Ledeni čaj

Iced-Tea

HLADNO OSVEŽENJE

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.26,jul 2006.)

Vodeći proizvođači, po abecednom redu: Apatinska pivara, Fresh&Co, Kniaz Miloš, Nectar i Stork.

Osim soka, sladoleda i ledene kafe, kao dobro osveženje u toplim letnjim danima može da nam posluži i ledeni čaj. Početak konzumiranja ledenog čaja vezuje se za sredinu XIX veka, kada je hladan čaj služen sa alkoholom kao ‘čajni punč’. Do prave popularizacije ovog ledenog napitka došlo je 1904. godine.

Od sada i u limenci
Na našem tržištu ledeni čaj se može pronaći u nekoliko ukusa, i od više različitih proizvođača. Kompanija Nectar ledeni čaj potrošačima nudi u dva ukusa: breskva i limun, koji se u prodavnicama mogu naći u pakovanju od 11 i 1,51 – 15% gratis, pri čemu je ovo drugo pakovanje popularnije. Prema rečima Nataše Mastilović, brend menadžera kompanije, Nectar
ovim proizvodima pokriva sto odsto teritorije Srbije i Crne Gore. Mastilović dodaje da je i fizički i finansijski udeo ledenog čaja na tržištu u porastu. “Što se izvoza ledenih čajeva tiče, akcenat je uglavnom stavljen na zemlje regiona, a najjače pozicije imamo u BiH i Makedoniji”, dodaje Mastilović. Ono što je novost u vezi sa ledenim čajevima kompanije Nectar je da su se na tržištu pojavila redizajnirana pakovanja od 1l i 1,51. Takođe su u ponudi i nove ambalaže: ledeni čaj breskva i limun u limenci od 0,331.

Ice tea za mlade
Ukategoriji ledenih čajeva, Stork tržištu nudi Ice tea sa ukusom breskve, koji pripada grupi bezalkoholnih osvežavajućih napitaka iz porodice Frutella. Puni se u prepoznatljivu savremenu pet ambalažu u četiri veličine: 0,331, 0,71, 1,51 i 21. Najprodavanija pakovanja su najmanje i najveće. Po rečima Stanka Pevca, direktora marketinga kompanije Rodić MB, ciljna grupa je, kada je ovaj proizvod u pitanju, pre svega mlađa populacija, koja ga najčešće i konzumira. Po mestu prodaje, najveća je potrošnja u HoReCa objektima (hoteli, restorani, kafei). “Ice tea breskva je naša robna marka, koja je za stupijena u svim objektima lanca Rodić MB, ali i u drugim trgovačkim objektima, i čiji je finansijski i tržišni udeo u značajnom porastu”, kaže Pevac i dodaje da Rodić priprema i novosti na tržištu.

Pripremila: Marija Šmit