SMOKI PREDSTAVLJA 3D TAKTILNE TABLE ZA SLEPE I SLABOVIDE

12522-3D-taktilne-table-za-slepe-i-slabovide

12. V 2022 | U okviru proslave pedesetogodišnjice brenda Smoki, kojom je podržana street art umetnost koja prevazilazi sve razlike i granice, kompanija Atlantic Štark pokrenula je inicijativu za slepe i slabovide sugrađane omogućivši im da uživaju u beogradskim grafitima nekih od najpoznatijih street art umetnika. U prisustvu velikog broja zvanica, svečano su predstavljene 3D taktilne table, koje će biti postavljene na zidovima na kojima se nalaze originalni murali poznatih umetnika na nekoliko lokacija širom centra grada, čime će Beograd postati grad u Evropi sa najviše 3D modela taktilnih tabli za slepe i slabovide – ukupno osam.

„Kao brend koji povezuje čitav region i sve generacije, koji je univerzalni jezik na velikom području i koji isto kao umetnost ne poznaje granice, sledio je logičan korak, a to je saradnja između Smokija i poznatih grafiti umetnika iz regiona i da se kreira kampanja na koju smo izuzetno ponosni. Način na koji je Smoki obeležio svoj veliki jubilej, 50 godina postojanja, i kruna celokupne kampanje zbog koje smo se danas i okupili – predstavljanje taktilnih 3D tabli naših najpoznatijih grafita, čime ova umetnost postaje dostupna i slepim i slabovidim sugrađanima. Ovo je samo jedan od načina na koji kompanija Atlantic Štark vodi računa o društvu i zajednici i pokazuje visok stepen odgovornosti. Iskoristio bih priliku da iskažem veliku zahvalnost Gradskoj organizaciji slepih Beograda i Udruženju Belgrade Street Art na pomoći i podršci da ovu kampanju predstavimo na pravi način, ali i pružimo mogućnost svima da uživaju u street artu. Nastojaćemo da i u budućnosti nastavimo sa projektima koji su od velike važnosti za zajednicu u okviru koje poslujemo“, istakao je Vladimir Latinović, marketing menadžer kompanije Atlantic Štark.

„Izuzetno mi je drago da su umetnici dobili priliku da učestvuju u projektu približavanja murala slepim i slabovidim osobama. Dobili smo novu poziciju kroz koju imamo dodatni motiv da u procesu rada razmišljamo o tome kako nešto što je vizuelno da prenesemo nekome ko ne vidi. To je veoma važno, posebno što se smatra da je street art najslobodnija vrsta umetnosti. Ovo je korak napred ka inkluzivnom društvu, i drago mi je što su ljudi u okviru street art zajednice pokrenuli inicijativu kroz koju se to omogućuje i kreira prostor da se razmišlja o tome kako da umetnost približimo svima“, izjavila je ovom prilikom umetnica Aleksandra Petković TKV.

„Udruženje slepih i slabovidih je osnovano 1947. godine, i od tada se neprekidno bori za bolji položaj slepih i slabovidih sugrađana. Sa udruženjem Street art Belgrade smo realizovali već nekoliko projekata kako bi uličnu umetnost približili našim članovima, a iskoristio bih ovu priliku da se u ime naših članova zahvalim, kako njima, tako i kompaniji Atlantic Štark, a posebno Smokiju, na ovoj velikoj i značajnoj podršci“, istakao je predsednik Gradske organizacije slepih Beograda, Nikola Đorđević.

Gradska organizacija slepih Beograda okuplja oko 2.000 slepih i slabovidih osoba sa teritorije svih beogradskih opština, dok u Srbiji ima oko 12.000 slepih i slabovidih osoba koje imaju potrebe za podrškom u ostvarivanju njihovih prava kao i za integracijom u sve društvene tokove i svakodnevne aktivnosti, a kulturni život i umetnost su sastavni i važan deo toga. Umetnost ne treba da poznaje granice, zbog čega je brendu Smoki neizmerno drago što je upravo slepim i slabovidim građanima omogućio da osete čari street art umetnosti na jedinstven način, jer sa Smokijem nema greške, poručuju iz kompanije.