(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 81, februar 2011.)
Da li danas uopšte možemo da zamislimo ‘život’ bez magične krpe, kako smo se snalazili ranije? Već 40 godina mikrofiber high-tech inovacija uspešno dokazuje svoju višestruku namenu. Bezbrojne mikropore svojim kapilarnim efektom mogu da u sebe unesu tečnosti i do 400 procenata sopstvene težine. Ova sposobnost omogućava odlično upijanje tečnosti i brisanje i najmanjih kapi, što ima za posledicu da površina ostaje skoro suva nakon brisanja. Samo mikrovlakno je i do 100 puta tanje od vlasi kose. To bismo mogli i ovako da predstavimo: sa 400g mikrovlakna bi mogla da se obmota zemlja oko ekvatora.
Prvi sintetički mikrofiber
Da li ste znali da istorijsko poreklo mikrovlakana seže do 5. veka p.n.e. i daleke Kine? Šetajući svojim vrtom, kraljica Lei Ču je na drveću otkrila male čaure od isprepletanih veoma tankih (mikro) vlakna od kojih je kasnije nastala svila, predivna tanka tkanina i san svake žene vekovima, ali veoma skupa. Godinama se tražila mogućnost proizvodnje slične, ali jeftinije tkanine, koja se prvi put javlja 1665. Međutim, tek 300 godina kasnije, japanskim naučnicima iz istraživačke laboratorije za tekstil Toray Industrije uspelo je da razviju prvi sintetički mikrofiber. Osamdesetih godina prošlog veka pojavljaju se na sceni meki lagani materijali pod nazivima Belleseime, Alcatara i Amaretta na bazi poliestera i polistirola. Prednosti ovih veštačkih mikrovlakana su brzo prepoznate u mnogim indsutrijama, pa tako i u segmentu krpa za domaćinstvo, te je mikrofiber našao odličnu primenu u održavanju prozora, staklenog i ostalog posuđa, kuhinjskih površina, kupatila, podova, automobila i slično.
Prednosti u odnosu na ‘obične’ krpe
Efikasnost poliester i poliamidnih vlakana daje mogućnost da mikrofiber krpom uklanjate masnoću, tragove prstiju, kamenac i tragove sapuna, bez korišćenja hemisjkih sredstava. Dakle obe pomenute karakteristike omogućavaju uklanjanje ostatka nečitoće vodenog, masnog ili uljnog porekla u jednom mahu i bez ostatka tragova brisanja, što ih čini apsolutno jedinstvenim po svojim performansama i daje ogromnu prednost u odnosu na tradicionlane krpe za razne namene. Efikasnošću mikofiber krpa, štedimo mnogostruko i vreme utrošeno na obavljanje ovih poslova, što se u populaciji kupaca u starosnoj dobi od 20-40 godina javlja kao poželjno kod odluke o kupovini.
Netkane mikrofiber krpe
Određene statistike, dobijene na osnovu istraživanja kod krajnjeg potrošača, kažu da 72 odsto korisnika mikorofiber krpa iste koristi za pranje prozora, 82 odsto za održavanje ogledala, staklene predmete i površine. Ono što krajnji korisnici takođe žele je da masne tragove i ostalu nečistoću mogu da uklone i bez korišćenja hemijskih sredstava i u jednom zamahu. Na osnovu toga je patentiran Evolon koncept mikrofiber tehnologije. U ovim netkanim ‘magičnim’ mikorfiber krpama milioni mikroskopski tankih vlakana stvaraju ogromnu unutrašnju površinu i omogućavaju pranje bez korišćenja hemijskih sredstava – samo blagim kvašenjem u vodi i dobrim ceđenjem krpe. Posebnom tehnologijom vezivanja vlakana ne dolazi do stvaranja ‘grudvica’ na površini tkanine, što joj produžava vek trajanja i korišćenja. Mikrofiber krpe se održavaju na 60° celzijusa (neke i na 90°) u mašnini za pranje veša, bez korišćenja omekšivača. Dakle, netkane mikofiber krpe imaju odlične performanse.
Tkane mikrofiber krpe
Međutim, postoji percepcija da krpe za domaćistvo treba da budu ‘punije’, pa su na tržištu tkane mikrofiber magične krpe one koje su voluminoznije i često im korisnici daju prednost upravo zbog toga. Kod nas su se one pojavile prvi put devedesetih godina prošlog veka, pa pošto su prve stigle iz Švedske, zvali su ih i švedskim magičnim krpama. Tkane mikrofiber krpe se u domaćinstvu mogu korsititi suve i vlažne. Pri dodiru imaju prijatnu mekoću, odlično brišu prašinu. Imaju veliku moć upijanja tečnosti, brzo uklanjaju nečistoću i masne tragove i za sobom ostavljaju blistave površine. Odlično su se pokazale u kuhinji i kupatilu, uklanjaju kamenac, čiste i ravne i neravne površine i svojom odličnom moći upijanja ostavljaju suve površine za sobom, kako nameštaja, keramičkih i mermernih pločica, tako i podova – laminata i parketa.
U stalnom porastu
U trgovinama se preporučuje da se mikrofiber krpe u rafu postave na uočljivim mestima. Prodaji odlično pomaže i skretanje pažnje na njihove prednosti, kao i njihovu primenu, što se može postići sada već obiljem reklamnog materijala koje proizvođači nude i naravno dobrim akcijama i promocijama. Proizvođači na samim pakovanjima proizvoda nastoje da daju što više informacija o proizvodu, njegovim prednostima, načinu korišćenja i održavanja. Prema istraživanjima, zabeležen je konstantan rast prodaje krpa od mikrofibera, kako u Evropi tako i kod nas. Ove krpe su stoga jasno definisane kao lideri u prodaji, u okviru kategorije višenamenskih krpa.
Vileda tim