PELENE ZA BEBE

5522-Pelene_za_bebe

(tekst je opbjavljen u Progressive magazinu br. 196, april 2022)

 

NAJVEĆI UDEO U PRODAJI IMAJU VELIKE/SREDNJE PRODAVNICE

 

Najveća količinska prodaja pelena za bebe ostvarena je u Beogradu (29%), potom u jugoistočnoj Srbiji (27,4%), pa u Vojvodini (24,7%), dok je nešto manja količina prodata u zapadnoj Srbiji (18,9%), prema podacima agencije NielsenIQ.

 

Nielsen analiza tržišta

Jelena Despotović, Retailer Services Account Executive:
Proizvođači pelena su se potrudili da budu prisutni u svakoj fazi bebinog razvoja i da zadovolje svaku njenu potrebu. Kakva je prodaja pelena za bebe iz godine u godinu govore podaci o prodaji robe široke potrošnje iz NielsenIQ maloprodajnog panela. Ono što je svakako primetno je da iz godine u godinu pelene beleže rast vrednosne prodaje.

U posmatranom periodu od marta 2021. do februara 2022, kada je u pitanju ukupna prodaja na nivou Srbije, zabeležen je rast u sve tri kategorije: u odnosu na isti period godinu dana ranije vrednosna prodaja je veća je za 5,1%, količinska za 6,2%, a komadna za 10,3%.

Po regionima

Vrednosna prodaja pelena za bebe u posmatranom periodu zabeležila je najveći rast u zapadnoj Srbiji (7,5%). U Beogradu je ostvaren rast od 4,2%, iako Beograd agregira 33% ukupne vrednosne prodaje.

Najveća količinska prodaja pelena ostvarena je u Beogradu (29%), potom u jugoistočnoj Srbiji (27,4%), pa u Vojvodini (24,7%), dok je nešto manja količina prodata u zapadnoj Srbiji (18,9%).

Najveća vrednosna prodaja pelena ostvarena je takođe u Beogradu (33%), pa u Vojvodini (27,7%), potom u zapadnoj Srbiji (20,7%), dok je nešto manja vrednosna prodaja realizovana u jugoistočnoj Srbiji (18,6%).

Po kanalima prodaje

Posmatrano po kanalima prodaje preko kojih ovi proizvodi stižu do potrošača, a uključeni su hiper/super marketi, velike/srednje prodavnice, kao i male prodavnice, najveći rast komadne prodaje ostvaren je u malim prodavnicama (16%), dok je pad komadne prodaje zabeležen u hiper/super marketima (-4,5%). U velikim/srednjim prodavnicama (objekti od 40m² do 300m²) rast komadne prodaje iznosi 15,8%.

Najveći udeo u prodaji pelena za bebe beleže velike/srednje prodavnice, i to 65,5% po vrednosti, a tu su uključene i drogerije. Na drugom mestu su hiper/super marketi u kojima je zabeležena vrednosna prodaja od 32,5%.

Po veličini pakovanja

Ako posmatramo prodaju po veličini pakovanja, pakovanje za decu od 11 do 18kg ima najveće vrednosno učešće (11,8%), potom sledi pakovanje 8-14kg sa 5,6% učešća, pa 11-25kg sa 6%.

Vodeći igrači

Top pet proizvođača ostvaruje 66,2% ukupne prodaje pelena za bebe, i to su: Evyap, Ficosota, Lidersan, Procter&Gamble i Violeta (poređani su abecednim redom).