Majonez

FokusMajonez

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 164, decembar 2018)

 

ČETIRI VODEĆA BRENDA ‘NOSE’ CELU KATEGORIJU

 

Prema podacima GfK, majonez se najviše kupuje u supermarketima, koji generišu čak 37% ukupne vrednosti ovog proizvoda u domaćinstvima u Srbiji. Slede minimarketi sa učešćem od 30%. U tradicionalnim prodavnicama se kupi oko 18% kategorije, dok učešće hipermarketa iznosi oko 14%. 

 

GfK analiza tržišta

Jovana Stojanović, Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta majoneza odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava u Srbiji za period od februara do septembra 2018. godine.
U posmatranom osmomesečnom periodu proizvode iz ove kategorije kupilo je bar jednom 79% domaćinstava u Srbiji. Prosečna učestalost kupovine za ovaj period iznosi oko 7, što znači da kupci majoneza u proseku ređe od jednom mesečno kupe ovaj proizvod. Pored regularnog, koji je dominantan, na tržištu Srbije prisutan je i light majonez, koji generiše oko 8% vrednosti kategorije.
Na tržištu je prisutno 15 brendova majoneza ali, vrednosno gledano, vodeća četiri ‘nose’ celu kategoriju. Dijamant, Mayovita, Polimark i Thomy (poređani abecednim redosledom) ‘pokrivaju’ 93% vrednosti kategorije. Dijamant je ostvario i visoku relativnu penetraciju: 71% kupaca majoneza je kupilo ovaj brend bar jednom u posmatranom periodu, a više od polovine njih kupilo je bar jednom Polimark.
Majonez se najviše kupuje u supermarketima, koji generišu čak 37% ukupne vrednosti ovog proizvoda u domaćinstvima u Srbiji. Slede minimarketi sa učešćem od 30%. U tradicionalnim prodavnicama se kupi oko 18% kategorije, dok učešće hipermarketa iznosi oko 14%.
Kada posmatramo trgovačke lance, u kategoriji majoneza izdvaja se pet vodećih retailera, u kojima se generiše preko 50% ukupne vrednosti majoneza namenjenog potrošnji unutar domaćinstva. Ovi trgovci su, abecednim redosledom: Delhaize Serbia, Dis, DTL, Mercator-S i Univerexport.

 

Dijamant

Vida Putnik, Senior Brand Manager:
Kompanija Dijamant, prvi proizvođač majoneza u našoj zemlji, ove godine slavi 30 godina od početka proizvodnje ovog, mnogima omiljenog, dodatka jelima. U Dijamantovoj fabrici u Zrenjaninu, 1988. godine proizveden je majonez po jedinstvenoj recepturi. Pored suncokretovog ulja i začina, ali bez konzervansa, od konkurencije ga izdvaja upotreba svežih žumanaca koja mu daju pun ukus.
Dijamant majonez omiljen je među potrošačima zbog svog blagog, ali bogatog ukusa, savršene teksture i vrhunskog kvaliteta koji kompanija nije menjala. Pored nenadmašne recepture, zahvaljujući stalnim inovacijama, Dijamant uspešno brani svoju lidersku poziciju na tržištu¹ u kategoriji koja u poslednjih nekoliko godina beleži konstantan rast.
Trudeći se da ide uvek korak ispred želja i očekivanja potrošača, kompanija Dijamant svoju ponudu konstantno širi, razvija i prilagođava. Pored Classic majoneza, u ponudi je Light majonez, pravi izbor za sve gurmane u vreme posta, zatim Gastro Kulinar namenjen HoReCa segmentu, kao i premijum linija majoneza sa ukusima – Slaninica, Chili i Mladi luk. Majonez sa ukusom Slaninice ove jeseni je lansiran i u pakovanju od 285ml kao direktan odgovor na zahtev potrošača, jer je ovaj majonez mnogima postao omiljen.
Izuzetno bogat asortiman, dostupnost proizvoda na tržištu od hipermarketa do malih komšijskih radnji, učinili su to da Dijamant majonez postane legenda porodičnih ručkova, večera, proslava, slava, rođendana, roštilja i izleta.
Kako konstantno osluškujemo naše potrošače, spremamo i za narednu godinu interesantne novitete i nastavak trenutno aktuelne kampanje ‘Legenda dobrog ukusa’.

¹Dijamant je rangiran kao prvi proizvođač po prodaji u kategorji majoneza u Srbiji, po količinskom i vrednosnom učešću, u periodu ON17-AS18, prema podacima Nielsen maloprodajnog indeksa.

 

Nestlé

Tijana Rajić, Junior Brand Manager Culinary:
Thomy je postao deo Nestlé asortimana pre skoro 50 godina. Iako je nekada bio prepoznatljiv samo u Švajcarskoj, danas je globalno poznati kulinarski brend, kog odlikuje visoki kvalitet sirovina, odličan ukus i raznovrsnost ponude.
Poslednjih pet godina Nestlé u svojoj fabrici u Surčinu proizvodi sledeće proizvode iz asortimana Thomy: Delicatess majonez, Delight lagani majonez i Deluxe majonezne soseve.
Pomenuti proizvodi su prepoznati kao kvalitetni proizvodi jedinstvenog ukusa, a njihove recepture su razvijene na osnovu preferencija lokalnih potrošača.
Srpski potrošači posebno vole Thomy Delight, lagani majonez bez glutena, napravljen od pažljivo odabranih sastojaka koji daju prepoznatljivu teksturu i pun ukus, a koji u odnosu na klasičan Thomy majonez ima 50% manje masti i 47 % manje kalorija.
Thomy Delight je sačinjen isključivo od potrošačima dobro poznatih sastojaka, koje znaju i vole i koje mogu pronaći u svojim kuhinjama. Glavnu notu ukusa daje slačica, koja je odličan izvor selena, a sadrži i magnezijum, omega masne kiseline, mangan, fosfor, bakar i vitamin B. U Thomy Delight laganom majonezu mogu da uživaju i oni koji su osetljivi na gluten.
Omiljeni u kulinarskom asortimanu su novi Deluxe majonezni sosevi bez glutena sa tri ukusa – Thomy Deluxe majonezni sos sa kiselim krastavčićima, sa belim lukom i sa čilijem.
Kako su Thomy majonezni sosevi posni, idealni su ukoliko želite da svojim prijateljima u vreme posta napravite posebne i ukusne zalogaje uz malo truda i mašte. Thomy Delight, kao i majonezni sosevi mogu biti savršen sastojak i mnogih prazničnih jela, s obzirom na to da su pogodni za brzo pripremanje sendviča, testenina, salata, ali i kao umaci koji će oplemeniti vaše meso ili ribu.
Svi pomenuti proizvodi su deo renoviranog asortimana Thomy sa oznakom ‘Jednostavno dobro’, te imaju smanjen udeo soli, šećera, zasićenih masnih kiselina, ne sadrže veštačke boje i konzervanse.

 

Unisol

Aleksandra Stajić, Brand Associate:
Ponosni smo što Polimark majonez naredne, 2019. godine slavi četvrt veka postojanja i što isto toliko dugo ukusom i kvalitetom opravdava poverenje i vernost kupaca, korisnika i konzumenata. Originalna receptura, pažljiva selekcija sastojaka, kao i poštovanje najviših standarda u svim fazama proizvodnje garantuju visok kvalitet, svežinu i ukus bez kompromisa.
U kategoriji majoneza, Polimark je prisutan sa tri brenda – Polimark, Polimark Junior i Polimark Professional kroz tri potkategorije – delikates, salatni i laki gde najveći udeo u prodaji čini delikates sa preko 80%.
Kada se radi o brendu Polimark, majonez je prisutan u sve tri potkategorije kroz široki asortiman vrsta i veličina pakovanja – od kesica, tuba, dojpaka, pa do boca, tegli i kantica u rasponu od 50ml pa sve do 1.100ml, u zavisnosti od vrste pakovanja i potkategorije. Sa preko 50% količinskog ali i vrednosnog učešća u ukupnoj prodaji Polimark majoneza delikates, kesica od 200ml, boca od 500ml, kao i dojpak od 300ml se izdvajaju iz našeg portfolija. Kada se radi o Polimark majonezu Posni&Laki koji je idealan u periodu posta jer sadrži 60% manje masti¹ i ne sadrži sastojke životinjskog porekla, najprodavaniji artikal je kesica od 200ml. Važno je napomenuti i da se preko 65% ukupne prodaje vrši kroz kanal nacionalnih i lokalnih ključnih kupaca.
Pored brenda Polimark, tu su i Polimark Professional, linija proizvoda namenjena HoReCa kanalu koja je recepturom i pakovanjima prilagođena potrebama profesionalnih korisnika, kao i Polimark Junior, brend namenjen najmlađim konzumentima koji sadrži 20% manje masti¹.
Motiv koji nas pokreće je zadovoljstvo naših kupaca, korisnika i konzumenata, ali i praćenje svetskih trendova u kondimentima zbog čega konstantno radimo na unapređenju postojećih i razvoju novih proizvoda.

¹Smanjeni sadržaj masti u odnosu na Polimark majonez delikates.

 

Vital

Tanja Mirković, Brand Manager:
U duhu tradicije, po kojoj je kompanija Vital prepoznatljiva, trudimo se da kontinuirano unapređujemo kvalitet naših proizvoda. Posebno mesto u Vitalovom portfoliju zauzimaju majonezi, koje proizvodimo pod brendom Mayovita, u okviru kog se razlikuju delikatesni i lagani posni majonez.
Mayovita delikatesni majonez je proizvod veoma visoke hranljive vrednosti. Proizvodi se od suncokretovog ulja visokog kvaliteta, žumanaca, šećera, soli, senfa i aroma. Delikates majonez je izuzetnog ukusa, lako svarljiv i zbog tih svojstava se koristi za jelo i kao dodatak raznim vrstama salata od mesa i povrća.
Mayovita lagani posni majonez je pogodan za dijetalnu ishranu pošto u sebi ne sadrži holesterol. Proizveden je sa smanjenim sadržajem suncokretovog ulja visokog kvaliteta i bez žumanaca. U odabiru sirovina koje ulaze u sastav proizvoda izuzetan značaj ima kvalitet sirovina i postupak njihovog odabira. Lagani majonez se preporučuje za ishranu vegetarijanaca i u vreme posta.
Svi naši majonezi su dostupni u pakovanjima od 90g, 180g, 270g, 450g i 900g, a na potrošaču je da izabere koja vrsta i pakovanje najbolje zadovoljava njegove potrebe.
Osim pomenutih, za potrebe HoReCa segmenta, na raspolaganju su i veća pakovanja (5 kg).
Mayovita delikatesni majonez kesica 180g je najprodavaniji proizvod iz palete naših majoneza. Interesantno je napomenuti da se, osim na akcijama, značajan volumen generiše iz redovne prodaje.
Pored akcijskih aktivnosti, u maloprodajnim objektima konstantno organizujemo promotivne aktivnosti kojima nagrađujemo potrošače za lojalnost.
Kao dokaz kvaliteta Mayovita majoneza, sa ponosom ističemo nagradu ‘Izabran proizvod godine 2018′. Ovu prestižnu nagradu su dodelili potrošači u Srbiji i ista za nas predstavlja podstrek, kao i obavezu da održavamo kvalitet koji su oni prepoznali i dali nam podršku u daljem radu.
U skladu sa tim, radimo na razvoju novih proizvoda kojima ćemo obogatiti kako portfolio Vitala, tako i celu kategoriju.

 

 

Vital
Tanja Mirković, Brand Manager:U duhu tradicije, po kojoj je kompanija Vital prepoznatljiva, trudimo se da kontinuirano unapređujemo kvalitet naših proizvoda. Posebno mesto u Vitalovom portfoliju zauzimaju majonezi, koje proizvodimo pod brendom Mayovita, u okviru kog se razlikuju delikatesni i lagani posni majonez.Mayovita delikatesni majonez je proizvod veoma visoke hranljive vrednosti. Proizvodi se od suncokretovog ulja visokog kvaliteta, žumanaca, šećera, soli, senfa i aroma. Delikates majonez je izuzetnog ukusa, lako svarljiv i zbog tih svojstava se koristi za jelo i kao dodatak raznim vrstama salata od mesa i povrća.Mayovita lagani posni majonez je pogodan za dijetalnu ishranu pošto u sebi ne sadrži holesterol. Proizveden je sa sma-njenim sadržajem suncokretovog ulja visokog kvaliteta i bez žumanaca. U odabiru sirovina koje ulaze u sastav proizvoda izuzetan značaj ima kvalitet sirovina i postupak njihovog odabira. Lagani majonez se preporučuje za ishranu vegetarijanaca i u vreme posta.Svi naši majonezi su dostupni u pakovanjima od 90g, 180g, 270g, 450g i 900g, a na potrošaču je da izabere koja vrsta i pakovanje najbolje zadovoljava njegove potrebe.Osim pomenutih, za potrebe HoReCa segmenta, na raspolaganju su i veća pakovanja (5 kg).Mayovita delikatesni majonez kesica 180g je najprodavaniji proizvod iz palete naših majoneza. Interesantno je napomenuti da se, osim na akcijama, značajan volumen generiše iz redovne prodaje.Pored akcijskih aktivnosti, u maloprodajnim objektima konstantno organizujemo promotivne aktivnosti kojima nagrađujemo potrošače za lojalnost.Kao dokaz kvaliteta Mayovita majoneza, sa ponosom ističemo nagradu ‘Izabran proizvod godine 2018′. Ovu prestižnu nagradu su dodelili potrošači u Srbiji i ista za nas predstavlja podstrek, kao i obavezu da održavamo kvalitet koji su oni prepoznali i dali nam podršku u daljem radu.U skladu sa tim, radimo na razvoju novih proizvoda kojima ćemo obogatiti kako portfolio Vitala, tako i celu kategoriju.