• Rast like-for-like prodaje vođen je snažnim razvojem u istočnoj Evropi (bez Rusije) i Aziji, kao i u HoReCa i Trgovci segmentima;
• Zabeleženi rast prodaje od 2,2%, na 7,5 milijardi evra, podržan je pozitivnim valutnim efektima;
• Rast like-for-like prodaje od početka godine u okviru zadatih smernica podržan je daljim poboljšanjem trenda u Rusiji;
• EBITDA bez zarade od transakcija nekretninama iznosi 526 miliona evra;
• Potvrđeni su izgledi za finansijsku godinu 2019/20.
14. II 2020 | Metro AG Like-for-like prodaja u Q1 2019/20. porasla je za 1%. Glavni doprinos ovom pozitivnom trendu dali su istočna Evropa (bez Rusije) i Azija, kao i kontinuirano snažna prodaja u segmentima HoReCa i Trgovci. U poređenju sa prošlom godinom, Metro prodaja u lokalnoj valuti porasla je za 1%. Zabeleženi porast prodaje od 2,2%, na 7,5 milijardi evra, podržan je pozitivnim valutnim efektima. EBITDA bez zarade od transakcija nekretninama dostigla je 526 miliona evra (530 miliona evra u Q1 2018/19). Prilagođeno valutnim efektima, EBIDTA bez zarade od transakcija nekretninama umanjena je za 2,2%.
“U prvom kvartalu 2019/20. Metro je postigao razvoj prodaje i EBIDTA u okviru naših očekivanja. Zabeležili smo rast prodaje od 2,2%. Istočna Evropa i Azija ostaju pokretači prodaje za Metro, a naše ciljne grupe kupaca – HoReCa i Trgovci – takođe nastavljaju da se veoma pozitivno razvijaju. Na osnovu snažnog rasta like-for-like prodaje od početka godine, u okviru smernica, potvrđujemo izglede za finansijsku godinu 2019/20”, rekao je Olaf Koch, predsednik Upravnog odbora Metroa AG.
Nastavljen snažan rast prodaje u segmentima HoReCa i Trgovci
Fokus na ključne grupe kupaca – HoReCa (hoteli, restorani i ugostiteljske kompanije) i Trgovci – nastavio je da se isplaćuje. Like-for-like prodaja kod HoReCa kupaca iznosila je 3,5%, a kod trgovaca 5,6%. Pozitivan razvoj zabeležen je i u poslovnom segmentu dostave. U Q1 2019/20. prodaja je porasla za oko 10%, na 1,2 milijarde evra. Udeo segmenta dostave u prodaji sada iznosi 16%.
U Nemačkoj, Metro je zabeležio neznatno smanjenje like-for-like prodaje od 0,3% u prvom kvartalu 2019/20, usled promene propisa o duvanu. Zabeležena prodaja smanjena je za 0,4%, na 1,3 milijarde evra. U zapadnoj Evropi (bez Nemačke) like-for-like prodaja povećana je za 0,5% u Q1 2019/20. Zabeležena prodaja povećana je za 0,4%, na 2,9 milijardi evra. U Francuskoj su na razvoj prodaje uticali generalni štrajkovi. U Rusiji je like-for-like prodaja smanjena za 5,3%. Međutim, postignuto je neznatno poboljšanje trenda u odnosu na Q4 2018/19. Prodaja u domaćoj valuti smanjena je za 4,9%. Zabeležena prodaja porasla je za 2,5%, usled pozitivnih valutnih efekata.
Istočna Evropa (bez Rusije) ostaje pokretač rasta Metroa. Like-for-like prodaja nastavila je da raste na visokom nivou od 5%. Taj rast je vođen većinom zemalja, od kojih se posebno ističu Turska, Ukrajina, Rumunija i Poljska. U domaćoj valuti prodaja je porasla za 5,1%. Podržana pozitivnim valutnim efektima, zabeležena prodaja je porasla za 6,1%.
U Aziji je like-for-like prodaja porasla za 3,2% u odnosu na godinu dana ranije. Pokretači rasta prodaje bili su Indija i Pakistan, dok su demonstracije u Hong Kongu uticale na Classic Fine Foods. Prodaja u domaćoj valuti porasla je za 3,4%. Podržana pozitivnim valutnim efektima, prodaja je porasla za 5,2%.
Na dan 31. decembar 2019. godine Metro mreža obuhvata 679 prodavnica, što je za 3 više nego na isti dan godinu dana ranije. U Q1 2019/20. otvorena je jedna prodavnica u Ukrajini.