YouGov CPS analiza: RAST PENETRACIJE TRADICIONALNE INSTANT KAFE
Supermarketi su maloprodajni format koji generiše 46% kupljenih količina tradicionalne instant kafe, dok su se tradicionalne prodavnice izdvojile kod mešavina i kapsula sa 30% učešća.
Analizira: Ana Kovačević, Junior Research Consultant, YouGov Panel domaćinstava
U fokusu ovog istraživanja je kupovina tradicionalne instant kafe i mešavina, uključujući i kapsule, u domaćinstvima u Srbiji u periodu od juna do septembra 2024. godine.
Tradicionalnu instant kafu je tokom posmatranog perioda bar jednom kupilo 27% domaćinstava, pri čemu je zabeležen rast penetracije u odnosu na isti period prethodne godine. Iako navedeni KPI opada kod mešavina i kapsula, ova potkategorija kafe je znatno zastupljenija – penetracija iznosi 55%. Dok prosečna učestalost kupovine tradicionalne instant kafe ostaje stabilna (2,6 puta), frekvencija kupovine mešavina i kapsula opada i iznosi nešto manje od šest puta.
Po kanalima prodaje
Supermarketi su maloprodajni format koji generiše 46% kupljenih količina tradicionalne instant kafe, dok su se tradicionalne prodavnice izdvojile kod mešavina i kapsula sa 30% učešća. U potkategoriji tradicionalne instant kafe slede minimarketi sa 19% i diskontni lanci sa 18%, dok kod mešavina i kapsula supermarketi imaju 24%, a minimarketi 23%.
Vodeći igrači
Na tržištu tradicionalne instant kafe dva vodeća proizvođača odnose 69% ukupne količine potkategorije, a to su, abecednim redosledom: Jacobs Douwe Egberts i Nestlé. Tri vodeća proizvođača na tržištu mešavina i kapsula ostvaruju udeo od 70%, i to su: Atlantic Grand, Mokate i Nestlé (po abecednom redu).
Trgovačke marke i PL
Trgovačke marke imaju veću važnost kod tradicionalne instant kafe – one ostvaruju količinski udeo od 28%, dok kod mešavina i kapsula njihovo učešće iznosi 11%. Takođe, promocije igraju važnu ulogu kod tradicionalne instant kafe – proizvodi koji se kupe na promociji generišu 70% ukupne količine ove potkategorije. Sa druge strane, mešavine i kapsule kupljene na promociji imaju učešće od 32%.
O Consumer and Shopper Intelligence u YouGov-u
YouGov divizija Consumer & Shopper Intelligence, ranije poznata pod nazivom Consumer Panel Services GfK (CPS GfK), nudi bogatu ekspertizu i visokokvalitetne podatke panela domaćinstava. Mi pomažemo svetski priznatim FMCG & Retail brendovima u kreiranju vrhunskog iskustva kupaca na svakom od stadijuma tokom shopper journey procesa.
Kontinuirano pratimo ponašanje kupaca na različitim lokacijama kupovine, što nam omogućava da izmerimo njihov „footprint” i našim klijentima pružimo iscrpan pregled i dubinsko razumevanje, kako prošlih, tako i sadašnjih i budućih navika, ponašanja i motivacije kupaca.
Saznajte više: Consumer and Shopper intelligence | Growth with Data Solutions
Pročitajte o YouGov groupakviziciji Consumer Panel Services GfK
(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 222, novembar 2024)