-a.

Izlazak Progressive magazina br.214, zakupom oglasnog prostora u ovoj rubrici, pomogao Frikom