Paštete

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 197, maj 2022)

 

 NAJVIŠE SE KUPUJU U SUPERMARKETIMA  I MINIMARKETIMA

 

Iako ima preko 50 kompanija koje proizvode insekticide, vodeće tri ‘odnose’ čak 81% vrednosti kategorije. To su, abecednim redosledom: Bros, Lomax i SC Johnson. Lojalnost brendovima je veoma visoka i za vodeća tri brenda ona se kreće između 56% i 83% od ukupne potrošnje na kategoriju, pokazuju podaci GfK.

 

GfK analiza tržišta

Marko Raca, Associate Market Analyst, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta pašteta u Srbiji odnosi se na podatke GfK Panela domaćinstava za period od avgusta 2021. do februara 2022. godine. U analiziranom periodu, paštete je bar jednom kupilo 87% domaćinstava u Srbiji.

Od preko 40 kompanija koje na domaćem tržištu imaju u svom portfoliju paštete, vodećih četiri ‘odnosi’ 77% vrednosti kategorije. To su, abecednim redosledom: Argeta, Carnex, Neoplanta i Yuhor. Ako govorimo o lojalnosti kupaca, kao delu novca namenjenom kupovini kategorije koji je kupac potrošio na konkretnog proizvođača, na prvom mestu je Argeta sa 54%, zatim Carnex sa 49% i Neoplanta sa 31%.

Najveću bazu kupaca imaju Carnex i Neoplanta: 57% kupaca kategorije je bar jednom kupilo Carnex paštete, dok je 45% njih kupilo Neoplantine paštete.

Kategoriju karakteriše dominantnost brendova, pa je učešće trgovačkih marki svega 6% u posmatranom periodu i pokazuje stagnaciju u odnosu na prethodnu godinu.

Nešto više od četvrtine (27%) pašteta kupljenih u analiziranom periodu, kupljeno je na promocijama ili akcijama.

Supermarketi i minimarketi su dominantni kada govorimo o formatima u kojima se kupuju paštete. Supermarketi ‘odnose’ 28%, a minimarketi 26% realizovanih količina u posmatranom periodu. Slede tradicionalne prodavnice sa 17% i hipermarketi sa 12%.