NESTLÉ FABRIKA SVAKOG DANA SAČUVA 65.000 LITARA VODE ZA SRPSKU PRIRODU

25.03.2021 - Nestle svakog dana sačuva 65000l vode

25. III 2021. | Bunar sa crpnom stanicom kapaciteta 6 litara u sekundi (prosečna dnevna ljudska potreba je 2,5 do 5 litara vode) i separator masti koji vrši separaciju ulja i masti iz atmosferske vode (kišnice) u koji je uloženo 120.000 evra – samo su deo moderne infrastrukture za prečišćavanje i uštedu vode fabrike Nestlé Surčin koja je juče otvorila vrata svog pogona za medije i partnere. U okviru panel diskusije organizovane povodom Svetskog dana vode, uživo iz Surčina, kompanija je predstavila rezultate i ciljeve u oblasti održivosti.

Pored nabrojanog, Nestlé u Srbiji poseduje i najmodernije postrojenje za preradu otpadnih voda, što je ujedno i najveća lokalna investicija kompanije u visini od 1,2 miliona evra. Pored najsavremenijeg pogona, Nestlé u poslovanju primenjuje stroga pravila u cilju očuvanja, prečišćavanja i uštede vode, pa je tako, između ostalog, prečišćeno 24.000 kubnih metara vode samo u 2020. godini. Na ovaj način srpska Nestlé fabrika svakog dana prečisti 65.000 litara vode i učini je čistom i bezbednom za korišćenje. Poređenja radi, četvoročlana porodica na mesečnom nivou potroši 600 litara vode.

Ono što je specifično je to da je vodu, koja prođe kroz najmodernije filtere, moguće ponovo koristiti nakon prečišćavanja. Kompanija naročito vodi računa o tome da sva voda koja se vraća nazad u vodotokove bude u potpunosti čista i da ne predstavlja opasnost po okolinu.

U panel diskusiji su, osim Nestléovog menadžmenta, učestvovali i Urs Šmid, ambasador Švajcarske u Srbiji, Ivan Karić, državni sekretar Ministarstva zaštite životne sredine, Velimir Stanojević, državni sekretar Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Aleksandra Jelesijević Gligorić, načelnik Odeljenja za lokalni ekonomski razvoj u Gradskoj opštini Surčin i Milica Mišković, programski menadžer Smart Kolektiva.

Marjana Davidović, generalni direktor kompanije Nestlé u Srbiji, otvorivši konferenciju istakla je da je odgovorno ponašanje kompanije prema društvu i životnoj okolini apsolutni prioritet, pogotovo u vreme krize, a najbolja motivacija za nastavak ovih zalaganja predstavlja bezuslovno poverenje potrošača. A da Nestlé fabrika ima veliku odgovornost prema životnoj sredini i u skladu sa tim odgovorno postupa prema vodama, istakla je i Tanja Žigić, direktor Nestlé fabrike u Surčinu: “Modernizacijom procesa proizvodnje i investicijama u fabriku, Nestlé je uspeo da napravi značajne uštede i dodatno sačuva životnu okolinu. Smanjenjem dimenzija ambalažnog materijala, smanjena je i potrošnja istog za čak 50 tona na godišnjem nivou, a samim tim i negativna emisija ugljen dioksida za 56 tona”, izjavila je Žigić, podsećajući da je fabrika 2019. godine postala prva u Srbiji koja je postigla ambiciozni ‘Zero Waste to Landfill’ cilj, što znači da ni gram otpada iz fabrike ne završava na deponijama, već se reciklira ili koristi u druge svrhe.

Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede sa velikom pažnjom prati posvećenost kompanija da vode računa o životnoj sredini i unaprede procese koji će dovesti do odgovornije i efikasnije proizvodnje, smatra Velimir Stanojević, državni sekretar Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede: “Nestlé je kompanija koja iz godine u godinu preispituje svoje procese i traži nove načine da ih unapredi. To je vrsta posvećenosti koja je potrebna i u Srbiji, to je svetao primer svim preduzetnicima da misle i o budućim generacijama”.

Milica Mišković, programski menadžer Smart Kolektiva, izjavila je da veruje da velike kompanije mogu da imaju pozitivnu ulogu u društvenom razvoju i da aktivno rade na promovisanju društveno-odgovornog poslovanja u Srbiji. Takođe, napomenula je da je ključno znati da društveno odgovorno ponašanje kompanije ne mora loše da utiče na profit, te da je Nestlé upravo primer takve kompanije.

Investiranjem u tehnologije i saradnjom sa vlastima, lokalnim zajednicima, proizvođačima i potrošačima Nestlé aktivno radi na održivosti korišćenja vode, kao i na njenom očuvanju, imajući u vidu da 90% otpadnih voda u Srbiji završava u rekama i jezerima bez ikakvog prečišćavanja. U okviru panela, kroz ‘video turu’ pogonom, medije i partnere provela je Ivanka Stojnić, menadžer za održivost kompanije Nestlé za tržište jugoistočne Evrope.

Na Svetski dan voda, Nestlé želi da podigne svest o odgovornom i održivom korišćenju istih, pozove pojedince i druge kompanije, da se racionalnije ophode prema najbitnijim prirodnim resursima i podseti javnost na značajne dosadašnje napore i ulaganja kojima obezbeđuje zdravu i čistu prirodu za nadolazeće generacije. Ovim povodom, i zaposleni kompanije Nestlé ličnim akcijama doprineli su očuvanju lokalne zajednice – sadnjem drveća, razdvajanjem otpada, čišćenjem parkova i slično.