REZULTATI POSLOVANJA ATLANTIC GRUPE: Korporativna strategija dokazala otpornost na krizu

210225_atlantic-rezultati

25. II 2021 | Atlantic grupa objavila je rezultate poslovanja u 2020. godini, koji su, kako naglašavaju iz kompanije, pokazali otpornost korporativne strategije na krizna vremena.

Poslovanje Atlantic Grupe pokazalo je tokom 2020. godine visok nivo stabilnosti, uprkos poremećajima uzrokovanim pandemijom COVID 19. Kompanija je ostvarila 700,3 miliona evra prihoda od prodaje, što predstavlja pad od 3,3 odsto u odnosu na 2019, ali ako isključimo uticaj prihoda dezinvestiranog* poslovanja uporedivi prihod je ostao gotovo na nivou prethodne godine, uz blagi pad od 0,4 odsto, saopšteno je iz kompanije.

Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 95,5 miliona evra i niža je za 8 odsto, dok je bez jednokratnih stavki rasla 4,6 odsto na 100,7 miliona evra. Neto dobit iznosi 45,6 miliona evra i bez jednokratnih stavki rasla je 13,3 odsto u odnosu na prethodnu godinu, dok nominalno beleži pad od 12,3 odsto.

“Stabilna finansijska pozicija, optimizacija poslovnih procesa i kvalitetno strateško upravljanje omogućili su nam da održimo kontinuitet poslovanja i sigurnost radnih mesta, aktivno se uključimo u pomoć zajednici u borbi protiv korona virusa i poboljšamo profitabilnost uz minimalne negativne posledice na konsolidovane prihode i rekordno nisku zaduženost. Uprkos krizi, nastavljamo i dalje sa planiranim ulaganjima u razvoj poslovanja. Naši prioriteti uprkos neizvesnosti razvoja epidemiološke situacije ostaju isti – očuvanje pozitivne zdravstvene situacije u kompaniji, nesmetani nastavak proizvodnje i kontinuiranog snabdevanja naših kupaca i potrošača, kao i društvena odgovornost u najširem smislu. Ponosan sam na način na koji se suočavamo sa izazovima, svesni privilegije da radimo u industriji koja nije toliko pogođena pandemijom. Zadovoljan sam da mogu da kažem kako smo danas u svakom pogledu bolja kompanija nego što smo bili godinu ranije. Svet u kome živimo se menja i naša su nastojanja usmerena na to da budemo i ostanemo relevantni“, prokomentarisao je postignute rezultate Emil Tedeski, predsednik Uprave Atlantic Grupe.

Najviše rasli Argeta, Farmacia i Donat

Najveći rast prihoda od prodaje među poslovnim područjima ostvarili su Delikatesni namazi s rastom od 15,1 odsto, apotekarski lanac Farmacia s rastom od 4,5 odsto i Donat Mg s rastom od 2,7 odsto. Kafa se s 21,1 odsto učešća u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija, a u 2020. godini ostvarila je blagi pad prihoda od 2,6 odsto, uz povećanje profitabilnosti.

Među tržištima najznačajniji rast od 14,2 odsto ostvarila su ‘Ključna evropska tržišta’, najviše Austrija i Švajcarska, a rasla su i tržišta Slovenije, Makedonije i južne srpske pokrajine.

Na rezultat su značajno uticale mere za suzbijanje širenja pandemije i slabija turistička sezona u Hrvatskoj, što se odrazilo na značajan pad prodaje u HoReCa kanalu (primarno pića i kafe), ali i na pad prodaje proizvoda namenjenih za konzumaciju van kuće, te tzv. impulsnih proizvoda (primarno slatko i slano i spoljni principali). Ipak, brendovi koji se prvenstveno konzumiraju kod kuće uspeli su gotovo u potpunosti da anuliraju negativne posledice pandemije.

Valja istaći i da su, osim direktnog uticaja pandemije na prihode, rezultati kompanije opterećeni sa 5,1 miliona evra jednokratnih troškova koji se u najvećoj meri odnose na donacije (3,7 miliona evra), i druge operativne troškove vezane za sprečavanje širenja zaraze.

Krajem godine Atlantic je izdao korporativne obveznice u iznosu od 40 miliona evra s fiksnom godišnjom kamatnom stopom od 0,875 odsto, što je istorijski najniža kamata ostvarena u nefinansijskom sektoru na hrvatskom tržištu kapitala.

U 2021. godini kompanija će nastaviti da se fokusira na jačanje pozicija prepoznatljivih regionalnih brendova, internacionalizaciju (primarno Argete i Donata), stvaranje novih brendova, razvoj distributivnog poslovanja i nastavak dezinvestiranja* nestrateških poslovnih operacija, kao i moguća spajanja i akvizicije.

Nagrade potvrđuju dobar smer

Osim krize, godinu su obeležila i brojna priznanja i nagrade. Atlantic Grupa je u 2020. peti najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj prema istraživanju kompanije MojPosao i najpoželjniji poslodavac na osnovu mišljenja mladih u Srbiji u kategoriji hrane i pića. Cedevita je, po Ipsosovom istraživanju u 2020, najtraženiji brend bezalkoholnih pića u Hrvatskoj i Sloveniji, i drugi u Srbiji. Na 12. Fininoj dodeli nagrada Atlantic je poneo titulu najuspešnijeg dugovečnog preduzetnika, dok je na 11. dodeli nagrada u organizaciji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke berze dobio prvu nagradu za odnose sa investitorima.

*Nastavljajući strategiju dezinvestiranja non-core poslovnih djelatnosti Atlantic Grupa je u 2019. u celosti izašla iz segmenta sportske i aktivne prehrane (Multipower), iz dodataka prehrani (Dietpharm i Multivita) te distribucije vode u galonima, a u 2020. prodala je brend dečje prehrane Bebi. Kompanija usmerava fokus na jačanje glavnih kategorija roba široke potrošnje koje čine kafa, delikatesni namazi, slani snack, čokolada i bezalkoholni napici.