Hrana za kućne ljubimce

Foto: Freepik

HRANU ZA KUĆNE LJUBIMCE NAJVIŠE KUPUJEMO U HIPER/SUPER MARKETIMA

Kada je u pitanju vrednosna prodaja, u velikim i srednjim prodavnicama zabeležen je rast od 22,3%, u malim prodavnicama (do 40m²) rast od 16,4%, a u hiper/super marketima od 16%, pokazuju podaci NIQ-a.

NielsenIQ analiza tržišta:
Iz godine u godinu hrana za kućne ljubimce beleži rast vrednosne prodaje, pokazuju podaci o prodaji robe široke potrošnje iz NielsenIQ maloprodajnog panela. U posmatranom periodu od aprila 2023. do marta 2024, kada je u pitanju ukupna prodaja na nivou Srbije, zabeležen je vrednosni i komadni rast u odnosu na isti period prethodne godine, vrednosna prodaja veća je za 19,3%, komadna za 6,5%, dok količinska beleži pad od 1,6%.

Po regionima
Vrednosna prodaja hrane za kućne ljubimce u posmatranom periodu zabeležila je najveći rast u Vojvodini gde učešće iznosi 34,3%, potom sledi region Beograda sa 33,9%.
Najveća količinska prodaja hrane za kućne ljubimce ostvarena je u Vojvodini (36,1%) i Beogradu (27,6%), dok je nešto manja količina prodata u zapadnoj Srbiji (19,7%) i u jugoistočnoj Srbiji (16,6%).

Po kanalima prodaje
Posmatrano po kanalima prodaje preko kojih ovi proizvodi stižu do potrošača, a uključeni su hiper/supermarketi, velike/srednje prodavnice, male prodavnice i kiosci i paviljoni, najveći rast komadne prodaje ostvaren je u velikim i srednjim prodavnicama (5,1%), dok je pad komadne prodaje zabeležen u kioscima i paviljonima. U hiper i super marketima rast komadne prodaje iznosi 3,6%.
Kada je u pitanju vrednosna prodaja, u velikim i srednjim prodavnicama zabeležen je rast od 22,3%, u malim prodavnicama (do 40m²) rast od 16,4%, a u hiper/supermarketima od 16%.
Najveći udeo u prodaji hrane za kućne ljubimce beleži hiper/super kanal i to 50,7% po vrednosti. Na drugom mestu su velike i srednje prodavnice u kojima je zabeležena vrednosna prodaja od 39,8%.

Hrana za pse vs. hrana za mačke
Ako posmatramo podelu na hranu za pse i mačke, 45,7% čini hrana za mačke, dok 54,3% čini hrana za pse, posmatrano vrednosno. Volumenski, situacija je drugačija. Hrana za pse ‘zauzima’ 71,7% ukupne prodaje, a hrana za mačke 28,3%.
Vrednosno posmatrano, najveće učešće u prodaji ima vlažna hrana za mačke sa 32,7%, sledi suva hrana za pse sa 22,3% vrednosnog, ali 42,2% volumenskog učešća u prodaji.

Po veličini pakovanja
Ukoliko se osvrnemo na veličinu pakovanja, pakovanje od 1.000g ima najviše vrednosno učešće u prodaji sa 12,3%, sledi 850g sa 11,7%, dok ostala pakovanja imaju manje učešće.

Vodeći igrači
Top pet proizvođača u Srbiji ostvarilo je u posmatranom periodu količinsku prodaju od 40,9% i vrednosnu prodaju od 66,7%. Top pet proizvođača (poređanih abecednim redom) su: Ducla Trading, Europet, Mars, Nestlé i Partner.