Hrana za bebe

5522-Hrana_za_bebe

(tekst je opbjavljen u Progressive magazinu br. 196, april 2022)

 

NAJVEĆI PORAST ZABELEŽEN U JUGOISTOČNOJ SRBIJI

 

U odnosu na isti period godinu dana ranije prodaja hrane za bebe beleži vrednosni rast od 11,4%, količinski pad od 3,2%, dok komadno ima rast od 4,1% na tržištu Srbije, prema podacima agencije NielsenIQ.

 

Nielsen analiza tržišta

Jelena Despotović, Retailer Services Account Executive:
Kako bebe vremenom usvajaju čvrstu hranu jer majčino mleko više ne može da zadovolji njihove nutritivne potrebe, roditelji se svakodnevno suočavaju sa problemom pronalaženja dovoljno raznovrsne hrane za svoje najmlađe. S druge strane, proizvođači se stoga trude da odgovorno i kvalitetno odgovore na izazove koje im nalaže industrija hrane za bebe.

Počevši od prve kašike, način na koji kreiramo plan ishrane dugoročno utiče na zdravlje beba. Osim što izgrađuje metabolizam, konzumacija čvrste hrane jedan je od ključnih faktora za pravilan razvoj deteta jer ih navodi da ispravno žvaću, čime razvijaju desni i mišiće koji su im potrebni za artikulaciju govora. Većina roditelja postepeno prelazi na ‘čvrstu ishranu’ kada njihove bebe napune šest meseci. Griz i cerealije uživaju najveće poverenje kada su u pitanju nutritivne vrednosti, ali i zbog svoje mekane strukture često predstavljaju prvi izbor prilikom navikavanja beba na novi režim ishrane.

Baby food wet je tako dominantan na tržištu hrane za bebe (57,7%), potom se iza njega nalaze cerealije (19,1%), griz (13,9%), baby drinks (9%) i baby biscuits (0,2%).

Vodeći igrači

Prema podacima agencije NielsenIQ, za period mart 2021 – februar 2022, kada je reč o proizvođačima u kategoriji hrane za bebe – pet brendova koji kumulativno imaju više od 66,9% tržišnog učešća su: Baby Food Factory, Fructal, Hipp, Podravka i SL Takovo (poređani su abecednim redom).

Po regionima

Kompanije u ovoj industriji svoj poslovni uspeh i dalji razvoj zasnivaju na podmirenju potreba savremene porodice za zdravom dečijom hranom. U odnosu na isti period godinu dana ranije, prodaja hrane za bebe beleži vrednosni rast od 11,4%, količinski pad od 3,2%, dok komadno ima rast od 4,1% na tržištu Srbije.

Ako posmatramo regione, najveći porast beleži jugoistočna Srbija i on iznosi 21,1%, potom sledi Vojvodina sa 10,8%, u Beogradu rast vrednosne prodaje iznosi 9,8%, a u zapadnoj Srbiji 4,2%. Zanimljivo je napomenuti da Beograd ima najveće učešće u vrednosnoj prodaji i ono iznosi 33,8%, dok najmanje ima zapadna Srbija (17,3%). Jugoistočna Srbija beleži vrednosno učešće od 22,7%, a Vojvodina od 26,2%.

Po kanalima prodaje

Ako posmatramo kanale porodaje, najveće vrednosno učešće imaju velike/srednje prodavnice, odnosno objekti od 40 do 300m² – njihovo učešće iznosi 57%, a tu su uključene i drogerije. Potom slede hiper i super marketi sa 35,2%, pa male prodavnice sa 7,8% učešća u prodaji.

Po vrsti i veličini pakovanja

Što se tiče tipa pakovanja, najviše hrane za bebe se proda u teglicama i to 39,3%, potom u kutijama (25,8%), slede kesice sa 23% učešća u prodaji i flašice sa 7,7%.

Najdominantnija veličina pakovanja je od 190g sa 23,6% vrednosnog učešća. Sledi pakovanje od 200g sa 22,9% učešća, potom od 100g i 125g.

Po ukusu

Ukoliko posmatramo segment sa dodatim ukusima, najdominantnije učešće ima hrana za bebe bez dodatih ukusa (72,1%), potom sledi hrana za bebe sa ukusom čokolade (5,7%), jabuke (2,6%), ukus čokolada i lešnik (2,5%), dok ostali ukusi imaju nešto manje učešće.

S obzirom na odgovornost prema potrošačima, dalja izrada proizvoda u ovim kategorijama pratiće najsavremenije tehnološke procese i trendove ponašanja potrošača ne bi li proizvođači adekvatno pomagali porodicama u što zdravijoj ishrani njihovih najmlađih članova.