5. VII 2018 | Preživeti u divljini u kojoj ne opstaje nijedno živo biće i pritom propešačiti gotovo 1.200 kilometara u 48 dana, vukući sanke teške više od 100 kilograma, uspelo je samo jednom Hrvatu – Davoru Rostuharu. Kako je uspeo ostvariti svoj najveći san, prvu hrvatsku samostalnu ekspediciju na Južni pol, najveći avanturista na ovim prostorima ispričaće na 11. Weekend Media Festivalu ovog septembra u Rovinju.
Zašto se trenutno nalazimo u postknjiževnom dobu u kom je čitanje postalo retkost kao u Srednjem veku, na 11. Weekendu otkriće Dejan Verčič, profesor i načelnik odeljenja za komunikologiju na Univerzitetu u Ljubljani. Verčič će govoriti u vraćanju fokusa s reči na slike, koji oblikuju današnju komunikaciju. Komunikacijski trendovi mu nisu strani, s njima se redovno susreće još od 1994. godine od kada organizuje BledCom, godišnji međunarodni simpozijum za istraživanje odnosa s javnošću.
“Lažne vesti, post-činjenice i post-istina koji prate post-čitanje podstiču građanski i potrošački promiskuitet – dolaze nove burne dvadesete i lude godine, u kojima ćemo konačno napustiti Guttenbergovu galaksiju i krenuti u divni novi svet pokretnih slika”, kaže Dejan Verčič.
Slovenski praktičar i teoretičar strateškog komuniciranja doktorirao je na London School of Economics and Political Science (LSE), te je do sada napisao preko 10 knjiga i 300 naučnih članaka. Partner i direktor za znanje u firmi Stratkom nagrađen je 2001. u Velikoj Britaniji medaljom Alan Campbell-Johnson za izvanredan doprinos u međunarodnim odnosima s javnošću i 2016. u New Yorku najvišom nagradom Američkog instituta za odnose s javnošću za praktičnu upotrebu naučnih istraživanja – Pathfider Award.
Iz Mađarske nam dolazi osnivač SpringTab.com-a i sportista sa University of Southern California Péter Szántó kako bi održao govor o čarobnoj formuli koja će pomoći učesnicima da uspešno prodaju svoj pitch. Na njegovoj korisnoj radionici učesnici će moći da prezentuju vlastite pitcheve Péteru, a on će, za manje od 10 minuta, rekonstruisati i stvoriti čarobnu rečenicu za svakoga od njih.
Szántó, ujedno i poznati vloger koji se bavi produktivnošću, uvršten je u top 30 ispod 30 godina u mađarskom izdanju Forbesa, a u svojoj karijeri sarađivao je s Time Warnerom, L’Oréalom, OTP-om, Fashion Streetom i TripTrottingom. Govorniku iz Mađarske deljenje saveta kako najbolje lansirati svoj lični brand će biti još jedno super iskustvo, koje obožava, a uživajući u stvarima koje ga zanimaju uspeo je izgraditi ime u svetu digitalnog poslovanja.
Najveći regionalni komunikacijski festival ove godine se održava od 20. do 23. septembra, kao i uvek u bivšoj fabrici duvana u Rovinju, a partneri su Francuska i Nemačka. Svi iz sveta marketinga svoje radove mogu prijaviti na sedmi po redu BalCannes, a najbolje digitalne radove u regiji ponovno će predstaviti najvažnija digitalna nagrada SoMo Borac.
WEEKEND ĆE PONOVO U ROVINJU OKUPITI KLJUČNE LJUDE IZ REGIONA
I ove godine željno se iščekuje trodnevno izdanje Weekend Media Festivala koje će se održati od 20. do 23. septembra u staroj fabrici duvana u Rovinju. U susret jedanaestoj godini Weekenda razgovarali smo s direktorom festivala Tomom Ricovom i programskim direktorom festivala Nikolom Vrdoljakom koji su otkrili koje novitete i iznenađenja spremaju ove godine…
Najavili ste kako su partneri 11. Weekend Media Festivala Francuska i Nemačka. Recite nam nam malo više o razlozima te saradnje.
TOMO RICOV: Partneri ovogodišnjeg Weekend Media Festivala će biti vodeće evropske privredne sile Francuska i Nemačka, ali i prestonice multikulturalnosti, umetnika, intelektualaca i inovatora. Njihovi glavni gradovi, Pariz i Berlin, uspeli da iskoriste svoje raznolikosti koje su ključni faktor njihove dinamičnosti i stalne obnove. Upravo nam je taj suživot naizgled nespojivih ideja poslužio kao inspiracija za ovogodišnji 11. Weekend, pa ćemo deo programa ovogodišnjeg Weekenda posvetiti gostima iz tih zemalja.
Kojim se principima vodite prilikom sastavljanja programa festivala?
NIKOLA VRDOLJAK: Prilikom sastavljanja programa vodimo se principima kojima nastojimo obuhvatiti sve ključne teme industrija koje pokrivamo. Prvi stub je da učestvuju ključni ljudi iz regiona, drugi stub su globalni trendovi s kojima nas upoznaju predavači sa većih i razvijenijih tržišta, a treći radionice na kojim želimo da ljudi steknu i neka nova znanja. Tematski, Weekend pokušava da podstakne nove trendove, a pritom da ostane pozitivan. Ne želimo da se bavimo samo trenutnim stanjem, već pokušavamo učestvovati u kreiranju novih trendova.
Možemo li da znamo koga ćete od gostiju u septembru dovesti u Rovinj?
NIKOLA VRDOLJAK: Ove godine ponovo dovodimo zanimljive govornike i goste koji će svojom pojavom privući pažnju brojnih posetilaca koji se očekuju u Rovinju. Neki od njih su najveći hrvatski avanturist Davor Rostuhar, zatim Kristian Novak, trenutno najveća zvezda hrvatske književnosti. Iz Njujorka u Rovinj dolazi nam i Jason Jercinovic, globalni voditelj marketinških inovacija u renomiranoj američkoj agenciji Havas i lider u korišćenju umetnosti veštačke inteligencije. Siguran sam da će programom svi biti oduševljeni.
Koje novitete uvodite u ovogodišnje izdanje Weekenda?
TOMO RICOV: S obzirom da se svake godine trudimo da uvedemo mnoštvo noviteta tako će biti i ove, i to kroz predavanja i propratni sadržaj s kojim svim posetiocima želimo da ponudimo nešto novo i drugačije od onoga što su videli do sada. Ove godine dosta će se promena videti na samom prostoru koji će biti interaktivniji i koji će doneti neka nova iskustva. Takođe, fokus stavljamo i na umetnički deo festivala. Izložbom i muzikom zavirićemo u život modernog bon vivanta, pronaći ćemo pariski šarm u najsavremenijim izumima i saznati kako u Berlinu koegzistiraju pankeri i poslovnjaci, zarđali bicikli i luksuzni nemački automobili, kao i cenjeni slikari i grafičari. Kao i uvek, očekujte neočekivano.
Pripremate li neka posebna iznenađenja?
NIKOLA VRDOLJAK: Trudimo se da 11. Weekend bude pun iznenađenja koja će podići festival na neki novi nivo. Biće promena u izgledu prostora, jer uvodimo novu dvoranu Weekend Business. U programskom sadržaju otvaramo teme kojima ćemo pristupati iz poslovne perspektive, a zabavni deo će i ovoga puta biti bogat brojnim poznatim imenima, ali za sada nećemo otkrivati previše. Dođite i saznajte sami!