KOMPANIJA DELHAIZE SERBIA PODRŽALA ONLAJN PLATFORMU SVE JE OK

Kako bi mladima u ovim izazovnim vremenima pružili podršku i odgovore na pitanja koja ih muče, tim iskusnih psihologa i psihoterapeuta dostupan je 24/7 na onlajn platformi SVE JE OK. Platformu su osmisli stručnjaci koji rade sa mladima, uz podršku UNICEF-a, OPENS-a iz Novog Sada, Instituta za mentalno zdravlje i NADEL-a.

Mlade osobe na platformi mogu zakazati onlajn savetovanje ili dobiti chat uslugu – četovanje u realnom vremenu sa profesionalcima koji imaju iskustva u prevazilaženju trauma. Svi koji žele da razgovaraju sa stručnjacima, mogu pozvati broj 116111 i taj poziv je besplatan.

Maloprodajni lanac Delhaize Serbia, vlasnik trgovinskog lanca Maxi, donirao je 10 miliona dinara i na taj način omogućio rad ove platforme u narednih godinu dana i svakodnevno savetovanje za sve mlade iz Srbije kojima je potrebna pomoć, razgovor i podrška.

“Podrška kompanije Delhaize Serbia izuzetno je važna za mlade ljude u našoj zemlji koji na platformi mogu da dobiju podršku tokom 24 sata. UNICEF i Delhaize Serbia su dugogodišnji partneri i njihova podrška našem radu u trenutku kada se mlade osobe nalaze pod ogromnim opterećenjem, predstavlja odraz istinskog poverenja između dva partnera i zajedničku viziju kako da se podrže članovi našeg društva kojima su sada naša pomoć i razumevanje najpotrebniji. Ovom donacijom ćemo obezbediti neometano funkcionisanje platforme koja je osmišljena da bi mladi ljudi, koji žele da razgovaraju o svojim problemima i brigama, uvek imali sigurno mesto gde će dobiti stručnu pomoć. Bez obzira na mesto stanovanja, platforma omogućava pristup i dostupnost usluga psihološke podrške svim mladim osobama u našoj zemlji i daje informacije koje su značajne i za roditelje i za stručnjake u vidu tekstova, kao i vebinara. Zahvaljujući ovoj donaciji, mi smo u prilici da radimo na daljem unapređenju usluga i plan nam je da jačamo kapacitete i institucija i stručnjaka koji se bave problemima mentalnog zdravlja mladih i adolescenata”, izjavila je Stanislava Vučković, rukovoditelj Programa za mlade UNICEF-a u Srbiji.

Nakon tragičnih događaja u maju, na platformi je kreiran zaseban segment Podrška u vreme krize namenjen mladim ljudima kojima je potreban razgovor o tragičnim dešavanjima u našoj zemlji.
“Mladi su nešto najlepše što svaka zajednica poseduje i briga o njihovom dobru je obaveza svih nas. Naša misija je pružanje podrške za bolji život, a u ovoj temi UNICEF je bio naš prirodan partner sa kojim imamo dugogodišnju uspešnu saradnju. Ova organizacija poseduje znanje i iskustvo, i baš zato verujemo da će onlajn platforma biti velika podrška i oslonac svim mladima koji u ovim izazovnim vremenima imaju potrebu za razgovorom i savetom”, istakao je Jan Vilem Dokhejr, generalni direktor trgovinskog lanca Delhaize.

Mlade osobe i adolescenti suočavaju se sa izazovima vezanim za odrastanje koji mogu prouzrokovati dugotrajni stres i anksioznost i dovesti do psihičkih problema koji umanjuju kapacitete mladih da postižu ciljeve i žive ispunjen život. Usled straha od neprihvatanja i stida koji osećaju jer misle da sa njima nešto nije u redu, mladi se zatvaraju umesto da razgovaraju o onome što ih muči, a razgovor je prvi korak da im bude bolje. Da bi se ohrabrili da podele svoje dileme i brige i na vreme se obrate za pomoć u vezi mentalnog zdravlja, kreirana je onlajn interaktivna platforma SVE JE OK.

Platforma je istovremeno namenjena i roditeljima i nastavnicima i na njoj se nalaze brojni sadržaji koji će im pomoći da se upoznaju sa brigama koje muče njihove tinejdžere i adolescente. Roditelji na platformi mogu da saznaju kako da im budu najbolja moguća podrška u slučaju raskida, izostanka sna ili preterane zabrinutosti za najmanje sitnice.

Nastavnici imaju posebno važnu ulogu u odrastanju i sazrevanju dece i mladih i oni na platformi mogu da pronađu korisne savete kako da komuniciraju sa njima, a posebno sada kada je njihova rutina promenjena i suočavaju se sa dodatnim pritiskom. Platforma i roditeljima i nastavnicima nudi preporuke i savete kako da pomognu mladima da prebrode osećaj zabrinutosti i dugotrajne uznemirenosti i slično.

“Naša je procena da će onlajn savetovalište na platformi SVE JE OK posebno biti korisno tokom letnje pauze kada će deca i mladi biti na raspustu koji znači odsustvo redovnih i uobičajenih rutina i obaveza. U tim okolnostima kod mladih se može pokrenuti uznemirenje i osećaj usamljenosti. Jako je važno da tokom letnjeg perioda svi obratimo posebnu pažnju na mlade, da im budemo dostupni, strpljivi i tolerantni prema njima. Otvorenost za njihovo viđenje stvarnosti razvija kod njih osećaj da ih razumemo i da smo tu da im pomognemo. Najvažniji korak ka povratku redovnim aktivnostima i zdravim životnim navikama je razgovor i podrška da se prevaziđu neprijatna iskustva i stanja u kojima se mogu naći. Važno je da mi odrasli budemo oslonac mladima, a brojne preporuke kako ostvariti podršku mogu se naći na samoj platformi SVE JE OK“, izjavila je Jelena Radovanović psiholog i koordinator onlajn savetovališta, angažovana u svakodnevnoj savetodavnoj praksi sa mladima.

Sve usluge na platformi SVE JE OK su besplatne.