YouGov analiza: BROJ KORPI U KOJIMA SU SE NAŠLE PELENE ZA BEBE PORASTAO 15%
Penetracija pelena za bebe raste u odnosu na isti period prethodne godine i dostiže 12%. To znači da je tokom posmatranog perioda 12% domaćinstava barem jednom kupilo proizvode iz analizirane kategorije.
Analizira: Ana Kovačević, Junior Research Consultant, YouGov Panel domaćinstava
U fokusu ovog istraživanja je kupovina pelena za bebe u domaćinstvima u Srbiji u periodu od marta do septembra 2024. godine.
Penetracija pelena za bebe raste u odnosu na isti period prethodne godine i dostiže 12%. To znači da je tokom posmatranog perioda 12% domaćinstava barem jednom kupilo proizvode iz analizirane kategorije. Uz to, prosečna učestalost kupovine iznosi pet puta u periodu mart – septembar 2024. godine. Ukupna generisana vrednost ove kategorije je ostvarila rast od 11% u odnosu na period mart – septembar 2023. godine, dok je broj korpi u kojima su se našle pelene za bebe porastao 15%.
Po kanalima prodaje
Drogerije su vodeći maloprodajni format koji odnosi 45% ukupne vrednosti kategorije. Pored toga, ovaj format je zabeležio rast učešća u odnosu na isti period prethodne godine. Slede hipermarketi i supermarketi koji u zbiru ostvaruju 18% i diskontni lanci koji imaju udeo od 13%.
Vodeći igrači
Na tržištu pelena za bebe, tri vodeća brenda generišu 73% ukupne vrednosti kategorije. Ti brendovi su, po abecednom redu: Babylove, Lupilu i Pampers.
Trgovačke marke i PL
Trgovačke marke beleže porast vrednosnog učešća i u posmatranom periodu odnose 52% vrednosti kategorije. Pelene za bebe koje se kupe na promociji takođe ostvaruju rast udela i on iznosi 31%.
O Consumer and Shopper Intelligence u YouGov-u
YouGov divizija Consumer & Shopper Intelligence, ranije poznata pod nazivom Consumer Panel Services GfK (CPS GfK), nudi bogatu ekspertizu i visokokvalitetne podatke panela domaćinstava. Mi pomažemo svetski priznatim FMCG & Retail brendovima u kreiranju vrhunskog iskustva kupaca na svakom od stadijuma tokom shopper journey procesa.
Kontinuirano pratimo ponašanje kupaca na različitim lokacijama kupovine, što nam omogućava da izmerimo njihov „footprint” i našim klijentima pružimo iscrpan pregled i dubinsko razumevanje, kako prošlih, tako i sadašnjih i budućih navika, ponašanja i motivacije kupaca.
Saznajte više: Consumer and Shopper intelligence | Growth with Data Solutions
Pročitajte o YouGov groupakviziciji Consumer Panel Services GfK
(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 222, novembar 2024)