ZA ZDRAVU I JAKU KOSU
(tekst objavljen u Progressive magazinu br.26,jul 2006.)
Vodeći, po abecednom redu: Beiersdorf, Colgate Palmolive, Garnier, Henkel Merima, Procter&Gamble.
Tržište šampona kod nas odlikuje se prilično velikom ponudom. Zastupljeno je više od 40 različitih proizvođača, a neki od njih imaju širok asortiman proizvoda, u okviru kog je zastupljeno više robnih marki. Ipak, većina njih, ima jedan do dva brenda. Ono što je, međutim, karakteristika mnogih marki je da imaju nekoliko ekstenzija, na primer za masnu kosu, protiv peruti, za volumen, za farbanu i oštećenu kosu i slično.
U Nivei najprodavaniji od 250ml
Marjana Davidović, Product Manager Trainee kompanije Beiersdorf, navodi da podatke o tržišnom učešću njihovih proizvoda dobijaju od agencije GfK, na dvomesečnom nivou i da izveštaj za period mart-april još uvek nisu dobili, tako da gledajući period januar-decembar 2005. njihovi šamponi zauzimaju 8,5 odsto vrednosnog tržišnog učešća. “Nivea Hair Care je jedini brend koji kompanija Beiersdorf zastupa na ovom tržištu. Pored šampona i balsama u asortimanu se mogu naći još i maske za kosu kao i tečna pakovanja bez ispiranja. Najpopularnija pakovanja iz Nivea Hair Care kolekcije jesu šamponi zapremine 250ml, balsami u pakovanju od 200ml i maske 150ml”, kaže Davidović. Prema njenim rečima, kompanija Beiersdorf neprekidno ulaže u svoje brendove. “Tržište šampona jeste jedno od najvećih segmenata tržišta, tako da je svakako potrebno i srazmerno ulagati i uvoditi novine kod ovih proizvoda. Glavni konkurenti u ovom segmentu su poznati svetski brendovi: Head&Shoulders, Wash&Go, Palmolive i drugi”, ističe Davidović.
Bolja formula Palmolive Naturalsa
Prema rečima Jasne Novak, Menadžera za razvoj tržišta Srbije, Colgate Palmolive Adria – predstavništvo u Beogradu, kompanija Colgate Palmolive, preko svojih ekskluzivnih distributera, AWT za Srbiju i EXPO Commerce za Crnu Goru, pokriva celokupnu teritoriju Srbije i Crne Gore, obuhvatajući različite kanale i formate prodaje. “Šamponi Palmolive Naturals su dugo prisutni i dobro poznati šamponi na našem tržištu, sa stabilnom prodajom. U aprilu ove godine lansirali smo redizajnirano pakovanje šampona sa poboljšanom formulom i od tada je primećen stalni, blagi porast prodaje u odnosu na period sa početka godine. Na tržištu Srbije i Crne Gore, Palmolive Naturals je brend pod kojim Colgate Palmolive plasira sve svoje šampone. U okviru ovog brenda razlikujemo šampone i regeneratore za kosu. U kategoriji šampona proizvodi se međusobno razlikuju po svojstvima, mirisnim notama i pakovanju. Nova, redizajnirana pakovanja Palmolive Naturals šampona su dostupna u dve varijante: 400ml i 200ml. Standardno pakovanje šampona je 400ml, dok su tri najprodavanija šampona dostupna i u pakovanju od 200ml”, kaže Novak. Kada je u pitanju konkurencija, ona navodi da prate aktivnosti sva četiri proizvođača šampona koja su se, prema istraživanju GFK, pored Colgate Palmolivea, izdvojila među top pet. “Kao glavnog konkurenta izdvajamo brend Wash&Go”, ističe Novak.
Još novina iz Garniera
“Prema poslednjim zvaničnim procenama, sa naša dva brenda Garnier i L’Oreal Paris ukupno pokrivamo oko 6,7 odsto količinskog tržišta i vrednosno oko 10,3 odsto”, navodi Brigitte Streller, General Manager L’Oreal Balkan. Prema njenim rečima, finansijski i fizički udeo na tržištu je u porastu. “Od kada smo otvorili filijalu u Beogradu, mnogo smo više prisutni u životu naših potrošača. Iz godine u godinu, organizujemo mnogo više promocija, događaja, stalno smo prisutni u medijima i trudimo se da potrošače što bolje upoznamo sa našim proizvodima. Tako da, u poređenju sa svakom prethodnom godinom, ostvarujemo zaista lep rast. Garnier je naš najprodavaniji masovni brend. Na tržištu smo prisutni sa Garnier Fructis proizvodima za negu kose. U ponudi imamo šampone, regeneratore, pakovanja za dodatnu negu i specifične proizvode za negu, koji se ne ispiraju. U ponudi su standardna pakovanja: šamponi 250ml, regeneratori 200ml i maske – pakovanja za kosu od 200ml i 300ml”, kaže StrelIer. Kako dodaje, oni su inovativna kompanija koja prati trendove i ima stalnu potrebu da upotpunjuje i širi asortiman. “Početkom 2006. godine iznenadili smo tržište novom L’Oreal Paris Elseve kolekcijom Nutri-Gloss, a do kraja godine pripremamo još noviteta u svim oblastima našeg poslovanja”, ističe StrelIer. Prema njenim rečima, pošto su oni nternacionalni brend, glavna konkurencija im je internacionalna.
Henkel Merima prati potrebe kupaca
Milica Jan ić, Asistent Brand Manager kompanije Henkel, navodi da su oni na tržištu Srbije prisutni sa četiri brenda: Glamur porodičnim šamponima, Glamur specijalnim šamponima, kao i sa Schwarzkopfovim brendom Schauma i novolansiranom linijom proizvoda Gliss Kur. “U našem asortimanu se nalazi čak 56 proizvoda za negu kose. Prošle godine došlo je do modernizacije dizajna nalepnice kod porodičnih šampona od 500ml i ll. Tako su dobro znana jabuka, breza, kamilica, aloe vera, herba i cvetni šampon osvanuli u novom, modernijem ruhu. Kod Glamur šampona od 250ml došlo je do kompletnog redizajna pakovanja. Glamur šampon od 250ml je, kao i do sada, dostupan u četiri varijante: šampon protiv peruti, šampon i balsam, šampon za intenzivnu negu, kao i šampon za sjaj kose. Schauma asortiman sastoji se iz šampona, balsama za kosu i sprej regeneratora. Od kraja prošle godine, Schauma se aktivno podržava na televiziji i na mestima prodaje, što je dodatno doprinelo rastu prodaje. Takođe, stalno se radi na modernizaciji postojećih i uvođenju novih proizvoda, kako bi se zadovoljile specifične potrebe potrošača. U okviru asortimana Schaume nalaze se i dečji šamponi prijatnog mirisa i nežne formulacije, posebno kreirani za mlade potrošače”, ističe Janić. Ona podseća da je Schwarzkopf u maju na tržište Srbije lansirao Gliss Kur asortiman od 19 proizvoda za oporavak kose koji se sastoji od šampona, balsama, tretmana i maski za kosu, a koji sadrži četiri različite linije: za potpuni oporavak kose, za obojenu kosu, smeđu kosu, kao i linija proizvoda koja sadrži tečnu svilu i namenjena je slaboj i lomljivoj kosi. Kada se radi o Meriminim porodičnim šampon ima, najpopularnija su pakovanja od ll. Svi ostali šamponi u asortimanu se nalaze u pakovanjima od 250ml. Janić za septembar najavljuje ‘osveženje’ u asortimanu Schaume, inspirisano poslednjim modnim trendovima.
Široka paleta P&G šampona
Kompanija Procter&Gamble u svojoj ponudi ima četiri kolekcije šampona, koji podrazumevaju više varijanti Head&Shoulders, Wash&Go, Herbal Essences i Pantene. Kako navode iz kompanije, nova generacija Head&Shouldersa sa ActiZincom ne uklanja samo100 odsto peruti, redovnom upotrebom, već rešava i probleme kože glave, kao što su zatezanje, suvoća, svrab i nadraženost. “Četiri H&S kolekcije nude: esencijaln u negu (Classic Clean, Classic Clean 2inl), svežinu (Menthol, Citrus Fresh, Ocean Energy), željeni krajnji izgled (Smooth&Silky 2inl, Extra Volume) i nežno čišćenje (Sensitive, Natural Shine). Zahvaljujući aktivnim sastojcima za volumen, proizvodi iz Wash&Go palete predstavljaju jednostavno i efikasno rešenje za bujnu kosu koja je je uvek u svom najboljem izdanju”, ističu iz P&G-ja. Kako dalje navode, u njihovoj ponudi su i dve linije Herbal Essences šampona i balzama sa različitim varijantama kreiranim posebno za svaki tip kose. Linija sa mirisima i ekstraktima cveća: Kolekcija za prirodni volumen kose (šampon i balzam), Kolekcija za normalnu kosu (šampon, 2ul šampon, balzam i šampon 2ul od 400ml), šampon za masnu kosu (200ml i 400ml boca) i Kolekcija za Obojenu-Suvu-Oštećenu kosu (šampon, 2u1 šampon i balzam). Druga linija je Fruit Fusion linija sa mirisima i ekstraktima egzotičnog voća: Kolekcija za Obojenu-Suvu-Oštećenu kosu (šampon i balzam), Kolekcija za normalnu kosu (šampon i balzam) i šampon za masnu kosu. Iz P&G-ja navode da je Pantene kolekcija koja vraća snagu kosi, zahvaljujući ProV Amino Complexu, kombinaciji pro vitamina i tri esencijalne amino kiseline koje kosa gubi svaki dan.
Pripremila: Ana Filipović