MASTERCARD: LJUBAV ZA LOKALNU ZAJEDNICU

7102020-Mastercard_ljubav-za-lokalnu-zajednicu

07. X 2020. | Tri četvrtine (74%) potrošača u Evropi danas radije kupuje u lokalnim zajednicama, što je porast u odnosu na isti period pre godinu dana, pokazalo je novo istraživanje koje je objavila kompanija Mastercard.

Uloga malih preduzeća u nacionalnoj ekonomiji ozbiljno je narušena svetskom zdravstvenom krizom ove godine, ali imajući u vidu da je kompanija Mastercard na svetskom nivou donirala 250 miliona dolara za pomoć lokalnim herojima u cilju oporavka njihovog biznisa, a poverenje u lokalne prodavnice je na istorijskom maksimumu, mali biznisi imaju mogućnost da ponovo napreduju, kako u svojim lokalnim zajednicama, tako i u okvirima globalne ekonomije. U Evropi je predstavljen niz usluga, uključujući Business Unusual platformu i Mastercard Trade Solution -  a obe pružaju usluge izvan tradicionalnog bankarstva i pomažu malim preduzećima da uštede novac i vreme.

Istraživanje sugeriše da ljudi širom Evrope troše više novca u svojim lokalnim zajednicama kako bi im pomogli da se vrate na pređašnji nivo (49%), a novoizgrađeni odnosi sa lokalnim trgovcima i samostalnim prodavnicama (28%), kao i poverenje u preporuke ljudi iz zajednice (26%) takođe predstavljaju popularne razloge za povećanu odanost lokalnom tržištu.

Dve trećine (65%) Evropljana kaže da su iznova počeli da cene lokalnu zajednicu i lokalne prodavnice od kada je nastupila pandemija, a navode praktičnost (50%), izbegavanje redova u većim supermarketima (40%) i ograničenje putovanja (31%) kao tri glavna razloga zbog kojih ponovo otkrivaju radnje u komšiluku.

Nešto više od tri četvrtine ispitanika (77%) kaže da više voli da kupuje od nekoga koga poznaje, a 72% veruje preporukama lokalnih trgovaca.

Društvene vrednosti zajednice takođe su porasle od uvođenja ograničenja kretanja, pa je 58% ispitanika izjavilo da se radije javlja svojim komšijama u odnosu na period pre godinu dana. Svaki peti ispitanik (19%) ima rezervni ključ stana svog suseda, 44% preuzme dostavu za komšiju, a 18% je član WhatsApp grupe koju čini komšiluk.

Istraživanje je takođe otkrilo da su lokalni kafići, mesare, piljare, pekare i pabovi među glavnim stubovima moderne zajednice.

Top 10 stubova lokalne zajednice:

1.         Škola

2.         Kafić

3.         Pekara

4.         Pošta

5.         Park

6.         Piljara

7.         Pab

8.         Crkva

9.         Biblioteka

10.       Mesara

„Mala preduzeća su okosnica ekonomije. Kako se ljudi ponovo povezuju sa svojim lokalnim zajednicama, oni iznova otkrivaju ogroman broj sjajnih, raznovrsnih i jedinstvenih malih preduzeća u svojim lokalnim zajednicama i četvrtima. Proširili smo i uveli niz usluga koje pomažu malim preduzećima da napreduju – kako na globalnom nivou, tako i širom Evrope i ohrabrujemo sve da nam se pridruže u davanju podrške ovim lokalnim herojima i lokalnoj kupovini uopšte. Oporavak ekonomije započinje na našem pragu, a lokalne prodavnice i zajednice igraju ogromnu ulogu u pomoći oporavku i povratku na put rasta i razvoja“, izjavio je Mark Barnet, predsednik kompanije Mastercard za tržišta Evrope.