KEKS I MEŠOVITO PAKOVANJE KEKSA

FokusKeksMesovitoPakovanjeKeksa

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 178, jun 2020)

 

NAJPRODAVANIJI U JUGOISTOČNOJ SRBIJI

Prodaja keksa i mešovitog pakovanja keksa u Srbiji raste, pa je tako količinska prodaja ovih proizvoda veća za 0,9% u odnosu na isti period godinu dana ranije. Vrednosna prodaja u Srbiji ima veći rast od količinske (2,7%), pokazuju podaci agencije Nielsen.

 

Nielsen analiza tržišta

Jelena Despotović, Retailer Services Account Executive:
Bilo da će se naći kao obavezno posluženje kada vam dolaze gosti ili da predstavlja sladak zalogaj posle ručka ili poslasticu uz kafu, moramo priznati – keks nikada nećemo prestati da volimo. Podaci iz Nielsen RMS panela prodaje za period od aprila 2019. do marta 2020. godine govore o tome kakav keks i mešovito pakovanje keksa se najviše prodaju u Srbiji.

Količinska, vrednosna i komadna prodaja

Prodaja keksa i mešovitog pakovanja keksa u Srbiji raste, pa je tako količinska prodaja ovih proizvoda veća za 0,9% u odnosu na isti period godinu dana ranije. Vrednosna prodaja u Srbiji pokazuje veći rast od količinske (2,7%).

Vrednosna prodaja raste u svim regionima osim u Vojvodini – Beograd je zabeležio povećanje od 4,5%, centralno-zapadna Srbija imala je rast od 1%, dok je najveći porast ostvarila jugoistočna Srbija (5,8%). Vojvodina je zabeležila pad od 0,1%.

Najveća komadna prodaja keksa i mešovitog pakovanja keksa ostvarena je u jugoistočnoj Srbiji (45,4%), zatim u zapadnoj Srbiji (19%) i Beogradu (18,4%), dok je najmanja komadna prodaja ovih proizvoda zabeležena u Vojvodini (17,1%).

Po kanalima prodaje

Keks i mešovito pakovanje keksa prodavali su se više u velikim i srednjim prodavnicama u poređenju sa prethodnim periodom – komadna prodaja porasla je za 0,9% dok je vrednosna prodaja rasla za 6,4%. Istovremeno, u hiper i super marketima beleži se vrednosni rast od 2,5% i komadni pad od 1,4%. Pad su ostvarile i male prodavnice po sva tri prodajna kriterijuma: vrednosno 2,4%, količinski 3,1% i komadno 7,8%, kao i kiosci i paviljoni.

Po kanalima prodaje, najveća količinska prodaja zabeležena je u velikim i srednjim prodavnicama (37,4%), zatim u malim prodavnicama (32,3%), hiper i super marketima (30,3%), dok je najmanja prodaja ostvarena u kioscima i paviljonima (0,1%).

Po segmentu i ukusu

Po segmentu, keks i mešovito pakovanje keksa dele se na biskvite i asortiman biskvita. Biskviti ‘zauzimaju’ 99,3% vrednosne prodaje, a asortiman biskvita svega 0,7%.

Najprodavaniji ukusi ovih proizvoda su: ‘bez dodatog ukusa’ sa ostvarenih 93% količinske prodaje, keks sa ukusom putera sa 1,8% količinske prodaje, kakao sa 1,2%, dok ukus pomorandže ima udeo od 1%.

Po tipu pakovanja i gramaži

Po tipu pakovanja, vrednosno najprodavaniji je keks u kutiji (72,6%) i kesi (24,3%).

Po gramaži, količinski najprodavanija pakovanja su ona od 150g (18,8% udela u prodaji), 300g (16,7%), 210g (7,8%), 600g (6,8%) i od 250g (4,2%).

Dijetalan ili ne

U Srbiji, kako pokazuju podaci, popularniji je keks koji nije dijetalan – on čini 86,3% vrednosne i 79,2% količinske prodaje, dok dijetalni keks ‘odnosi’ 13,7% vrednosne i 20,8% količinske prodaje.

Vodeći igrači

Top pet proizvođača koji na tržištu ostvaruju 81,7% vrednosne i 78,6% količinske prodaje, poređani po abecednom redu su: Bambi, Jaffa Fabrika biskvita Crvenka, Mondelēz International, SL Takovo i Štark.