Margarin

24122020-margarin

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br 183, decembar 2020)

 

KATEGORIJA OSTVARILA VREDNOSNI RAST

 

Prema podacima GfK, u toku analiziranog desetomesečnog perioda 89% domaćinstava u Srbiji je bar jednom kupilo neki margarin. Stoni margarin je bar jednom kupilo 94% kupaca margarina, a namazni 64%. Stoni margarin čini 65% vrednosti kategorije, dok na namazni ‘odlazi’ 35% vrednosti.

 

GfK analiza tržišta

Jelena Milutinović, Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta margarina u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od novembra 2019. godine do avgusta 2020. godine.

Kategorija margarina je ostvarila vrednosni rast u odnosu na isti period godinu dana ranije, delom od nešto viših prosečnih cena, ali i od novih kupaca kategorije. U toku analiziranog desetomesečnog perioda, 89% domaćinstava u Srbiji je bar jednom kupilo neki margarin. Stoni margarin je bar jednom kupilo 94% kupaca margarina, a namazni 64%. Stoni margarin čini 65% vrednosti kategorije, dok na namazni ‘odlazi’ 35% vrednosti.

Dva najveća proizvođača, Dijamant i Vital, ‘pokrivaju’ 92% vrednosti kategorije. Neki od Dijamant proizvoda je u posmatranom periodu bar jednom kupilo 85% kupaca kategorije margarina, a 69% kupaca kategorije je bar jednom posegnulo za Vital margarinom.

Trgovačke marke su ostvarile rast, ali je njihovo učešće u vrednosti kategorije dostiglo svega 5%. Promocije učestvuju u ukupnoj vrednosti sa 24%.

Među formatima, najveće učešće zabeležili su supermarketi, 31%. Slede minimarketi sa 28% i tradicionalne prodavnice sa 19%. U hipermarketima je realizovano 12% vrednosti kategorije, a u diskontnim lancima 7%.

 

Dijamant

Danka Drmončić, senior brend menadžer:
Kompanija Dijamant je lider u kategoriji margarina na tržištu Srbije1. Sa svojom širokom paletom proizvoda Dijamant je prisutan u različitim segmentima, pa su tako u asortimanu prisutni namazni margarini i margarini za pripremu kolača i peciva, kao i margarini namenjeni B2B segmentu, tj. konditorskoj i pekarskoj industriji. Prateći trendove u ishrani i proizvodnji zdrave hrane, od 2007. Dijamant plasira na tržište margarine bez trans masti.

U kategoriji namaznih margarina, kompanija je prisutna sa dva brenda: Dobro jutro i Omegol.

Zahvaljujući permanentnom kvalitetu i inovativnosti, Dobro jutro je već dugo sinonim za kategoriju namaznih margarina i jedan je od omiljenih brendova potrošača na tržištu Srbije. Njegova tradicija datira još od 1980. Portfolio brenda čine Dobro jutro Mlečni, Dijet, Light, Sa maslacem i Slani.

Ove godine Dobro jutro obeležava 40 godina postojanja, jubilej na koji smo zaista ponosni. U sklopu integrisane kampanje, pokrenuli smo veliki nagradni konkurs u digitalu, sa ciljem da prikupimo stare fotografije i mapiramo kako je doručak u Srbiji izgledao u prethodnih 40 godina. Jer ‘Dobro jutro’ nije samo pozdrav. To su prve reči koje govorimo izjutra, to je prva želja da nečiji dan lepo počne.

Omegol margarin u ovoj kategoriji predstavlja jedinstven proizvod na tržištu. Bogat je Omega 3 esencijalnom masnom kiselinom (ALA), koja doprinosi održavanju normalnog nivoa holesterola u krvi.

U kategoriji margarina koji se koriste za kolače i peciva, Dijamant je takođe tržišni lider*. U portfoliju se nalaze Classic, Dijavit, Dijamant sa maslacem, Expert i Dijamant sa cimetom, koji smo u limitiranoj seriji lansirali na tržište povodom novogodišnjih praznika. Uvođenjem stonih margarina sa dodacima i aromama, Dijamant opravdava ulogu tržišnog lidera* i inovatora, a ovi proizvodi odlično su prihvaćeni od strane potrošača.

U skladu sa novim trendovima i navikama potrošača nastavićemo da osvežavamo ponudu i iznenađujemo tržište inovacijama.

* Po količinskom i vrednosnom učešću u kategoriji Margarini ukupno (namazni i stoni), na tržištu Srbije u periodu ON2019-AS2020, prema podacima Nielsen maloprodajnog indeksa.

 

Vital

Vital je najstarija, a ujedno i jedna od najvećih fabrika ulja i biljnih masti na Balkanu, decenijama je sinonim za tradiciju i kvalitet. 165 godina postojanja Vitala su 165 razloga za kvalitet, za poverenje koje uživa kod potrošača.

Najprodavaniji proizvod Vitala je upravo Stoni margarin, koji vam ovom prilikom predstavljamo u svom prazničnom izdanju. Vital stoni margarin proizvodi se od visokokvalitetnih biljnih ulja i masti uz dodatak odgovarajućih aditiva. U domaćinstvima, najčešće je upotrebljavan za razne vrste kolača, ali je izvanredan i za pripremu slanih namaza, u kombinaciji sa mesom, sirom, povrćem i začinima. Ovom prilikom najavljujemo i novo, specijalno pakovanje, dizajnirano u novogodišnjem stilu.

Vital se ove godine ponovo obratio i najmlađima, a starije generacije podsetio na voljeni i poznati junior brend – Rastimo, u okviru koga je i Rastimo margarin, u razigrano i maštovito dizajniranoj ambalaži.

Vital se čvrsto drži temeljnih vrednosti svog dugogodišnjeg postojanja: a to su tradicija i nepromenjen kvalitet, uprkos izazovima koje nudi savremeno tržište. Za zaposlene u Vitalu, kvalitetan proizvod je okosnica poslovanja, sa čim sve počinje i sve se završava, a u korist krajnjeg potrošača.