Paštete

FokusPastete

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 165, januar/februar 2019)

 

OMILJENE POTROŠAČIMA

 

U posmatranom desetomesečnom periodu 86% domaćinstava u Srbiji je makar jednom kupilo paštete. Od stotinak brendova pašteta prisutnih na domaćem tržištu, pet vodećih čini 73% ukupnih količina pašteta kupljenih za konzumaciju unutar domaćinstva.

 

GfK analiza tržišta

Dalibor Minić, Senior Research Consultant, Consumer Panel Services:
U fokusu ovog istraživanja je kupovina pašteta u domaćinstvima u Srbiji, u periodu od februara do novembra 2018. godine.
U posmatranom desetomesečnom periodu 86% domaćinstava u Srbiji je makar jednom kupilo paštete. Od stotinak brendova pašteta prisutnih na domaćem tržištu, pet vodećih čini 73% ukupnih količina pašteta kupljenih za konzumaciju unutar domaćinstva. Vodeći brendovi su, abecednim redosledom: Argeta, Carnex, Matijević, Neoplanta i Yuhor. Cene pašteta kreću se u rasponu od oko 300 dinara pa sve do preko 2.000 dinara po kilogramu, dok je prosečna cena ovog proizvoda nešto manja od 600 din/kg.
Paštete se u najvećoj meri kupuju u supermarketima (29% količina) i minimarketima (28%), dok se oko 20% svih količina pašteta kupi u tradicionalnim prodavnicama. Veliki prodajni formati zauzimaju 13% količinskog tržišnog učešća u kategoriji, dok se nešto manje od 10% pašteta kupi u mesarama i ostalim maloprodajnim objektima.
Nešto više od četvrtine (28%) pašteta pazarenih u analiziranom periodu kupljeno je na promocijama ili akcijama. Kao i kod većine drugih kategorija, primetan je rast učešća promocija u kupovini pašteta u odnosu na isti period prethodne godine. Trgovačke marke čine oko 5% ukupnih količina pašteta u domaćinstvima, uz stagnaciju učešća u odnosu na prethodnu godinu.
Sa oko 30% količinskog učešća, jetrena pašteta je najzastupljeniji segment u kategoriji, a za njom slede pileća pašteta sa 23% i pašteta sa šunkom sa učešćem od 22%. Riblje paštete čine manje od 10% svih količina kategorije.

Carnex

Tijana Katalinić, Brand Manager:
Kao kompanija koja je na tržištu mesne industrije visoko pozicionirana već punih 60 godina, Carnex ima širok asortiman mesnih prerađevina i proizvoda od mesa, od kojih su paštete među omiljenim proizvodima. Uz Carnexove tradicionalne paštete odrastale su generacije i, na neki način, one su sinonim za celu kategoriju proizvoda.
Carnexove paštete su i danas favoriti porodične trpeze zbog velikog izbora ukusa, a pre svega zbog kvaliteta sastojaka i receptura. Od mesnih, preko ribljih, koje su deo posebnih posnih gozbi, do visokokvalitetne linije Selection pašteta, začinjenih Pikant i ukusnih zabavnih dečjih pašteta Smazalice, svako će naći bar jednu omiljenu, ‘svoju’, paštetu.
Iskustvo nas vodi ka unapređenju tehnoloških procesa, liderska pozicija¹ ka inovacijama i briga o potrošačima ka praćenju novih navika i trendova u ishrani, koje se veoma brzo razvijaju. Zato smo posvećeni stalnom unapređenju svih oblasti proizvodnje u mesnoj industriji. Osluškujemo potrebe potrošača i garantujemo da su naši proizvodi napravljeni od vrhunskih domaćih sirovina. Ubedljivo omiljene i najprodavanije u našem asortimanu pašteta su jetrene paštete, koje su postale sinonim za ovu kategoriju, i oduvek su bile tu za kvalitetan, hranljiv početak dana. U poslednje dve godine znatno smo proširili asortiman i unapredili recepture, pa tako danas postoji veliki izbor za svačiji ukus, a posebno onih potrošača koji dosledno brinu o ishrani.
Rezultati na tržištu govore da je najnovija aromatična Pikant pašteta iz Selection linije već prepoznata po kvalitetu, podjednako kao i ostale koje su već popularne na tržištu – posebno Selection kokošija pašteta od bataka i belog mesa. Takođe, dobre rezultate beleže i dečje paštete Smazalice, od pilećeg ili ćurećeg mesa, jer ispunjavaju sve zahteve brižnih majki.
Odgovorno poslovanje, uz negovanje tradicije, ali i praćenje inovativnih tehnologija i želja savremenog potrošača, ostali su imperativ za industriju mesa Carnex. Ulaganje u kvalitet je jedna od najvažnijih misija kompanije već šest decenija, otakako je pokrenuta proizvodnja i izvezen njen prvi proizvod.

¹Napomena: Carnex d.o.o. je rangiran kao prvi proizvođač po količinskom učešću u kategoriji pašteta na tržištu Srbije, u periodu decembar/januar 2018 – oktobar-novembar 2018, prema podacima Nielsen maloprodajnog indeksa.

Droga Kolinska

Srđan Zlatanov, Senior Brand Building Manager:
Niz godina smo na tržištu Srbije prisutni sa brendom Argeta i Argeta Junior. Većina proizvoda je dostupna u velikoj 95g ambalaži i u maloj 45g ambalaži, a ponekad naše potrošače nagradimo i većim porodičnim pakovanjem od 114g. Svi mi koji radimo i razvijamo ovu robnu marku smatramo da je i za nas i za naše potrošače Argeta mnogo više od paštete, zato je i nazivamo delikatesni namaz. Veoma je bitno da mi iza sebe nemamo mesnu industriju i ne bavimo se preradom i izradom drugih mesnih proizvoda, već je naša proizvodnja usmerena isključivo na proizvodnju najkvalitetnijeg delikatesnog namaza od posebno izabranih kvalitetnih sirovina, kokošijeg mesa i ribe. To nas čini drugačijima u odnosu na konkurenciju. Zbog naše posebne tehnologije izrade delikatesnog namaza Argeta, u mogućnosti smo da potrošačima ponudimo proizvode sa free from recepturom, što znači da oni ne sadrže konzervanse, gluten, pojačivače ukusa i veštačke boje, već sterilnost i trajnost proizvoda postižemo termičkom obradom.
Argeta asortiman beleži kontinuirani rast u prodaji kroz sve prodajne kanale i formate. Rast generišu oba pakovanja - 45g i 95g, s tim što su rast i rotacija 95g pakovanja veći. Artikli koji ostvaruju najveći rast su Junior 95g i 45g, Pikant 95g, Kokošija 95g i Tuna 95g. Izuzetno smo ponosni i na prodaju našeg novog artikla – Argeta Junior KokoKrem, koji najfiniji mesni delikatesni namaz kombinuje sa mlečnim namazom – pored mesa kokošijih prsa dodali smo još i 19% pavlake. Naši strateški planovi su usmereni na to da i dalje obezbeđujemo proizvod vrhunskog kvaliteta, da razvijamo nove ukuse, ambalaže i ulazimo u nove kategorije. Vođeni tom filozofijom, upravo pokrećemo novu kampanju ‘Po vašem ukusu’ kroz koju nudimo potrošačima opciju izbora našeg sledećeg novog ukusa, koji ćemo lansirati u ovoj godini.
Tim Argete je neumoran u svom poslu i nikada ne prestaje sa radom. Naime, upravo je lansirana nova kategorija proizvoda pod brendom Argeta, Argeta Hummus, namaz od leblebije u 3 neodoljiva ukusa, Natur, sa Paprikom i Crne masline, koji su veganski, potpuno bez aditiva i konzervanasa, što ih ponovo ističe među konkurentskim proizvodima.
Uz to, želimo da zadržimo i ojačamo poziciju na postojećim tržištima i osvojimo nove regione. Prema poslednjim Nielsen istraživanjima, u prošoj godini Argeta je i zvanično dobila potvrdu da je broj 1 mesni namaz u Evropi1, a na pojedinačnim tržištima, poput austrijskog, Argeta i dalje ostvaruje dvocifreni rast, dok je u Švajcarskoj Argeta u 2018. preuzela i količinsku i vrednosnu lidersku poziciju na tržištu (32,4% value MS).

1Napomena: Po podacima Nielsen maloprodajnog panela, za kategoriju pašteta/namaza, u periodu od 12 meseci zaključno sa 31.3.2018, odnosi se na 19 evropskih zemalja (Austrija, BiH, Hrvatska, Češka, Danska, Francuska, Nemačka, Velika Britanija, Italija, Crna Gora, Holandija, Poljska, Rumunija, Srbija, Slovačka, Slovenija, Španija, Švedska, Švajcarska).

Neoplanta

Marketing tim:
Neoplanta, kao inovativna kompanija koja neguje tradicionalne recepture svojim širokim asortimanom, raznovrsnim ukusima i modernim pakovanjima, zasluženo se nalazi na mestu lidera u kategoriji mesnih prerađevina¹. Ponosni smo na svoj asortiman pašteta, koje spadaju među najprodavanije na tržištu jer predstavljaju jedinstven spoj pažljivo biranih sirovina, začina i jedinstvenog ukusa spakovanih u originalno pakovanje.
Neoplanta se sa svoja tri brenda u kategoriji pašteta ne razlikuje samo po ukusima već i po specifičnosti ambalaže. To se posebno odnosi na Patelina brend koji ima inovativno pakovanje koje omogućava višekratnu upotrebu. Prednost ovog pakovanja jeste što nekoliko puta možete da ga otvorite, namažete paštetu i ponovo koristite, a da pritom sačuvate svežinu, aromu i izvorni ukus proizvoda.
Takođe, Neoplanta u svom asortimanu sadrži veliki izbor – od pakovanja u svim gramažama zastupljenim na tržištu, do ukusa od pilećeg mesa, crvenog, pa do posnih od ribe. U kategoriji pašteta u crevu Neoplanta je apsolutni lider sa količinskim tržišnim učešćem 43,8%², gde beleži rast za +1,1pp u poslednjih godinu dana.
U poslednje dve godine, u skladu sa trendovima koji vladaju na tržištu, poseban akcenat smo stavili na posni asortiman lansiranjem tri nova ukusa u najzastupljenijim gramažama na tržištu – Patelina od tune sa povrćem 60g, Neoplanta riblja 75g, Neopalanta riblja sa povrćem 75g. Tako je i rast prodaje posnih pašteta od 41% u odnosu na prethodnu godinu³ rezultat proširenja asortimana ovih proizvoda i velikog rasta prodaje Patelina namaza od tune, koji je omiljen među potrošačima.
Tajna uspeha Neoplantinih pašteta leži u pažljivo biranim sastojcima koji su pripremljeni po originalnoj recepturi. U kompaniji su svi posvećeni pravljenju proizvoda superiornog kvaliteta kako bi se potrošačima pružio pravi Neoplantin ukus koji pokreće.
U narednom periodu, kako su potrošači i navikli, Neoplanta će nastaviti da prati savremene trendove i tehnološke inovacije, u cilju zadovoljenja svih njihovih potreba kako u pogledu bogatih ukusa, tako i u pogledu originalnih i praktičnih pakovanja i raznih gramaža, namenjenih svim prilikama konzumacije.

Napomena: ¹Prema ostavrenom količinskom i vrednosnom tržišnom učešću na tržištu Srbije u poslednjih šest dvomesečnih perioda, proizvođač Neoplanta d.o.o. je rangiran kao drugi u kategoriji mesnih prerađevina. Prema ukupnom kumulativnom učešću svih privatnih robnih marki – Private Label je na tržištu Srbije u poslednjih godinu dana (avgust 2017-jul 2018) rangiran kao prvi.
²Neoplanta d.o.o. rangirana je kao prvi proizvođač na tržištu Srbije po količinskom učešću u segmentu proizvoda iz kategorije pašteta u roll pack ambalaži, u periodu od DJ18 do ON18, sa količinskim učešćem od 43,8%, prema podacima Nielsenovog panela maloprodaje.
³Izvor: Neoplantin izveštaj prodaje

Matijević

Milijana Bandić,rukovodilac sektora marketinga:
Na tržištu Srbije i zemalja u okruženju prisutni smo sa brendovima jetrene paštete, paštete sa šunkom, pileće paštete, lovačke paštete, riblje paštete od tune i oslića, kao i sa Matina pilećom paštetom, u pakovanjima od 50g, 75g i 90g. Paštete se pakuju i distribuiraju u limenkama i/ili aluminijumskim konzervama, čime kupcu omogućavamo širi spektar proizvoda modernog dizajna uz garanciju hemijske i mikrobiološke bezbednosti, što garantuje naš sistem kontrole. Naše paštete se rade po tradicionalnoj vojvođanskoj recepturi, uz korišćenje kvalitetnih sirovina, čime dobijamo proizvod karakteristične pune arome i ukusa, što naši kupci prepoznaju i verni su upravo ovoj kategoriji proizvoda.
Generalno gledano, možemo izdvojiti rast prodaje iz godine u godinu posnih ribljih pašteta. Pašteta od tune beleži konstantan rast prodaje, jer privlači svojom kombinacijom začina, uz istančanu notu same tune, na šta ne ostanu imuni ni oni koji ne vole riblju paštetu. Ne smemo zaboraviti ni Matina paštetu koja je bez konzervansa, kao i riblja pašteta, i namenjena je našoj najmlađoj populaciji. S obzirom na to da prodaju većim delom ostvarujemo kroz naše maloprodajne objekte, mi svaki dan osluškujemo naše kupce jer nam oni pomažu da budemo još bolji.
O novim proizvodima razmišljamo i na njima radimo ‘i dok spavamo’. Osluškujemo potrebe potrošača i idemo u korak sa novim tehnologijama.
Činjenica da prodaju ostvarujemo kroz naše maloprodajne objekte nam omogućuje direktan kontakt sa kupcima i brzu reakciju, sa ciljem ostvarenja zadovoljstva kupaca. Konkurencija je veoma oštra, mnogo je i nelojalne konkurencije, ali mi svoje mesto imamo, jer pre svega insistiramo na kvalitetu, što bude prepoznato kod krajnjih kupaca, kao i zahvaljujući odličnom odnosu cene i kvaliteta. Kao što je poznato, imamo zaokružen proizvodni sistem od njive do trpeze koji uključije i farme svinja, pilića i goveda i modernu klanicu što implicira da svaki dan radimo sa našom svežom sirovinom i u tome leži naša snaga.

Yuhor
Marketing tim:
U Yuhor asortimanu paštete su zastupljene sa dva programa.
Prvi program čine tradicionalne paštete u pakovanjima od 50g i 75g alupak, 150g konzerva i 130g paštete u crevu. U ovom programu potrošačima su dostupne paštete sledećih ukusa: pileća, jetrena, pašteta sa šunkom, riblja, ćureća, dim-
ljena i čajna pašteta. U skladu sa zahtevima naših potrošača da proširimo ponudu ribljih pašteta, krajem prošle godine unapredili smo ovaj segment i pripremili dva nova proizvoda, riblju paštetu sa povrćem i riblju paštetu od oslića. Takođe, tokom 2018. godine redizajnirana je ambalaža kompletnog portfolija alupak i pašteta u konzervi od 150g.
Drugi program našeg asortimana pašteta čine Delicata paštete sa ukupno 4 ukusa u pakovanjima od 50g alupak i 95g konzerva. Delicata paštete karakteriše specifičan i jedinstven tehnološki proces proizvodnje koji je kreiran po uzoru na pravljenje pašteta u kućnoj radinosti, ali uz prednosti savremenih industrijskih uslova koji garantuju primenu svetskih standarda kvaliteta. Kreirane za istinske ljubitelje pašteta i besprekornog ukusa, Yuhor paštete proizvode se od visokokvalitetnog mesa i prirodnih začina i ne sadrže aditive, konzervanse, E-dodatke, pojačivače ukusa i veštačke boje, što ih čini jedinstvenim proizvodima na našem tržištu. Proizvod odlikuje i lako maziva, ujednačena tekstura koja, pored bogatog ukusa, upotpunjuje ugođaj konzumacije.
Delicata paštete nude potrošačima uživanje u ukusima kao što su klasična kokošija pašteta, paštete od ćurećeg mesa, posna pašteta od tune i pikant pašteta od kokošijeg mesa.
Celokupan asortiman pašteta je dostupan na tržištu Srbije u svim kanalima prodaje od hipermarketa, supermarketa, corner shopova do tradicionalnih komšijskih radnji. Osim toga, Delicata je svoje mesto našla ne samo na regionalnom već i na tržištu Evropske unije.