Proizvodi protiv akni i bubuljica

arfo092-akne

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 92,  januar 2011.)

 

DA KOŽA ZABLISTA

 

Prema tipu kože, najprodavaniji su proizvodi namenjeni normalnoj koži sa oko 92% učešća u prodaji, dok 7% prodaje ostvaruju proizvodi namenjeni masnoj/osetljivoj koži.

 

Akne i bubuljice su kožna oboljenja koja često ‘napadaju’ mlade, ali i starije osobe. Javljaju se i kod muškaraca i kod žena, a veliku ulogu kod pojave akni i bubuljica imaju genetske predispozicije. Takođe, na njihovu pojavu mogu uticati i drugi uzročnici, poput stresa i hormonalnih promena. Zato umivanje i redovno održavanje higijene, kao ni adekvatna ishrana, ponekad nažalost nisu dovoljni da spreče širenje akni i bubuljica. Da bi se uhvatile ‘u koštac’ sa ovim problemom, brojne kozmetičke kuće razvile su svoje linije proizvoda protiv akni i bubuljica – kreme, losione, tonike, gelove i pene.

Nielsen analiza tržišta
Retail Audit se zasniva na praćenju prodaje ka krajnjim potrošačima na uzorku prodajnih mesta izabranih tako da budu reprezentativna za kanale prodaje koji se prate. Ista prodajna mesta se popisuju na mesečnom ili dvomesečnom nivou tako što obučeni popisivači fizički broje maloprodajne zalihe, beleže obavljene nabavke u proteklom periodu i maloprodajne cene. Konstantno praćenje ovih informacija omogućava izveštavanje o obimu i vrednosti maloprodaje, kao i o ostalim podacima značajnim za proizvođače, distributere i prodavce. Uključeni kanali prodaje – jedinice prodaje relevantne za FMCG kategorije: hipermarketi/supermarketi, velike i srednje prodavnice, male prodavnice, kiosci i paviljoni. Kanali koji nisu uključeni: ostale jedinice prodaje proizvoda (npr. pijace), velikoprodaje koje imaju prodaju i prema krajnjim kupcima, kao i cash&carry radnje (npr. Metro).
Terminologija: obim prodaje – količina robe koja je prodata krajnjim kupcima u okviru posmatranih maloprodajnih kanala tokom perioda izveštavanja, prikazana u prodajnim jednicama mere (npr. kg) i količinski udeo u odnosu na ukupnu prodatu količinu robe unutar posmatrane kategorije. Vrednost prodaje – vrednost robe koja je prodata krajnjim kupcima u okviru posmatranih maloprodajnih kanala tokom perioda izveštavanja, prikazana u lokalnoj valuti i vrednosni udeo u odnosu na ukupnu prodatu količinu robe unutar posmatrane kategorije.
Kategorija proizvoda protiv akni i bubuljica se najvećim delom proda u drogerijskim kanalima, čak 73%, dok 25% prodaje dolazi iz kanala hiper/supermarketa. Prema tipu kože, najprodavaniji su proizvodi koji su namenjeni normalnoj koži. Oni čine oko 92% prodaje, dok 7% prodaje ostvaruju proizvodi koji su namenjeni masnoj/osetljivoj koži. Tonirane kreme u kategoriji proizvoda protiv akni i bubuljica čine samo 2% prodaje.
Osnovni proizvodi protiv akni i bubuljica odnose se na čišćenje i hidriranje, pa oko 91% prodaje dolazi od proizvoda koji su namenjeni čišćenju kože, dok preostalih 9% dolazi od prodaje proizvoda koji su namenjeni hidriranju kože. Kategorija proizvoda protiv akni ima dosta pojavnih oblika tj. formi proizvoda: oko 35% prodaje čine gelovi, 26% losioni, 22% kreme, 10% tonici, a 4% prodaje odlazi na pene.
Vodeći proizvođači u kategoriji proizvoda protiv akni i bubuljica (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu) su: Afrodita kozmetika, Beiersdorf, Johnson&Johnson, L’Oréal i Nevena. Vodeće robne marke (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu) su: Clean&Clear, Garnier, Neutrogena, Nivea i Puzzle.
Napomena: podaci su za period novembar 2010 – oktobar 2011. i odnose se na količinsko učešće na tržištu Srbije, ukoliko nije drugačije naznačeno.

AFRODITA
U laboratorijima Kozmetike Afrodita razvijena je linija Acnestop za potpunu negu masne i nečiste kože. “Nega proizvodima iz ove linije aktivno deluje na glavne uzročnike nečiste kože, a kožu čini čistom, elastičnom i mekanom”, kaže Vojka Matić, marketing direktor Kozmetike Afrodita, i dodaje da su novi aduti Acnestop linije – Acnestop gel za sušenje prištića i Acnestop krema za negu.
“Pravi izbor za negu masne kože podložne pojavi prištića je krema za negu Acnecare za masnu kožu/mat effect hamamelis&bela breza, koja kožu izdašno hrani, neguje i vlaži. Osigurava prirodni mat izgled kože i uspostavlja ravnotežu vlažnosti i masnoće”, kaže Vojka Matić. Krema je namenjena dnevnoj nezi. Iz Kozmetike Afrodita preporučuju i aktivni kremasti gel Acnecare za masnu, nečistu kožu sa vitaminom B3 i alantoinom, čija se lagana, gelasta tekstura brzo upija i osigurava dugotrajni mat izgled kože.
“Naš pobednik u bici protiv bubuljica je gel za sušenje bubuljica Acnestop za masnu, nečistu kožu/fast effect vitamin B3&timijan. Vitamin B3 prodire duboko u bubuljicu, suši je i sprečava nastanak novih prištića. Umiruje upaljeno mesto, crvenilo postepeno nestaje, prištić se smanjuje i brzo isušuje”, kaže Vojka Matić. Ona dodaje i da nikako ne treba zaboraviti osvežavajuću masku za čišćenje Acnestop za masnu, nečistu kožu sa vitaminom B3 i timijanom, koja pomaže u uspostavljanju ravnoteže prirodnih funkcija kože, usklađuje izlučivanje masti i smanjuju veličinu pora.
“Osvežavajuća pena za čišćenje Acnestop za masnu, nečistu kožu sa vitaminom B3 i hamamelisom uspostavlja ravnotežu masti i vlage u koži, otvara pore i dubinski ih čisti, umanjuje količinu bakterija koje uzrokuju nastanak prištića i smanjuje pojavu novih”, objašnjava Vojka Matić. Ona ističe i značaj osvežavajućeg losiona Acnestop za masnu, nečistu kožu sa vitaminom B3 i lactilom (mlečnom kiselinom), koji s kože odstranjuje ostatke masti i blago je dezinfikuje, a takođe pomaže i u sušenju prištića i sprečava nastanak novih.

JOHNSON&JOHNSON
Kompanija Johnson&Johnson, kao jedan od lidera na tržištu proizvoda namenjenih borbi protiv akni i mitisera, u Srbiji je prisutna sa brendovima Clean&Clear za tinejdžere i Neutrogena za one nešto starije, koji se mogu naći na skoro svim prodajnim mestima. “Borba protiv bubuljica i mitisera ponekada deluje zamorno i uzaludno. Zato je cilj naše kompanije da tinejdžerima, ali i svima onima koji imaju problema sa aknama, ponudi rešenje. Svi prozvodi su dermatološki testirani i pogodni za svakodnevnu upotrebu”, kažu iz Johnson&Johnsona Srbija.
Clean&Clear kozmetika namenjena je tinejdžerima koji se najčešće suočavaju sa problemima akni i mitisera. “Clean&Clear Blackhead proizvodi sadrže salicilnu kiselinu, dobro poznat i efikasan sastojak za borbu protiv mitisera i bubuljica, što omogućava dubinsko čišćenje pora, uklanjanje prekomernog sebuma, mrtvih ćelija kože i nečistoće”, kažu iz kompanije Johnson&Johnson. Na tržištu Srbije prisutna je kolekcija Clean&Clear Truly Gentle čiji asortiman, dodaju iz J&J-ja, čini da koža u osetljivom dobu bude čista i mekana kao pre puberteta. “Kupka za lice, blaga kao čista voda, dovoljno je nežna za svakodnevnu upotrebu bez isušivanja kože. Kako bi lice bilo čisto i blistavo, pored kupke tu su Truly Gentle vlažne maramice i losion za čišćenje lica”, kažu iz ove kompanije.
Brend Neutrogena ima široku paletu proizvoda, efikasnih u borbi protiv akni i mitisera, namenjenu svakodnevnoj upotrebi. “U saradnji sa najboljim dermatolozima Neutrogena je razvila i liniju Visibly Clear proizvoda, čiji je asortiman baziran na kombinovanju komponenti za čišćenje lica i prirodnih umirujućih sastojaka. Zahvaljujući patentiranoj microclear tehnologiji, sastojci dopiru duboko u pore čineći tako borbu protiv bakterija koje uzrokuju pojavu bubuljica i mitisera efikasnijom”, dodaju iz J&J-ja. Paletu Visibly Clear čini veliki broj proizvoda pogodnih za svakodnevnu upotrebu, kao što su: kupka za lice, vlažne maramice za čišćenje lica, 2-u-1 kupka i maska, piling za lice i tonik.

L’ORÉAL
Kompanija L’Oréal Balkan je na tržištu Srbije prisutna sa proizvodima Garnier Skin Naturals Pure i Pure Active. “Pure je prvenstveno namenjen tinejdžerima i nudi rešenje za problematičnu kožu. Pure Active se preporučuje za kožu sklonu pojavi akni, bubuljica i mitisera, za osobe do 30 godina”, kaže Philippe Bertrand, generalni menadžer Divizije masovnih proizvoda L’Oréal Balkan. Ovi proizvodi se istovremeno bore protiv nepravilnosti i tragova koje nepravilnosti za sobom ostavljaju.
“U globalu, tržište proizvoda za borbu protiv akni je tokom 2011. bilo stabilno, dok je naša najbolje pozicionirana franšiza – Pure Active zabeležila izuzetno visok rast. Čak pet Pure&Pure Active proizvoda se nalazi u prvih
deset, u segmentu proizvoda za čišćenje kože lica sklone aknama”, kaže Philippe Bertrand i dodaje da je najprodavaniji proizvod Pure Active Exfobrusher, 150ml, lansiran u martu 2011. “Ovaj proizvod je apsolutni lider i zauzima prvo mesto kada je reč o proizvodima za čišćenje kože lica sklone aknama”, kaže Bertrand (izvor: Nielsen za period YTD oktobar 2011). Zahvaljujući ultratankim četkicama intenzivno uklanja mrtve ćelije i eliminiše i najnedostupniju nečistoću. Upakovan je u ergonomičnu bočicu koja umesto poklopca ima dozer, prekriven fleksibilnim ultratankim četkicama.
Drugi najprodavaniji proizvod je gel-piling Pure 3u1, koji se može koristiti za umivanje, kao piling ili maska za lice. “Pure Active Exfobrusher, zajedno sa još četiri Pure&Pure Active proizvoda, predstavlja 39,5% tržišta proizvoda za čišćenje kože lica sklone aknama (izvor: Nielsen za period YTD oktobar 2011) i 52% tržišta proizvoda za čišćenje kože lica sklone aknama u Lilly drogerijama (izvor: Lilly drogerie Sell Out, decembar 2011)”, kaže Bertrand. Najznačajniji kanali prodaje su supermarketi i drogerije.
U septembru 2011, L’Oréal je uveo Pure Exfobrusher Oil Control 150ml za problematičnu, masnu kožu. Za samo dva meseca i ovaj proizvod se pozicionirao među najprodavanije u ovom segmentu. “U 2012. mogu se očekivati razni noviteti. Naša snaga je bazirana na inovacijama, a najbolji način borbe sa konkurencijom je konstantna edukacija klijenata i krajnjih potrošača. Važna je i podrška kroz TV, print i internet kampanje. Razvili smo i mrežu potrošača sa kojima svakodnevno komuniciramo kroz socijalne mreže”, kaže Bertrand.

NEVENA/BEVETTI
Kada je o ovoj kategoriji reč, HI Nevena je na tržištu Srbije prisutna sa Puzzle antibakterijskom linijom proizvoda za kozmetički tretman akni i bubuljica. Ova linija je, kako kaže Dragan Trifunović, direktor prodaje kompanije Bevetti, koja je zvanični distributer Neveninih proizvoda, nastala kao rezultat dugogodišnje prakse u oblasti kozmetičke tehnologije, ali i istraživanja i saznanja HI Nevena. “Posebnu pažnju treba posvetiti koži u vreme puberteta. Veći deo tinejdžerske populacije tada se susreće sa pojavom akni i bubuljica koje mogu uspešno i veoma efikasno da se saniraju, primenom adekvatnih kozmetičkih preparata. A upravo Puzzle linija kozmetičkih proizvoda obezbeđuje dubinsko čišćenje, intenzivno antibakterijsko, fungicidno, antiinflamatorno, keratolitičko i regenerativno delovanje”, kaže direktor prodaje kompanije Bevetti. Od proizvoda iz Puzzle linije, na tržištu Srbije najprodavaniji su Puzzle antibacterial cream i Puzzle antibacterial lotion. U Puzzle liniju proizvoda protiv akni i bubuljica spada i Puzzle antibacterial gel, namenjen osobama čija koža ne podnosi alkoholne losione. “Blaga gel osnova sa pažljivo izbalansiranim odnosom aktivnih komponenti dubinski odmašćuje, omekšava i osvežava kožu, uz snažan antibakterijski efekat. Pomaže regeneraciju i normalizuje funkcije kože”, kaže direktor prodaje Bevettija. Još jedan proizvod iz ove linije je Puzzle antibacterial soap, koji je izrađen na bazi biljnih masnoća i brižljivo odabranih aktivnih dodataka, a omogućava temeljno čišćenje i odmašćivanje kože celog tela. “Od proizvoda iz Puzzle linije, izdvajaju se i Puzzle antibacterial stick-corrector, napravljen u boji kože tako da izvanredno pokriva bubuljice i akne; Puzzle antibacterial lotion, koji dubinski odmašćuje, omekšava i osvežava kožu; Puzzle antibacterial powder, koji efikasno deluje na problematičnu kožu, suši bubuljice i daje koži baršunasti izgled; kao i Puzzle antibacterial cream formulisan tako da zadovolji sve potrebe kože sklone pojavi akni i bubuljica”, dodaje direktor prodaje Bevettija.

Pripremila: Dragana Vraneš