SAOPŠTENJE ATLANTIC GRUPE O POSLOVANJU U 2019. GODINI

2622020-atlatic

27. II 2020 | Atlantic Grupa je u 2019. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 724,2 milona evra, što u odnosu na godinu ranije predstavlja rast od 3,4%. Dobit iz poslovanja (EBIT) u protekloj godini iznosi 66,7 miliona evra i veća je za 36,4% u odnosu na 2018, dok je neto dobit narasla 59,8 odsto na 52 miliona evra. Bez jednokratnih stavki i promena u računovodstvenim standardima, dakle na uporedivoj osnovi, dobit iz poslovanja porasla je 13,1%, a neto dobit 28,9 %.

“Atlantic Grupa je 2019. zaključila sa istorijski najvišim prihodima i profitabilnošću. Godina je za nas bila izuzetno uspešna i ispratili smo je kao stabilna, finansijski prosperitetna i nisko zadužena kompanija, sa osnaženim menadžmentom i jasnom vizijom budućnosti. Nastavili smo sa strategijom dezinvestiranja non-core delatnosti, dok istovremeno jačamo fokus na područja koja predstavljaju ključne generatore rasta i temelj transformacije za budućnost. Posebno smo zadovoljni činjenicom da tržište kapitala prepoznaje naš ukupni rezultat, pa smo imali i istorijski rekordne vrednosti akcija, ali i rekordni iznos dividende po akciji, što je krunisano i nagradom Zagrebačke berze za izuzetan doprinos razvoju tržišta kapitala”, komentarisao je predsednik Uprave Emil Tedeschi.

Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticala Strateška poslovna područja Delikatesni namazi sa rastom od 7,7% i Pića, sa rastom od 5,2%. Kafa se sa 151,5 miliona evra prihoda od prodaje, koji čine 20,9% učešća u ukupnim prihodima, ističe kao najveća pojedinačna kategorija. U distributivnom poslovanju najznačajniji rast ,od 8,2%, ostvarilo je tržište Hrvatske, a sledi Slovenija sa rastom od 3,7%. U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 64,1%, brendovi principala u distribuciji 27,5%, a apotekarski lanac Farmacia učestvuje u ukupnim prihodima sa 8,3%.

Nakon uspešnog širenja distributivnog portfolija u regionu u 2018, novi distributivni ugovori potpisani početkom 2019. u Makedoniji (Ficosota i Beiersdorf) i krajem godine u Srbiji i Sloveniji (Saponia i Kandit), potvrđuju kontinuirani fokus na razvoj distributivnog poslovanja. Krajem marta, Atlantic je otvorio i novi logističko-distributivni centar kraj Velike Gorice, kojim obezbeđuje logističku podršku dugoročnom razvoju distribucije. U prvoj fazi osiguran je skladišni kapacitet od 30.000 paletnih mesta, sa mogućnošću modularnog širenja u skladu sa poslovnim potrebama. U istom skladištu su implementirani i pušteni u rad visoko sofisticirani logistički roboti kompanije Gideon.

Atlantic Grupa, iako uvek u vrhu izbora za TOP poslodavce po izboru kompanije Selectio, prošle godine je prvi put izbila na prvo mesto u pet područja upravljanja ljudskim potencijalima: strategiji, regrutaciji i selekciji, upravljanju učinkom, usavršavanju i razvoju i odnosima prema zaposlenima.

Nastavljajući korporativnu strategiju dezinvestiranja non-core poslovnih delatnosti, Atlantic Grupa je u aprilu u potpunosti izašla iz segmenta sportske i aktivne prehrane (kompanija Tripoint sa brendovima Multipower, Multaben i Champ prodata je dotadašnjem distributeru, kompaniji Genuport), a u oktobru prodajom Fidifarma i Multivite PharmaSu i iz segmenta dodataka ishrani. Kompanija usmerava fokus na ključne kategorije roba široke potrošnje koje čine kafa, pića, delikatesni namazi i slatki i slani snack, kao i na dalji rast i razvoj distribucije kao važne poluge poslovanja i apotekarskog lanca Farmacia. To uključuje i ciljanu internacionalizaciju sa brendovima koji su dokazali međunarodni potencijal, primarno Argeta i Donat Mg, kao i spajanja i preuzimanja. U tom smislu je pojačana i Uprava kompanije koja sada broji šest članova.