(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 201, oktobar 2022)
SUPERMARKETI SE IZDVAJAJU KAO DOMINANTNI FORMAT
U posmatranom šestomesečnom periodu omekšivač za veš je kupilo 70% domaćinstava u Srbiji, sa prosečnom frekvencijom kupovine od tri puta, odnosno jednom u dva meseca, pokazuju podaci GfK.
GfK analiza tržišta
Slavica Kovačević, Junior Research Consultant, Consumer Panel & Services:
U fokusu ovog istraživanja je kupovina omekšivača za veš u Srbiji, u periodu od decembra 2021. do maja 2022. godine.
U posmatranom šestomesečnom periodu omekšivač za veš je kupilo 70% domaćinstava u Srbiji, sa prosečnom frekvencijom kupovine od tri puta, odnosno jednom u dva meseca. Supermarketi se izdvajaju kao dominatni format u kom se kupuju proizvodi ove kategorije, sa količinskim učešćem od 31%. Zatim slede minimarketi sa 21% i tradicionalne prodavnice sa količinskim učešćem od 19%. Hipermarketi imaju učešće od 15%, dok drogerije imaju učešće malo više od 6%. Kao prodavac sa najvišom lojalnošću kupaca ove kategorije izdvaja se Maxi.
Pet vodećih proizvođača ‘odnosi’ čak 75% ukupne kupljene količine ove kategorije, i to su abecednim redosledom: Albus, Beohemija, Henkel&Schwarzkopf, Procter& Gamble i Unilever. Proizvođač sa najvećom lojalnošću je Procter&Gamble.
Promocije se izdvajaju kao bitan faktor pri kupovini omekšivača i ‘odnose’ 40% količinskog učešća unutar ove kategorije. Količinsko učešće trgovačkih marki je opalo u odnosu na isti period prethodne godine i iznosi svega 3%.