28. X 2021 | Atlantic Grupa je u prvih devet meseci 2021. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 566,4 miliona evra, što u odnosu na isti period lane predstavlja rast od 9,3 odsto, a čak 10,1 odsto više nego u predpandemijskoj 2019. godini, kada je Atlantic ostvario rekordan rezultat.
Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 89 miliona evra, što je bez jednokratnih stavki 6,2 odsto više nego u prvih devet meseci prošle godine. Kompanija je ostvarila neto dobit od 53,3 miliona evra, što predstavlja rast od 13,9 odsto kada se isključe jednokratne stavke.
„Atlantic Grupa nastavlja da ostvaruje značajan rast prihoda i profitabilnosti, uprkos svim izazovima sa kojima se suočavamo. Sa odličnim prodajnim rezultatima sopstvenih i principalskih brendova, rast beleže sva poslovna i skoro sva distributivna područja, zahvaljujući boljoj epidemiološkoj situaciji na svim tržištima, popuštanju mera za suzbijanje pandemije, kao i značajno boljoj turističkoj sezoni u Hrvatskoj u odnosu na prethodnu godinu. Uprkos neizvesnosti razvoja pandemije i nizu izazova pred nama, nastavljamo sa planiranim investicijama, među kojima se ističu ulaganja u tehnologiju u Atlantic Štarku, nova pakovanja i redizajn Cedevite, kao i u novu fabriku Argete u okolini Varaždina. Zadovoljni smo što je naša strategija dosad pokazala stabilnost, a nastavljamo da pratimo razvoj epidemiološke situacije i uticaj novonastalih okolnosti na tržištu, kako bismo mogli da adekvatno reagujemo“, prokomentarisao je novi finansijski izveštaj predsednik Uprave Atlantic grupe Emil Tedeski.
Donat, Cedevita i Argeta prednjače u rastu
Najbolji rezultat među poslovnim područjima ostvarili su poslovno područje Donat, s rastom od 15,2 odsto, i strateško poslovno područje Pića, čiji je noseći brend Cedevita, s rastom od 10,7 odsto kao i Delikatesni namazi s dominantnom Argetom i rastom od 8,4 odsto. Kafa je, kao pojedinačno najveća kategorija sa učešćem od 20,4 odsto u ukupnom prihodu i nosećim brendovima Barcaffe i Grand kafa, rasla 8,2 odsto.
Među tržištima prednjače Hrvatska sa rastom od 12,6 odsto, BiH sa rastom od 8,3 i Srbija sa rastom od 8 odsto.
Sopstveni brendovi u ukupnoj prodaji učestvuju sa 63,5 odsto, principalski brendovi sa 27,5 odsto, a apotekarski lanac Farmacia čini 9 odsto prihoda od prodaje.
Novi pogoni, proizvodi i nagrade struke
Razdoblje prvih devet meseci obeležilo je lansiranje dva nova brenda – čokolade Jimmy Fantastic i palete proizvoda na bazi zoba Boom Box, koji su uspešno lansirani u martu i aprilu na tržištima Hrvatske i Slovenije, s izvrsnim prodajnim rezultatima. U postojećem proizvodnom asortimanu značajna promena nastupila je lansiranjem novog, redizajniranog i praktičnijeg pakovanja Cedevite, kao i redizajnom Argete.
U pogledu investicija, Atlantic grupa je u martu započela ulaganje u izgradnju nove fabrike proizvoda pod robnom markom Argeta na području opštine Kneginec u okolini Varaždina. Reč je o investiciji ukupne vrednosti od preko 50 miliona evra, a realizacijom svih faza projekta planirano je otvaranje i do 150 novih radnih mesta. U julu su Atlantic grupa i Beri Kalebo sklopili ugovor o saradnji, koja će unaprediti proizvodnju Atlanticovog etabliranog portfolija u asortimanu čokolada, a Atlantic Štark je prvi regionalni strateški partner kompanije Beri Kalebo i njene fabrike u Novom Sadu.
Atlantic Grupa je i ove godine, po peti put, dobitnik prve nagrade za odnose sa investitorima koja se dodeljuje u saradnji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke berze. Takođe, prema istraživanju koje sprovodi MojPosao, Atlantic je peti najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj, dok je u Sloveniji u organizaciji portala MojeDelo proglašen Najuglednijim poslodavcem u FMCG industriji.