(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 193, decembar 2021/januar 2022)
U SUPERMARKETIMA JE KUPLJENO 30% UKUPNE VREDNOSTI
Prema najnovijem istraživanju GfK o navikama u ishrani, jedan od glavnih razloga za pripremu doručka kod kuće je želja za zdravijim doručkom. Zbog toga ne iznenađuje podatak da je kategorija ovsenih kaša zabeležila povećanje broja kupaca, ali i vrednosni i količinski rast u odnosu na godinu dana ranije.
GfK analiza tržišta ovsenih kaša
Jelena Milutinović,Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta ovsenih kaša u Srbiji odnosi se na podatke GfK Panela domaćinstava za period od avgusta 2020. godine do jula 2021.
Prema najnovijem istraživanju GfK o navikama u ishrani, jedan od glavnih razloga za pripremu doručka kod kuće je želja za zdravijim doručkom. Zbog toga ne iznenađuje podatak da je kategorija ovsenih kaša zabeležila povećanje broja kupaca, ali i vrednosni i količinski rast u odnosu na godinu dana ranije.
Ovsenu kašu je u toku analiziranih 12 meseci kupilo 38% domaćinstava u Srbiji, uz povećanje učestalosti kupovine.
Tri vodeća brenda pokrivaju više od 3/4 vrednosti kategorije. To su, abecednim redosledom: Dobra ovsena kaša, Dr. Oetker i Fun&Fit ovsena kaša. Dobra ovsena kaša i Dr. Oetker su izjednačeni prema relativnoj penetraciji – polovina kupaca kategorije je bar jednom kupila ove brendove. Prema lojalnosti, vodeću poziciju zauzima Dobra ovsena kaša, na koju kupci troše 58% svog budžeta namenjenog kategoriji. Slede Dr. Oetker sa 38% i Fun&Fit sa 16%.
Promotivne akcije imaju i dalje značajan uticaj na kategoriju, sa 29% učešća u ukupnim kupovinama. Trgovačke marke su ostvarile učešće od 8,5%, što predstavlja povećanje u odnosu na godinu dana ranije.
U supermarketima je kupljeno najviše ovsenih kaša, 30% ukupne vrednosti. Slede ih minimarketi sa 26%, tradicionalne prodavnice sa 15% i hipermarketi sa 13%.