(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 194)
Piše: Ivana Vukić, menadžer za interne komunikacije, kulturu i angažovanje zaposlenih
Početak 2022. godine obeležen je izuzetnim uspesima u kompaniji PepsiCo. Ulazak u četrnaestu godinu poslovanja na Zapadnom Balkanu bio je za nas i više nego značajan, kako zbog ostvarenih rezultata, tako i zbog postignuća i priznanja koja su nas sačekala već u januaru mesecu – osmi put zaredom smo dobili sertifikat Top Employer. Ono što je posebno u ovogodišnjem priznanju jeste da smo rangirani kao kompanija broj 1 u odnosu na sve sertifikovane kompanije u Srbiji.
Prethodne dve godine bile su poprilično neizvesne i izazovne, kako za kompaniju, tako i za svakog od nas, ali su nas istovremeno dodatno osnažile i kreirale nove prilike.
Moja funkcija odgovorna je za južna tržišta Centralne Evrope, Baltičke zemlje i franšizno poslovanje u Centralnoj Evropi, što mi je pružilo priliku da osluškujem potrebe zaposlenih, kao i da steknem širu sliku o raznolikosti njihovih potreba. Diverzitet pomenutih tržišta pomogao je celom timu da učestvuje u kreiranju brojnih programa čiji su ciljevi pružanje podrške zaposlenima uz istovremeno neometano funkcionisanje biznisa.
Zapadni Balkan je najbrojnija geografija u okviru našeg tržišta, sa više od 1.300 zaposlenih, i bilo je izazovno kreirati programe koji će odgovoriti na različite potrebe i zaista obezbediti efekat podrške zaposlenima.
U ‘novoj normalnosti’, nastojali smo da našim zaposlenima pojednostavimo rad što je više moguće.
Kompanija PepsiCo brine o porodicama svojih zaposlenih, i u skladu sa ovom praksom kreirali smo program posvećen deci naših zaposlenih. Od izbijanja pandemije, školovanje je dobilo jedan hibridan format, i u skladu sa tim kreirali smo PepKids inicijativu koja predstavlja subvenciju za kupovinu laptopova. Naime, zaposleni su uz malo finansijsko učešće mogli da dobiju odličan laptop za svoju decu, dok je kompanija pokrila najveći deo troškova, a sve kako bi se zajedno s decom privikli na onlajn model učenja. Ovu inicijativu smo nastavili i u 2021, kada smo pripremili korisne paketiće deci osnovcima naših koleginica i kolega za novu školsku godinu. Naravno, tu su neizostavni i novogodišnji paketići koje na sve kućne adrese naših zaposlenih u Srbiji i Bosni i Hercegovini dostavlja plavi Deda Mraz u plavom kamionu. Dodatna potvrda da radimo pravu stvar došla je u formi nagrade za najbolji projekat na nivou PepsiCo Evropa.
Postignuće na koje smo takođe izuzetno ponosni je otvaranje fabričke ambulante za naše zaposlene u Magliću. Moderno opremljena ambulanta otvorena je u cilju očuvanja zdravlja više od 700 zaposlenih, uz mogućnost preventivnih zdravstvenih pregleda u krugu fabrike. Ambulanta predstavlja ispostavu Doma zdravlja Bački Petrovac i zadovoljava sve protivepidemijske standarde i zahteve za rad primarne zdravstvene zaštite i izabranih lekara.
I u ovoj godini trudićemo se da razvijamo programe koji pružaju dodatnu korist našim zaposlenima. Trenutno je aktuelno biranje benefita kroz MyTotalReward platformu (paketi privatnog zdravstvenog osiguranja, FitPass, privatno penziono osiguranje, specijalistički pregledi i slično), što nam omogućava da svako, u skladu sa kriterijumima, izabere benefit koji najviše odgovara.
Jedan od brojnih programa koji su predstavljali naš odgovor na pandemiju, a koji smo uspešno nastavili da sprovodimo, jeste i Work That Works program kroz koji smo dali zaposlenima mogućnost izbora kada je u pitanju rad od kuće ili rad u kancelariji – odlučuju o tome onako kako je njima komforno, u dogovoru sa menadžerom i, naravno, u skladu sa opisom svog posla. Zatim, u radni dan uvrstili smo i Power Hour – period u sredini radnog dana kada zaposleni može napraviti predah od rada za računarom i iskoristiti ga na način koji želi. Još jedna aktivnost koja predstavlja pozitivan rezultat odgovora na pandemiju jeste sreda prepodne bez sastanaka – vreme kada se trudimo da ne zakazujemo sastanke i kada možemo da se u kontinuitetu posvetimo strateškim aktivnostima. Za ovaj način rada dobili smo pozitivne reakcije od zaposlenih, što znači da smo uspeli u nameri da promenimo mišljenje koje često imamo priliku da čujemo, a to je da smo efikasni samo dok smo u kancelariji.
Mentalno zdravlje je važno isto koliko i fizičko – svi zaposleni imaju mogućnost telefonskog savetovanja, kao i prisustvovanja vebinarima o mentalnom zdravlju, roditeljstvu i balansiranju privatnog i poslovnog života, s obzirom na to da je kovid era učinila da granica između ta dva postane nevidljiva.
Kao što promovišemo balans između privatnog i poslovnog, tako želimo da napravimo i balans između onoga što naši zaposleni žele i što kompanija može da ponudi – jer to je uvek dvosmerna i dinamična komunikacija. Naši zaposleni to prepoznaju, kao i tržište, pa sve to zajedno doprinosi našem mestu broj jedan kao poslodavca. Nastavićemo da unapređujemo naše prakse, da razvijamo ljude koji su suština naše kompanije, a sve u misiji pomeranja granica u borbi za talente i prihvatanje različitosti.