REZULTATI POSLOVANJA: Nestlé objavio finansijske rezultate za 2021. godinu

210422_Nestle

17. II 2022 | Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svetu, sa sedištem u švajcarskom gradu Veve, objavila je poslovne rezultate za 2021. godinu.

Tim povodom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je da se kompanija u 2021. godini fokusirala na sprovođenje svoje dugoročne strategije i povećanje ulaganja u rast, dok se istovremeno bavila i izazovima prisutnim u globalnom lancu snabdevanja.

“Naš organski rast je bio snažan, sa povećanjem tržišnog udela, nakon disciplinovanog sprovođenja planova, brzih inovacija i pojačane digitalizacije. Ograničili smo uticaj velike inflacije troškova upravljanjem troškovima i odgovornim određivanjem cena. Naš snažan temeljni rast zarade po deonici pokazuje otpornost našeg modela stvaranja vrednosti. Čitav Nestlé tim pokazao je uzornu istrajnost i snalažljivost u izazovnom okruženju”, naglasio je Šnajder.

Kako saopštavaju iz kompanije, evolucija Nestlé portfolija se nastavlja, sa fokusom na kategorije sa atraktivnim mogućnostima rasta i raznolikom ponudom. Jedna od kategorija koja je najviše doprinela organskom rastu bila je kafa, podstaknuta veoma povoljnim okruženjem za tri glavna brenda – Nescafé, Nespresso i Starbucks. Prodaja Starbucks proizvoda porasla je za 17,1% i dostigla vrednost od 3,1 milijarde švajcarskih franaka. Purina PetCare zabeležila je dvocifren rast, predvođen premijum brendovima među kojima su Purina Pro Plan, Purina ONE i veterinarski proizvodi. Vegetarijanska i biljna hrana takođe su zabeležili dvocifren rast, uz prodaju od 800 miliona švajcarskih franaka.

Region južnog Adrijatika

220217_Marjana-Davidovic-NestleKompanija Nestlé zabeležila je snažan organski rast na tržištu južnog Adrijatika (Srbija, Crna Gora, Severna Makedonija). Kategorije kafe, zajedno sa Purina PetCare, Nestlé Nutrition i Nestlé Professional najviše su doprinele rastu u ovom regionu.

“Nestlé je u regionu južnog Adrijatika u toku 2021. godine ostvario rast od 9%, a naš uspeh ogleda se i u tome što smo podržali lokalne zajednice kroz donacije naših proizvoda u vrednosti većoj od 30 miliona dinara. Nastavićemo da poslujemo po principima cirkularne ekonomije, očuvanjem životne sredine, investiranjem u razvoj mladih profesionalaca, kao i edukacijom naših najmlađih o važnosti pravilne ishrane i fizičke aktivnosti”, izjavila je Marjana Davidović, generalni direktor kompanije Nestlé za region južnog Adrijatika.

Prognoza za 2022. godinu

U toku 2022. godine, Nestlé očekuje da godišnji organski rast dostigne 5%. Procene su da će osnovna marža operativne dobiti pri trgovanju dostići nivo od 17% do 17,5%. Srednjeročno, kompanija očekuje da se jednocifren organski rast prodaje nastavi.