Pelene za bebe

arfo093-pelene

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 93, februar 2012.)

 

SUVA GUZA, ZADOVOLJNA BEBA

 

Pelene za bebe se najvećim delom prodaju u hipermarketima i supermarketima – 49%, dok 40% prodaje dolazi iz kanala drogerija. Prema veličini pakovanja, najprodavaniji su proizvodi koji imaju od 40 do 69kom pelena u pakovanju. 

 

Obmotavanje sasvim male dece koja još nisu naučila da mokre na način na koji to čine starija deca i odrasli staro je koliko i ljudska istorija. U XIX veku, polako su počele da se oblikuju pelene kakve se koriste danas i majke u različitim delovima sveta počele su da upotrebljavaju pamučne materijale koji su bili obmotani oko beba i pričvršćeni zihernadlom. Proizvodnja pelena u SAD-u se omasovila 1887. godine.

Nielsen analiza tržišta
Retail Audit se zasniva na praćenju prodaje ka krajnjim potrošačima na uzorku prodajnih mesta izabranih tako da budu reprezentativna za kanale prodaje koji se prate. Ista prodajna mesta se popisuju na mesečnom ili dvomesečnom nivou tako što obučeni popisivači fizički broje maloprodajne zalihe, beleže obavljene nabavke u proteklom periodu i maloprodajne cene. Konstantno praćenje ovih informacija omogućava izveštavanje o obimu i vrednosti maloprodaje, kao i ostalih podataka značajnih za proizvođače, distributere i prodavce. Uključeni kanali prodaje – jedinice prodaje relevantne za FMCG kategorije: hipermarketi/supermarketi, velike i srednje prodavnice, male prodavnice, kiosci i paviljoni. Kanali koji nisu uključeni: ostale jedinice prodaje proizvoda (npr. pijace), velikoprodaje koje imaju prodaju i prema krajnjim kupcima, kao i cash&carry radnje (npr. Metro).
Terminologija: obim prodaje – količina robe koja je prodata krajnjim kupcima u okviru posmatranih maloprodajnih kanala tokom perioda izveštavanja, prikazana u prodajnim jednicama mere (npr. kg) i količinski udeo u odnosu na ukupnu prodatu količinu robe unutar posmatrane kategorije. Vrednost prodaje – vrednost robe koja je prodata krajnjim kupcima u okviru posmatranih maloprodajnih kanala tokom perioda izveštavanja, prikazana u lokalnoj valuti i vrednosni udeo u odnosu na ukupnu prodatu količinu robe unutar posmatrane kategorije.
Pelene za bebe se najvećim delom prodaju u hipermarketima i supermarketima – 49%, dok 40% prodaje dolazi iz kanala drogerija. Prema veličini pakovanja, najprodavaniji su proizvodi koji imaju od 40 do 69kom pelena u pakovanju (oko 48%), dok 46% prodaje ‘odlazi’ na proizvode koji imaju više od 70kom pelena u pakovanju. Oko 5% prodaje čine pakovanja koja imaju između 20 i 39kom pelena za bebe.
Ako posmatramo veličinu pelena, najprodavanija je veličina maxi/maxi plus, koja ‘nosi’ 42% prodaje, dok je junior druga po redu najprodavanija veličina koja generiše oko 24% prodaje. Gotovo 100% pelena za bebe koje se prodaju na našem tržištu su unisex tj. mogu ih koristiti i dečaci i devojčice.
Vodeći proizvođači u kategoriji pelena za bebe (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu) su: Drenik, Evyap, Kimberly Clark, Procter&Gamble i sumirani proizvođači privatnih robnih marki. Vodeće robne marke (po abecednom redu, a ne prema tržišnom udelu) su: Boni, Evy Baby, Huggies, Pampers, a grupi vodećih robnih marki pridružuju se i sumirani brendovi privatnih robnih marki.
Napomena: podaci su za period novembar 2010 – oktobar 2011. godine i odnose se na tržište Srbije.

Evyap/Kimby Co
Kompanija Kimby Co distribuira u Srbiji Evy Baby brend pelena. Po broju komada u pakovanju, Evy Baby pelene se na našem tržištu prodaju kao jumbo i twin pack. Ove vrste pakovanja mogu se pronaći u pet veličina: mini 3-6kg (twin pak. 60 kom); midi 5-9kg (jumbo pak. 74 kom; twin pak. 50 kom); maxi 8-18kg (jumbo pak. 66 kom; twin pak. 44 kom); maxi plus 9-20kg (jumbo pak. 56 kom; twin pak. 38 kom) i junior 12-25kg (jumbo pak. 48 kom; twin pak. 32 kom). “Evy Baby pelene su nastale u sara dnji sa pedijatrima i dermatolozima i jedine su pelene koje uz pomoć kreme koju sadrže pomažu sprečavanje osipa na dečijoj koži”, kaže Ljubica Žuljić, marketing manager kompanije Kimby Co.
Ljubica dodaje da se iz njihovog asortimana pelena najbolje prodaje maxi veličina u pakovanju od 66 komada, a odmah iza ove sledi junior veličina u pakovanju od 48 komada. Budući da je Kimby svoju distribuciju fokusirao na TT kanal, ovaj kanal im generiše i najveću prodaju. “Naša prodaja je uprkos manjim marketinškim ulaganjima ostala na istom nivou kao i godinu ranije i vrlo smo zadovoljni ostvarenim rezultatima”, kaže Ljubica Žuljić.
Razlog tome su i noviteti koje kompanija u ovoj kategoriji priprema i uvodi, a svakako se u tom smislu izdvajaju nove Evy Baby Elastic Comfort pelene. “One su sada tanje i udobnije zbog sedam efekata Total Comfort sistema. Beba je slobodnija zahvaljujući elastičnim trakama i tanjoj strukturi Evy Baby pelena. Elastične trake omogućavaju bebi da se slobodno kreće i štite je od curenja, jer specijalni absorbent upija tečnost i blokira je. Poseban zeleni upijajući sloj pomaže bebi da ostane suva. Specijalna anatomska struktura novih Evy Baby pelena savršeno odgovara telu bebe i pruža besprekornu udobnost u zoni između nogu”, kaže marketing manager kompanije Kimby Co i dodaje da Evy Baby pelene štite kožu bebe od osipa i iritacije zahvaljujući prozračnom zadnjem delu pelene i specijalnoj kremi obogaćenoj aloe vera esencijom koja daje prijatan miris bebinoj koži.

Kimberly Clark/Core Distribution
“Kimberly Clark sa Huggies brendom pelena za bebe je jedan od lidera na američkom i tržištima zapadne Evrope, sa dugom tradicijom proizvođača koji u kvalitet proizvoda i inovativna rešenja stalno ulaže”, kaže Slavica Trkulja, brand manager za Huggies kompanije Core Distribution koja je ekskluzivni uvoznik i ditributer Huggies pelena na tržištu Srbije. U kategoriji pelena za bebe, brend Huggies je na našem tržištu zastupljen sa pelenama: Huggies Newborn, Huggies Premium u mega pakovanjima (veličine 2, 3, 4, 4+, 5), Huggies Pull-Ups – pelena za privikavanje na nošu i Huggies Little Swimmers – pelena za male kupače.
“Huggies svojim ‘newborn’ potrošačima pruža pelene super premium kvaliteta – to je jedina pelena koja je napravljena sa mekoćom prirodnog, organskog pamuka. Newborn pelene osiguravaju nežnu zaštitu za osetljivu kožu bebe, vazdušno su propustljive pa koža bebe ostaje potpuno suva. Pažljivo su dizajnirane kako bi osigurale izvanredno prijanjanje i izbegavanje curenja, pa beba može bezbedno da spava”, kaže Slavica Trkulja i dodaje da su Huggies
Newborn pelene dostupne u veličinama 1 (2-5kg) – 27kom i 2 (3-6kg) – 90kom u pakovanju. “Huggies Pull-Ups pelene za privikavanje na nošu upijaju manje tečnosti nego klasične pelene i zaslužne su za to što deca ranije primećuju da im je potrebna noša. Tanke su i lako se oblače. Ukrašene su Disney likovima sa prednje strane pelene, koji kada se pelena ovlaži iščezavaju. Tako mališani lako uče da, ako žele da sačuvaju slike omiljenih likova, pelena mora da ostane suva”, kaže Trkulja. Ove pelene su dostupne u verziji za dečake – plave i za devojčice – roze. Pakovanje sadrži 14 komada.
“Huggies Little Swimmers pelene kao gaćice za plivanje imaju poseban uložak koji upija vodu a koji se ne povećava u vodi. Zato mališani mogu da se slobodno igraju u vodi tj. tamo gde sa običnom pelenom nisu imali dozvolu za ulazak. Savršeno profilisani karnerasti dodaci sprečavaju curenje, a elastični adaptilni rubovi i pojas garantuju udobnost i higijenu. Krase ih Disney motivi. Pakovanje sadrži 11 komada”, kaže Slavica Trkulja i dodaje da je u prošloj godini ostvareno značajno povećanje tržišnog učešća, a ključni faktori prilikom kupovine Huggies pelena bili su premium kvalitet, brend kome se veruje i cena po komadu pelene. I ove godine Huggies će iznenaditi svoje potrošače interesantnim promotivnim akcijama, a glavni konkurent su im Pampers pelene u svom premium segmentu.

Pripremila: Dragana Vraneš