Kozmetika za oblikovanje kose

ZA FRIZURU KAKVU ŽELITE

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.30, novembar 2006.)

Glavnu reč na domaćem tržištu u kategoriji kozmetike za oblikovanje kose vode svetski poznati brendovi, ali i jedan domaći proizvođač.

Oblikovanje kose je oduvek bilo jedan od osnovnih modnih detalja, podjednako i kod muškaraca i kod žena. Samim tim, kozmetički preparati za oblikovanje kose imaju svoje mesto u današnjem društvu. U prilog ovome govori istraživanje GfK, prema komjem kozmetika za kosu nije više samo privilegija žena, već je sve više proizvoda ove vrste namenjeno i muškarcima. Uprkos tome, srpsko tržište još uvek nije sredina gde se ovi proizvodi za pravljenje i održavanje frizure mnogo koriste. Trenutno, oko trećine domaćinstava su korisnici kozmetike za kosu. U proizvode o kojima je reč ušli su: lak za kosu, pena, gel i vosak. U nastavku predstavljamo vodeće igrače na tržištu.

Uskoro novi proizvodi
Brend koji zastupa kompanija Beieresdorf, u kategoriji kozmetike za oblikovanje kose, je Nivea Hair Styling. Najprodavaniji proizvodi su gelovi za kosu od 150ml, zatim lakovi od 250ml i pene od 150ml. “Ova kategorija proizvoda predstavlja veliki potencijal. Potrošači sve više koriste renomirane robne marke proizvoda za oblikovanje kose. U skladu s tim i naša kompanija će da pruži nove proizvode koji će zadovoljiti potrebe i najzahtevnijih potrošača”, kaže Marjana Davidović, Product Manager Beieresdorfa. Glavni konkurenti kolekciji Nivea Hair Styling na domaćem tržištu, po njenim rečima, su takođe poznati svetski brendovi, kao što su Wella i Taft.

Za kreativne frizure
DCP Hemigal svojim proizvodima pokriva gotovo cela tržišta Srbije i Crne Gore. “Zahvaljujući kvalitetu i atraktivnosti naših proizvoda, ali i stalnim inovacijama i upotpunjavanju ponude, DCP Hemigal iz godine u godinu beleži stalni porast i fizičkog i finansijskog udela na tržištu” ističe Sonja Savić, direktor prodaje i marketinga jedine domaće kompanije koja je našla svoje mesto među liderima u ovom segmentu domaćeg tržišta. U okviru ove kategorije proizvoda, DCP Hemigal potrošačima nudi vosak za kosu X-hold od 80ml, briljantin gel za negu i oblikovanje kose od 65ml i l20ml, i gelove Forte i Wet Look Forte, koji su dostupni u posudama od l25ml i 350ml, i u tubama od 60ml, 100ml, l80ml. Kao glavnog konkurenta na domaćem tržištu u DCP Hemigalu vide Henklovu kolekciju sličnih proizvoda. Osim na domaćem tržištu, proizvodi ove kompanije mogu se naći još i na Makedonskom, kao i na tržištu Bosne i Hercegovine. DCP Hemigal je nedavno na tržište plasirao dva nova proizvoda za oblikovanje kose – gel za kosu Strong hold, za oblikovanje kreativnih frizura koje zahtevaju jako učvršćivanje i gel za kosu Ultra-strong hold, za ekstremno, ultra jako učvršćivanje. Ovi gelovi se mogu naći u pakovanju od l50ml.

Modernije i atraktivnije
Na tržištu Srbije, kozmetička divizija kompanije Henkel nastupa sa Taft asortimanom za oblikovaje kose, kao i sa Maxi gelovima za kosu. Taft, svetski poznati brend za oblikovanje kose, je već dugi niz godina prisutan na našem tržištu. Taftov asortiman za oblikovanje kose čine lakovi, pene, gelovi i voskovi, 37 različitih proizvoda koji omogućavaju da se naprave najrazličitije frizure. Taft nudi 9 različitih linija, od kojih svaka zadovoljava specifične potrebe potrošača i omogućava različite nivoe učvršćivanja kose. Prateći svetske trendove, u okviru Taft linije, u martu je došlo do promena u dizajnu pakovanja celog asortimana i unapređenja formule kod lakova i pena. Ambalaža sada izgleda modernije i atraktivnije, sa najnovijom skalom nivoa učvršćivanja. Novi Senso Touch efekat omogućava učvršćivanje frizure uz prijatan osećaj na dodir. Pored poboljšanog izgleda ambalaže i nove formule, uvedeni su i novi proizvodi. Uvedena je i nova linija Complete sa dve podlinije – Extra i Ultra. Complete Extra podlinija za tanku kosu, s nivoom učvršćivanja 3, obuhvata lak, penu i gel. Complete Ultra je predviđena za normalnu kosu i čine je lak i pena sa jačinom učvršćivanja 4. Novi Taft Complete predstavlja prvu liniju proizvoda koji u isto vreme pružaju kosi primetan volumen, sjaj i mekoću.

Osveženje i redizajn
Takođe, novina je i da je linija za mlade Taft Looks redizajnirana i da sada ambalaža izgleda savremenije i atraktivnije mlađoj populaciji. “U letnjim mesecima novi Taft Looks je promovisan putem uličnih promocija tokom gradskih dešavanja kao što su Exit i Beer Fest, gde su prolaznici bili u mogućnosti da isprobaju proizvode, a tokom oktobra i novembra ova linija će biti i medijski podržana”, kaže Milica Janjić, Asistent Brand Manager kompanije Henkel, i dodaje da je Taft tokom cele godine imao podršku u medijima i na mestima prodaje. I linija Maxi je, kao i Taft, već dugo prisutna na našem tržištu i ima veliki broj lojainih kupaca. Maxi asortiman čine gelovi koji se nalaze u tri različita pakovanja – tuba od 75ml i l50ml i teglica od 400ml. Kada se radi o Taft proizvodima, najpopularniji su lakovi od 250ml i gelovi od l50ml, a najprodavanije Maxi gel pakovanje je od 75ml. “Za sledeću godinu pripremamo osveženje u Taft asortimanu koje će predstavljati inovaciju u segmentu proizvoda za oblikovanje kose, kao i redizajn abalaže kod Maxi gelova “, kaže Milica Janjić. Iz marketinga i prodaje kompanije Kimby Co, koja je glavni distributer linije Intesa, proizvođača Mirato, kažu da proizvodima iz ove linije, namenjenim oblikovanju kose, pokrivaju tržište od 2.500 direktnih kupaca. Finansijski i fizički udeo ove linije proizvoda na tržištu je u stalnom porastu, što je naročito primetno u toku dodatnih akcija. Najpoznatiji brendovi u ovoj kategoriji su Intesa lakovi od 300ml i 500ml i pena Intesa od 300ml. Što se konkurencije tiče, nisu želeli da izdvajaju nikog posebno, već su naglasili da svaki brend koji ima približan cenovni razred, sa kvalitetom sličnim Intesi, smatraju konkurentom. Proizvode iz linije Intesa takođe distribuira i firma Egzit.

Za svačiji stil
Kompanija P&G na našem tržištu nastupa sa jednim od najjačih svetskih brendova u kategoriji – Wella. U okviru ove robne marke najviše se ističu linije Wella Design i Wellaflex. Aleksandra Vukmanović, iz marketing odeljenja Procter and Gamblea, objašnjava da se u okviru Wella Design linije u prodaji mogu naći tradicionalni stajling proizvodi, kao što su sprej i pena i stajling pomagala u vidu gela, voska i pena voska. Ovi proizvodi se ističu po tome što pružaju ultra jako i jako učvršćivanje i sjaj kose, a pomažu i boljem definisanju kovrdži. U okviru Wella Design linije, postoji i ultra jaka kolekcija koja nudi sprej, penu i gel i jaka kolekcija sa sprejom, penom i voskom. Inače, sprejevi iz ove linije mogu se naći u pakovanjima od 250ml, pene u pakovanjima od 200ml, gelovi i pena vosak u pakovanjima od 150ml, a vosak i gel vosak u pakovanjima od 75ml. U okviru Wellaflex linije postoji četiri podkolekcije posebno dizajnirane da pruže željeni nivo fleksibilnog učvršćivanja – ultra jaka, ekstra jaka, jaka i normalna.

Pripremila: Marija F. Šmit