NESTLÉ OBJAVIO FINANSIJSKE REZULTATE ZA PRVIH ŠEST MESECI 2022.


29. VII 2022 | Kompanija Nestlé objavila je polugodišnje finansijske rezultate za 2022. Tom prilikom, Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé, je izjavio: “U prvoj polovini godine ostvarili smo snažan organski rast i značajno povećanje osnovne zarade po akciji. Naši lokalni timovi odgovorno su sproveli povećanje cena. Obim i miks proizvoda su bili otporni, zasnovani na našim jakim brendovima, raznovrsnoj ponudi i vodećim tržišnim pozicijama. Ograničili smo uticaj pritisaka aktuelne inflacije i prepreka u lancu snabdevanja na razvoj naše marže, kroz disciplinovanu kontrolu troškova i operativnu efikasnost. Istovremeno, investicije koje stoje iza kapitalnih izdataka, digitalizacije i održivosti značajno su porasle”.

O rezultatima u Srbiji govorila je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za tržišta Srbije, Crne Gore i Severne Makedonije: “Nestlé je u Srbiji u prvoj polovini 2022. godine ostvario organski rast od 5,8%, na šta su najviše uticali naši brendovi Purina Pet Care, Nestlé Professional i Nestlé žitarice, praćeni snažnim rastom Nestlé konditorskih proizvoda. Nastavili smo i sa podrškom lokalnoj zajednici kroz donacije naših proizvoda u vrednosti većoj od 135.000 švajcarskih franaka. Prilagođavanje i razvijanje našeg poslovanja ostao je prioritet, te smo uložili više od 140.000 švajcarskih franaka u implementaciju principa regenerativne poljoprivrede, čijom primenom čuvamo i obnavljamo srpsko zemljište, a našim potrošačima nudimo kvalitetne proizvode čiji su sastojci uzgajani upravo u Srbiji”.

Po kategoriji proizvoda, najveći doprinos organskom rastu imala je Purina PetCare sa svojim premium brendovima Purina Pro Plan, Purina ONE i Fancy Feast, kao i veterinarskim proizvodima. Prodaja kafe rasla je visokom jednocifrenom stopom, sa širokim rastom u različitim brendovima i geografskim područjima. Konditorski proizvodi zabeležili su dvocifreni rast, među kojima se posebno ističe brend Kit Kat. Prodaja vegetarijanske i hrane na bazi bilja nastavila je da raste dvocifrenom stopom, predvođena Garden Gourmet proizvodima.

Organski rast iznosi 8,1%, Cene su porasle za 6,5%u skladu sa značajnim porastom inflacije. RIG je otporan na 1,7%, u odnosu na u 2021. godinu i ograničenja u lancu snabdevanja. Organski rast na tržištima u razvoju je 10%, uz povećane cene i dobar RIG.

Zona Evropa beleži visoki jednocifreni organski rast, što odražava povećanje cena, dalji oporavak out-of-home kanala i inovacije. Zona Evropa nastavila je da beleži povećanje tržišnog udela, posebno kad je reč o hrani za kućne ljubimce, kafi i ishrani za bebe. Organski rast iznosi 7,1%, uz rast cena od 4,9%, dok je RIG 2,1%, uprkos ograničenjima u lancu snabdevanja.

Prognoza za kraj 2022. godine: Očekuje se organski rast prodaje između 7 i 8%, dok bi osnovna marža operativne dobiti trebalo da dosegne 17%. Očekuje se da će se osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti i kapitalna efikasnost povećati.