Sirni namazi

1892020-sirniNamaziFokus

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 180, septembar 2020)

 

UOČLJIV RAST PRODAJE

 

U Srbiji je u periodu od jula 2019. do juna 2020. najviše prodato sirnih namaza bez dodatog ukusa/sastojaka i na njih u ukupnoj prodaji ‘odlazi’ 77% vrednosnog i 68,3% količinskog udela. Kada je reč o procentu mlečne masti, najviše je prodato sirnih namaza sa 70% mlečne masti i na njih ‘odlazi’ 24,4% vrednosne i 26% količinske prodaje.

 

Nielsen analiza tržišta

Jelena Despotović, Retailer Services Account Executive:
Na osnovu analize tržišta kojom je obuhvaćen period od jula 2019. do juna 2020. godine, u Srbiji je uočljiv rast prodaje sirnih namaza u odnosu na prethodno posmatrani period, i to po sva tri prodajna kriterijuma – vrednosno 8,9%, količinski 10,2% i komadno 6,5%.
Značajno je navesti da je u vezi sa kanalima preko kojih sirni namazi stižu do kupaca, a uključeni su objekti hiper/super marketa, velikih/srednjih prodavnica, malih prodavnica, paviljona i kiosaka, u odnosu na prethodno posmatrani period najveći rast vrednosno beleži kanal velike/srednje prodavnice i to 13%, količinski 17,7%, komadno 9%.

Prodaja po regionima

Posmatrano po regionima Srbije, vrednosna prodaja sirnih namaza najveća je u Beogradu – 38,8%, u Vojvodini iznosi 26,6%, u jugoistočnoj Srbiji 17,2%, a u centralno-zapadnoj Srbiji 17,4%.
Ukoliko pogledamo trend količinske prodaje sirnih namaza, i po tom kriterijumu prednjači region Beograda sa 34,5%, u Vojvodini iznosi 25,9%, sledi region centralno-zapadna Srbije sa 20,9%, a na poslednjem mestu je jugoistočna Srbija sa 18,8%.

Po kanalima prodaje

Ako posmatramo kanale preko kojih sirni namazi stižu do potrošača, a to su hiper/super marketi, velike prodavnice, male prodavnice, kiosci i paviljoni, najviše ovih proizvoda prodato je u hiper/super marketima po sva tri prodajna kriterijuma (vrednosno 53,1%, količinski 50,7% i komadno 50,3%), slede velike prodavnice (vrednosno 34,6%, količinski 37,9% i komadno 35,8%).

Vodeći igrači na tržištu

Kada govorimo o najvećim proizvođačima sirnih namaza, najzastupljeniji na srpskom tržištu su sledeći (po abecednom redu): Belje, Imlek, Lactalis, Mlekara Šabac, Savencia. Ovih pet proizvođača ‘zauzima’ 59,1% vrednosnog i 53,2% količinskog udela u ukupnoj prodaji sirnih namaza na srpskom tržištu.

Po dodatom ukusu

U analizu prodaje sira uključena je i njihova podela po dodatom ukusu na: bez dodatog ukusa /sastojka (without extra flavour/ingred), sa ukusom šunke (ham flavouring), sa biljkama itd. U Srbiji je u analiziranom periodu najviše prodato sirnih namaza bez dodatog ukusa/sastojka i na njega u ukupnoj prodaji ‘odlazi’ 77% vrednosnog i 68,3% količinskog udela.

Po nivou mlečne masti

Kada govorimo o nivou mlečne masti, važne za analizu prodaje ove kategorije mlečnih proizvoda, sirne namaze delimo na: one sa 70% mlečne masti, one sa 60% mlečne masti, sa neodređenim procentom mlečne masti, sa 35%, 45% masti itd. Na srpskom tržištu je u posmatranom periodu najviše prodato sirnih namaza sa 70% mlečne masti i na njega ‘odlazi’ 24,4% vrednosne i 26% količinske prodaje.

Po tipu pakovanja

Još jedna podela važna da prikaže prodajne trendove na tržištu sira jeste njegova podela po tipu pakovanja na: kutije s poklopcem (tub), vakuumirana pakovanja (vacuum packed), kese (bags), neupakovani (no package), kutije (boxes), konzerve (tins), kantice (buckets), čaše (cup), u omotu (wrapped)… Na srpskom tržištu, u posmatranom periodu, najviše je prodatih sirnih namaza u kutijama s poklopcem i na njih ‘odlazi’ 57,5% vrednosnog i 56,1% količinskog udela, dok sva ostala pakovanja u ukupnoj prodaji imaju znatno manji vrednosni i količinski udeo.

Po veličini pakovanja

Na kraju, takođe važna za analizu prodaje sirnih namaza jeste i podela po veličini pakovanja. Najviše ovih proizvoda prodato je u pakovanju od 100g (vrednosno 19,1% i količinski 18,2%); pakovanju od 250g (vrednosno 17,6% i količinski 18,7%); od 150g (vrednosno 15,8% i količinski 12%), te pakovanju od 140g i 200g. Sva ostala pakovanja sirnih namaza, veća i manja, imaju manji vrednosni i količinski udeo u ukupnoj prodaji ovih proizvoda na srpskom tržištu u posmatranom periodu.

 

Imlek

Moja kravica krem sir – prirodan i jedinstven

Kao kompanija koja je čvrsto pozicionirana kao lider u oblasti mlekarske industrije, Imlek nastoji da konstantno radi na unapređenju sistema upravljanja kvalitetom i boljem i zdravijem savremenom životu stanovnika Srbije. Tradicija duža od šest decenija, stručni kadrovi, savremena tehnologija, mnogobrojne nagrade i priznanja za kvalitet čine Imlek liderom na tržištu, kako u Srbiji, tako i u regionu, tačnije u Crnoj Gori, Makedoniji i Bosni i Hercegovini.

Kompanija Imlek otkupljuje mleko od više hiljada farmera-kooperanata iz čitavog regiona, sa kojima ostvaruje evropske standarde i kriterijume kvaliteta, a pored tri proizvodna pogona u Srbiji, tu su i mlekare Mlijekoprodukt iz Kozarske Dubice i Bimilk iz Bitolja. Paleta proizvoda koje Imlek plasira svojim potrošačima izuzetno je raznovrsna, pa se na tržištu može pronaći više od 200 različitih mlečnih proizvoda, među kojima se posebno izdvaja svima dobro poznata Moja Kravica. Jedna od vodećih misija kompanije Imlek jeste obezbeđivanje zdravih, ukusnih i hranljivih proizvoda potrošačima, u cilju podizanja nivoa svesti o neophodnosti zdravog i izbalansiranog načina ishrane.

Širok asortiman Moja Kravica proizvoda broji mlečne proizvode različitih tipova, od mleka, preko jogurta, pa sve do sirnih namaza, među kojima se posebno ističe Moja Kravica krem sir, napravljen od samo tri prirodna sastojka – mleka, soli i pavlake. Ovaj namaz predstavlja jedinstven domaći proizvod na tržištu po svom sastavu, jer ne sadrži konzervanse, dodatne boje niti aditive. Moja Kravica krem sir odlično se kombinuje sa drugim namirnicama i pravi je izbor za brz i praktičan obrok. Važno je tačno znati šta vi i vaša porodica unosite u svoj organizam ishranom, a Moja Kravica krem sir je ukusan i hranljiv namaz koji će sigurno postati nezamenjiv svima koji vode računa o zdravoj ishrani, jer ga čine samo tri prirodna sastojka.

 

Mlekara Šabac

Sirko i A la Kajmak, sirni namazi bez konzervansa već 30 godina sa vama

Mlekara Šabac više od 30 godina proizovodi sirne namaze vrhunskog kvaliteta, bez konzervansa, aditiva i veštačke arome, a isključivo od prirodnih sastojaka. Da bi tržištu ponudila kremaste i lako mazive, neodoljivo ukusne i tradicionalno prepoznatljive namaze potreban je čitav pažljivo planirani proces, kao i savremena tehnologija u pripremi i proizvodnji, ali naravno i višedecenijsko znanje.

Savremena tehnologija i umeće za odličan ukus
Mlekara Šabac ima, za početak, odabranu mrežu proizvođača sirovog mleka, to je sada oko 700 domaćinstava koja su birana na osnovu kvaliteta mleka koji mogu da ponude, a čije se mleko zatim testira i upućuje u mlekaru. Prilikom obrade mleka, savremena tehnologija, kao i poštovanje najviših priznatih standarda za kontrolu kvaliteta u preradi mleka, garantuju potpunu čistoću i najviši mogući kvalitet proizvoda. Ono što se tada dešava, a za šta je već neophodna posebna veština i umeće ljudi iz tima Mlekare Šabac, je dobijanje tako dobrog ukusa i teksture proizvoda. Upravo ovaj tim je zaslužan za odlične ukuse svih proizvoda, koji su već decenijama unazad uvek u samom vrhu kada su u pitanju ocene potrošača, ali i ocene stručne javnosti.

Mlekara Šabac među prvima je dobila žig ‘Čuvarkuća’
Privredna komora Srbije ovim žigom dodelila je potvrdu Mlekari za natprosečan kvalitet proizvoda za čak osam brendova, među kojima su i njihovi sirni namazi Sirko i A la Kajmak, Mladi i Mediteraneo sir, a koji su svi bez konzervansa.

Kvalitet – jedini ispravni put
U Mlekari Šabac, koja postoji 90 godina, veruju da je proizvodnja najkvalitetnijih mogućih proizvoda jedini ispravan put. Ova mlekara je najveći srpski izvoznik mlečnih proizvoda, a njihov kvalitet kao i ukus su prepoznali i u svetu, pa tako danas Mlekara Šabac uspešno izvozi na čak 14 tržišta, u Rusiju, zemlje regiona, SAD i Evropsku uniju.