16. I 2018 |
- Like-for like prodaja u prvom kvartalu 2017/18 iznad prošlogodišnjeg nivoa;
- Prodaja u Metro veleprodajnom segmentu podržana kontinuirano jakim razvojem u Istočnoj Evropi i porastom like-for-like prodaje u Nemačkoj;
- Real beleži stabilan rast tokom božićnog perioda nakon uspešnog ponovnog pokretanja brenda u novembru 2017;
- Prodaja u prvom kvartalu je u skladu sa izgledima za celu finansijsku godinu 2017/18.
Na osnovu preliminarnih rezultata Metro AG je u prvom kvartalu 2017/18. godine ostvario rast prodaje u poređenju sa istim periodom prethodne godine. “Imajući u vidu izazovano tržišno okruženje, iza nas je stabilan božićni kvartal. Prodaja u prvom kvartalu je u skladu sa izgledima za celu finansijsku godinu i mi veoma posvećeno nastavljamo sa planovima za finansijsku 2017/18”, izjavio je Olaf Koch, predsednik borda Metroa AG.
Metro
METRO |
Q1 2016/17 |
Q1 2017/18 |
||||||||||
Prodaja (€ milijarda) |
10.1 |
10.1 |
||||||||||
Promena (€) |
-1.1% |
0.2% |
||||||||||
Promena |
-0.9% |
1.5% |
||||||||||
(u lokalnoj valuti) | ||||||||||||
Like-for-like |
0.2% |
0.8% |
- U prvom kvartalu ostvaren je pozitivan rast like-for-like prodaje u veleprodajnom segmentu, dok Real beleži stabilan razvoj uprkos manjem broju radnih dana u ovom periodu;
- Zabeležen je rast prodaje od +0,2% uprkos značajnim negativnim efektima valute; a ostvaren je rast od +1,5% u lokalnoj valuti;
- U prethodnoj godini segment ‘ostali’ uključio je rezultate prodaje Realovih objekata u Rumuniji, koji su u međuvremenu zatvoreni. Segment ‘veleprodaje’ još uvek nije uključio rezultate prodaje za Pro à Pro.
Metro Wholesale
METRO Veleprodaja |
Q1 2016/17 |
Q1 2017/18 |
||||||||||
Prodaja |
8.0 |
8.1 |
||||||||||
(€ milijarda) | ||||||||||||
Promena |
-0.3% |
0.6% |
||||||||||
(€) | ||||||||||||
Promena |
-0.1% |
2.3% |
||||||||||
(u lokalnoj valuti) | ||||||||||||
Like-for-like |
0.7% |
1.0% |
||||||||||
- Ostvaren je rast like-for-like prodaje uprkos negativnim efektima – manji broj radnih dana i pomeranje proslave kineske nove godine:
– Podržano u svim regionima, uključujući i Nemačku (okvirno +2%);
– Negativan LfL razvoj (okvirno -9%) naspram pozitivnog Q1 2016/17 koji je zabeležen u Rusiji;
– HoReCa klijenti i poslovanje hranom nastavljaju da budu glavni pokretači rasta prodaje;
- Na prijavljeni porast prodaje od 0,6% uticao je negativan efekat valuta, posebno u Turskoj i Kini;
- Segment dostave nastavlja da se razvija i doprinosi ukupnom rastu prodaje;
- Proces digitalizacije u segmentu malih i srednjih preduzeća razvija se veoma dobro, te je od decembra 2017. broj korisnika udvostručen;
- Do 31. decembra broj prodajnih objekata porastao je na 760, sa ukupno 9 novih objekata u odnosu na isti datum prošle godine. U prvom kvartalu 2017/18, 3 objekta su otvorena (1 u Rusiji, 2 u Kini) a 2 objekta su zatvorena (1 u Italiji, 1 u Poljskoj).
Real
Real |
Q1 2016/17 |
Q1 2017/18 |
||||||||||
Prodaja |
2.1 |
2.0 |
||||||||||
(€ milijarda) | ||||||||||||
Promena |
-4.0% |
-0.5% |
||||||||||
(€) | ||||||||||||
Like-for-like |
-1.7% |
0.0% |
- Real je započeo novu finansijsku godinu sa solidnom performansom. Like-for-like prodaja je na nivou prošle godine, uprkos značajnom negativnom efektu – smanjenom broju radnih dana:
– Nekoliko neprehrambenih kategorija je pokazalo pozitivan razvoj;
– Dobar razvoj u prehrambenim kategorijama, čak i na visoko konkurentnom tržištu.
- Blago opadanje prodaje zabeleženo je delimično usled zatvaranja objekata u prethodnoj godini, kao i jednog u tekućem kvartalu;
- Nastavljen snažan porast on-line poslovanja real.de;
- Ponovno pozicioniranje brenda i obnova 9 objekata sa jačim fokusom na hranu (naročito ultra-svežih i bio-proizvoda), uključujući iskustva Markthalle Krefeld;
- Do 31. decembra 2017, mreža objekata uključuje 281 objekat, jedan manje u odnosu na isti datum prethodne godine (privremeno zatvaranje Aschaffenburg objekta).