PROGLAŠENE KAMPANJE SA SVRHOM: Ovo su najbolji primeri društveno-odgovorne komunikacije u Srbiji 2022.

Festival društveno-odgovorne komunikacije ‘Kampanje sa svrhom’ proglasio je najbolje društveno-odgovorne kampanje koje su vođene u Srbiji ove godine, po drugi put, na Međunarodni dan deteta, 20. novembra.

Na svečanosti u prostoru Marsh Open Space, u Beoradu, proglašene su ‘Kampanje sa svrhom’ 2022. ‘Kampanje sa svrhom’ prepoznaju, odlikuju i podstiču društveno-odgovornu komunikaciju namenjenu dobrobiti dece i pojedinca.

Prisutnima su se obratili Marko Maršićević, osnivač Marsh Creative Production i domaćin Festivala, Tijana Adamov Ignjatović, osnivač Festivala Kampanje sa svrhom i UG Žute Patalone i Željka Ćirić Jakovljević, Head of corporate communication UniCredit Bank Srbija, predsednica tima počasnih selektora – predsednica žirija.

“Veoma smo srećni što smo po drugi put u prilici da aktivno učestvujemo u realizaciji festivala društveno-odgovorne komunikacije. Kampanje sa svrhom su jedini festival takve vrste u našoj zemlji. Ovaj festival povezuje privredu, advertajzing industriju i medije i na jedinstven način ističe teme bitne za društvo. Marsh production će nastaviti i u narednim godinama da pruža punu podršku ovom jedinstvenom projektu”, naglasio je u uvodnom govoru Marko Maršićević.

Tijana Adamov Ignjatović, osnivač Festivala Kampanje sa svrhom i Udruženja Žute patalone, inicijatora i organizatora festivala istakla je: “Društvena odgovornost i održivost su neraskidivo povezani sa budućim generacijama, jer nema održivosti bez saosećanja sa onima koji tek dolaze. Polazeći od rečenice Marije Montesori, koja kaže da ‘naša nastojanja za dobrobit čovečanstva znače da to prvenstveno radimo za dete’, festival društveno-odgovornih kampanja posvetili smo dobrobiti deteta i pojedinca, a time i društva u celini. A danas kada nas ima 8 milijardi, društvena odgovornost i održivi razvoj neminovno su visoko pozicionirani na agendi ćovečanstva”.

Željka Ćirić Jakovljević, Head of coprorate communication UniCredit Bank Srbija, predsednica ovogodišnjeg Tima počasnih selektora izjavila je: “Festival društveno-odgovornih komunikacija u Srbiji – Kampanje sa Svrhom – drugu godinu zaredom okupio je brojne projekte i kampanje koje su se u prethodnom periodu istakle po pozitivnom uticaju na društvo. Zadovoljstvo mi je što je ove godine festival porastao po broju učesnika i prijavljenih nagrada, što potvrđuje važnost ovih tema, jer su kompanije prepoznale značaj i potencijal ove nagrade. Kao predsednik žirija i jedan od selektora ove godine mogu da kažem da je izbor bio zaista težak, ali da smo svi bili složni ko su oni koji treba da ponesu titulu najboljih ove godine”.

Suzana Đorđević, direktorka Hemofarm Fondacije, članica tima počasnih selektora Kampanje sa svrhom i dobitnica titule Kampanje sa svrhom Grand Prix 2021, povodom ovogišnje dodele nagrada, prenela je poruku novim dobitnicima: “Ljudi danas očekuju više od brendova i kompanija – da brinu o pojedincima i zajednici u kojoj žive i posluju, promovišu univerzalne vrednosti i jasno i nedvosmisleno iznose stavove oko najvažnijih društvenih i političkih pitanja. Festival Kampanje sa svrhom ukazuje na te  brendove čiji društveno odgovoran rad pravi razliku u zajednici, a više od 20 prijavljenih radova ove godine ohrabruje da su brendovi prepoznali važnost ovakvog vida poslovanja. Veoma sam srećna što je, na prvom festivalu Kampanje sa svrhom, Grand Prix pripao Hemofarm fondaciji za kampanju za borbu protiv depresije i stigme – ‘Nesalomivi’. Ta kampanja je i danas jednako važna kao i prošle godine, jer je ljudima koji se bore protiv mentalnih poremećaja potrebna podrška i razumevanje šire zajednice. Depresija ne bira, veoma često je nevidljiva, nema miris i ukus, ne poznaje boju kože, nacionalnost, versku opredeljenost i granice, već pogađa sve. Zato je važno da ohrabrimo ljude da razgovaraju o tome kako se osećaju i da imaju na umu da za sve probleme postoji rešenje ukoliko se na vreme potraži stručna pomoć”.

Ideja podsticanja društveno-odgovorne komunikacije je došla u trenutku u kojem udeo društveno-odgovorne komunikacije u ukupnom oglašavanju raste, i u skladu je sa globalnim opredeljenjem da se ciljevi održivog razvoja, definisani od strane UN, uključuju u strategije poslovanja i postizanje profita koji vraća zajednici.

Dobitnici titule ‘Kampanje sa svrhom Grand Prix 2022’ – najbolje društveno-odgovorne kampanje u Srbiji 2022 su:

1. Kampanja ‘Superhero’ kompanije Mastercard za Nurdor, koju je kreirala agencija McCann Beograd;
2. Kampanja ‘Spasimo hranu, spasimo humanost’, koju je kreirala agencija New Moment New Ideas Company za Koaliciju za dobročinstvo predvođenu Fondacijom Ana i Vlade Divac;
3. Kampanja ‘Programeri za građane’ kompanije Vega IT.

Dobitnici titule ‘Kmpanje sa svrhom 2022’ su:

  1. Kampanja ‘Hajde da imamo vremena za pregled’, Grand kafa – Atlantic grupa, agencija Luna TBWA;
  2. Kampanja ‘Zdravo dvadesete’, agencija Chapter4 PR, za kompaniju Galenika; 
  3. Kampanja ‘Za roditeljstvo prirodno kao Rosa’, brend Rosa – The Coca-Cola Company, agencije V+O communication i McCann Beograd;
  4. Kampanja ‘Generator Zero. Generator dobrih dela’, OTP Banka;
  5. Kampanja ‘Svet kakav želiš’ – kompanija A1, agencija Propulsion;
  6. Kampanja ‘Tvoj pogled na svet’ – kompanija Roche, agencija Red Communication;
  7. Kampanja ‘Čuvari zmajevog blaga’ – Erste banka;
  8. Kampanja ‘HIV je etiketa’ – agencija Direct Media za Nacionalni centar za seksualno i reproduktivno zdravlje Potent
  9. Kampanja ‘Osnaživanje mladih za uključivanje na tržište rada’ – kompanija Heliant;
  10. Kampanja ‘Novogodišnji karavan’ – kompanija Mercator S, agencija Kućačuvarkuća;
  11. Kampanja ‘Priručnik medijske i informacione pismenosti za roditelje’, agencija Propulsion za USAID fond
  12. Kampanja ‘Provozaj se’ – Procredit banka, agencija Smart Agency;
  13. Kampanja ‘Podrška porodici’ – MK grupa i AIK banka;
  14. Kampanja ‘Bori se ženski’ – kompanija Novartis, agencija Red Communication; 
  15. Kampanja ‘Ozeleni biznis’ – kompanija Schneider Electric Srbija, agencija Sportit;
  16. Kampanja ‘Ubaci. Nastavi igru’ – kompanija Sport time Balkans, agencija Red Communication;
  17. Kampanja ‘Zakazali smo termin’ – Centar za emotivnu podršku i prevenciju samoubistva Srce, agencija Ovation BBDO;
  18. Kampanja ‘Život u kesi’ – kompanija Lidl Srbija, agencija Red Communication.

Odabir kampanja kojima su dodeljena priznanja obavio je tim počasnih selektora sastavljen od priznatih i dokazanih stručnjaka iz oblasti društveno-odgovorne komunikacije, održivog razvoja, marketinške teorije i prakse i brige o dobrobiti deteta.

Tim počasnih selektora Kampanje sa svrhom 2022 radio je u proširenom i osnaženom sastavu sa kontinuitetom u odnosu na prvu godinu:

  1. Sanja Rajačić, Direktor odeljenja za interne komunikacije i društveno odgovorno poslovanje, Banca Intesa Beograd;
  2. Maja Vidaković, Izvršni direktor, alliance international media (CorD magazine);
  3. Tijana Koprivica, Direktor održivog poslovanja, Delta holding;
  4. Dr Galjina Ognjanov, redovni profesor, Ekonomski fakultet;
  5. Tatjana Prokić, Osnivač, Centar za dobrobit porodice Happymamma;
  6. Suzana Đorđević, Direktorka, Hemofarm Fondacija;
  7. Jelena Šarenac, Direktor korporativnih komunikacija, Henkel Serbia i Henkel Adria;
  8. Marko Maršićević, Osnivač, Marsh Creative Production;
  9. Sonja Dragojević, Chief Collaboration Designer, New Startegy;
  10. Dragana Živojnović, Urednica ekološkog programa, Obrazovno-naučna redakcija, RTS;
  11. Marija Mitrović, Direktor za filantropiju i partnerstva, Trag fondacija;
  12. Željka Ćirić Jakovljević, Head of Corporate Communication, UniCredit Bank Srbija;
  13. Marija Vujanić, Direktorka komunikacija i održivog razvoja, Yettel Srbija.