Gelovi za tuširanje

(tekst objavljen u Progressive magazinu br. 150, jul 2017)

ČISTOĆA I NEGA

Prema rezultatima Nielsen Retail Audita, u posmatranom periodu čak 41% prodatih količina gelova za tuširanje došlo je iz kanala drogerija, za njima slede hipermarketi i supermarketi, manje količine prodaje su zabeležene u velikim radnjama, a znatno manje u malim prodajnim objektima.

Nielsen analiza tržišta

Jelena Despotović, Retailer Services Account Executive:

Gelovi za tuširanje su dostupni u velikom broju mirisa, raznim veličinama pakovanja, namenjeni drugačijim ciljnim grupama. U proteklih godinu dana (maj 2016 – april 2017) najveći deo prodatih količina je generisan u regionu
Beograda. Za njim slede prodaje u regionu centralno- jugoistočne Srbije, dok su regioni centralno- zapadne Srbije i Vojvodine skoro ujednačeni u
prodatim količinama. Prema rezultatima Nielsen Retail Audita, u posmatranom periodu čak 41% prodatih količina došlo je iz kanala drogerija, za njima slede hipermarketi i supermarketi, manje količine prodaje su
zabeležene u velikim radnjama, a znatno manje u malim prodajnim objektima. Vodeći proizvođači, prema abecednom redu a ne
prema tržišnom učešću, su: Beiersdorf, Colgate Palmolive Henkel, Unilever i Private Label proizvođači. Vodeći brendovi gelova za tuširanje, takođe po
abecednom redu a ne prema tržišnom učešću, u prodatim količinama su: Dove, Fa, Nivea, Palmolive i Private Label brendovi.

GfK analiza tržišta

Jelena Milutinović, Research Assistant, Consumer Panel Services:

Analiza tržišta proizvoda za tuširanje u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od juna 2016. do marta 2017. godine.
Tržište proizvoda za tuširanje zabeležilo je blagi rast u odnosu na prethodni
period, koji je nastao usled nešto češće kupovine ovih proizvoda i nešto viših plaćenih prosečnih cena. Broj domaćinstava koja su u posmatranom periodu bar jednom kupila neki od ovih proizvoda ostao je na 53% od ukupnog broja domaćinstava. Može se reći da je ponuda proizvoda za tuširanje na tržištu Srbije veoma raznovrsna, pošto je dostupno preko 110 brendova koje proizvodi neki od 70 proizvođača. Međutim, iako postoji tako veliki izbor, domaćinstva se najčešće odlučuju za proizvode vodećih pet proizvođača, a to su (abecednim redosledom): Beiersdorf, Colgate Palmolive, Henkel&Schwarzkopf, Sarantis i Unilever. S druge strane, pet vodećih brendova ‘pokriva’ 60% tržišnih količina. Ti brendovi su, abecednim redosledom: Dove, Fa, Malizia, Nivea i Palmolive. Trećina kupaca proizvoda za tuširanje je u posmatranom periodu bar jednom kupila neki Nivea proizvod, a četvrtina Dove. Najveću lojalnost je zabeležila upravo Nivea, na koju su kupci potrošili polovinu novca namenjenog za kupovinu proizvoda za tuširanje. I ostali vodeći brendovi imaju veliku lojalnost kupaca: Dove 39%, Fa 37%, a Malizia i Palmolive po 31%. Supermarketi su zabeležili pad učešća na 19%, pa su vodeći format za kupovinu proizvoda za tuširanje u posmatranom periodu bili minimarketi koji su ostvarili rast učešća i u kojima je kupljeno 24% ukupnih količina. Drogerije postaju sve značajniji format i u njima je kupljeno 14%. Promocije su takođe sve bitnije za kupovinu ove kategorije, što pokazuje povećanje učešća promo kupovina na 35% prodatih količina. I trgovačke marke su zabeležile rast učešća, na 9%.

Beiersdorf

Nenad Vasić, Brand Manager kategorije:

Kompanija Beiersdorf je u kategoriji gelova za tuširanje prisutna sa brendom Nivea. Osećaj za potrebe i želje potrošača, inovativnost i nega kože
kao osnovna misija, stvorili su paletu najraznovrsnijih gelova za tuširanje. Od
blage kreme za tuširanje do raskošnih ulja i sportskih gelova koji revitalizuju,
Nivea je uvek u potrazi za novim formulacijama i mirisnim inspiracijama
koje će vreme provedeno pod tušem pretvoriti u ritual opuštanja i ugađanja
svim čulima. U želji da uvek isprati korak potrošača, Nivea je razvila gelove za
tuširanje u formatima od 50ml, 250ml, 500ml i 750ml. Svi Nivea proizvodi za negu kože pod tušem su izuzetno zastupljeni i traženi, a najveća prodaja se ostvaruje kroz drogerije i hipermarkete. Kretanje kategorije je u skladu sa kretanjem tržišta. Kada je reč o inovacijama, trenutno je aktuelna nova linija proizvoda Nivea Cream Oil Pearls koju čine kremasti gelovi za tuširanje obogaćeni arganovim uljem i dragocenim uljanim perlama, za blago čišćenje i nežan osećaj na koži. U ponudi su tri mirisne note – cvet lotosa, cvet japanske trešnje i cvet ilang-ilang. Prilikom tuširanja, uljane perle obogaćene prirodnim uljima pucaju, pružajući osećaj prijatne masaže. Baršunasta pena, obogaćena arganovim uljem, čak i suvu kožu čini primetno mekšom i nežnom, dok zavodljive mirisne note inspirišu čula čineći trenutke ispod tuša posebnim zadovoljstvom. Uvek se trudimo da osluškujemo svoje potrošače i njihove potrebe. Inovacijama želimo da pružimo našim lojalnim potrošačima mogućnost da probaju nove proizvode, i imaju veći izbor u okviru svog omiljenog brenda. Takođe, kroz inovacije pružamo priliku i ostalim potrošačima na tržištu da probaju nešto novo.

Henkel

Maša Bašić Novak, Brand Manager za body kategoriju, Henkel Adria regije:

Henkel Beauty Care je na tržištu gelova za tuširanje zastupljen sa brendom Fa. Gelovi za tuširanje dolaze u pakovanju od 250ml, 400ml i 750ml. Svežina Fa gelova za tuširanje i bogata nega uz aromatične mirise čine Fa gelove privlačnima i muškim i ženskim kupcima. Takođe, u asortimanu imamo i dva dečja gela za tuširanje, za devojčice i za dečake. Na tržištu se najbolje prodaju Fa negujući gelovi za tuširanje, i to u pakovanju od 250ml. Pri samom vrhu u okviru Fa asortimana su i muški i dečji gel za tuširanje za dečake.
Fa gelove za tuširanje potrošači najviše kupuju u većim trgovinskim lancima.
U poslednje vreme, Fa beleži pozitivan trend na tržištu velikih trgovačkih lanaca. S prolećem ove godine, u svoj smo asortiman uveli negujuće Honey Creme i Honey Elixir gelove za tuširanje sa dragocenim ekstraktima meda i bele gardenije, koji štite kožu od isušivanja, pružajući neodoljiv osećaj glatke kože. Takođe, u maju je lansirana nova Divine Moments linija s mirisom divlje kamelije i ekstraktom svile za još mekšu
i negovaniju kožu. Za leto smo pripremili egzotičnu Paradise Moments liniju
s mirisom hibiskusa, a u avgustu pripremamo liniju Magic Oil Purple Orchid
gel za tuširanje koji koži pruža negujući i osvežavajući osećaj u vrućim letnjim
danima. Potrošači kozmetičkih proizvoda vole nove koncepte, nove tehnologije i nove proizvode, te se uvek trudimo da im pružimo vrhunski kvalitet, uzbudljive sastojke i inovacije u Fa proizvodima. Takođe, Fa proizvodi pružaju odličnu vrednost za novac, te bilo da se radi o gelovima za tuširanje koji pružaju negu ili osveženje, svako može naći nešto za sebe u širokoj paleti Fa proizvoda.

Sarantis

Dalibor Bajić, marketing menadžer:

Kompanija Sarantis je već skoro dve decenije prisutna na srpskom tržištu sa svoja dva vlastita brenda: STR8 koji u svom asortimanu sadrži i parfi misane
gelove za tuširanje, kao i B.U, koji u svom asortimanu ima kremaste kupke. Gelovi i kupke imaju standardna pakovanja od 250ml, kao i ekonomična
pakovanja od 400ml. Pre dve godine naša kompanija je uspostavila poslovnu saradnju sa italijanskom kompanijom Conter i obogatila svoj asortiman sa još dva brenda. U pitanju su Denim i Tesori d’Oriente parfi misani gelovi za tuširanje u standardnim pakovanjima od 250ml. Naši gelovi za tuširanje prisutni su u svim prodajnim formatima, počev od cash&carry, hiper i supermarketa, preko tradicionalnih radnji, pa sve do specijalizovanih
kozmetičkih radnji. Izlaznost je standardno dobra u svim formatima,
zahvaljujući dobro izbalansiranom odnosu cene, kvaliteta, kao i vešto
odabranim mirisnim notama. Kategorija gelova za tuširanje iz godine u
godinu je u stalnom porastu i taj trend prate svi naši brendovi.
Kompanija Sarantis pomno prati najnovije svetske trendove, kao i promene
u potrebama i navikama potrošača i konstantno usavršava svoju ponudu u
pogledu kvaliteta, pakovanja, dizajna, kao i lansiranjem novih mirisnih nota,
kako bi na najbolji mogući način ispunila očekivanja potrošača i zadržala
njihovu visoku lojalnost. Tako smo ove godine lansirali dve nove STR8 linije,
dok smo za B.U. brend imali relansiranje početkom godine, gde smo unapredili formulaciju i pakovanje, a takođe smo ušli u kategoriju veće mililitraže. Već za sledeću godinu pripremamo nova lansiranja, tako da će svaki naš brend biti obogaćen novom mirisnom notom. Poboljšanja prodaje uz promotivne aktivnosti uglavnom se sastoje u akcijskim popustima na regularnu cenu, naročito u letnjem periodu, ali paralelno nudimo kupcima veoma atraktivne i pristupačne kombinacije proizvoda u setovima, od kojih je
najprodavanija kombinacija dezodorans u spreju + gel za tuširanje.

Unilever

Vladimir Knežević, Customer Marketing Manager PC:

Kada govorimo o gelovima za tuširanje, na tržištu Srbije prisutni smo sa brendovima Dove, Dove Men+Care i Axe. Dove gelovi za tuširanje dostupni su u pakovanjima od 250ml, 500ml i 750ml, a karakteriše ih jedinstvena kombinacija 1/4 hidratantne kreme i Nutrium Moisture TM tehnologije.
Dove revolucionarna formula za mekšu i svilenkastiju kožu već nakon prvog tuširanja postavlja nove standarde u nezi kože, pretvarajuć i tuširanje u pravi ritual lepote. Dove eksperti su uspeli da spoje vrhunsku negu kože i senzorna svojstva u istom proizvodu, a rezultat je jedinstvena formulacija nežnije i svilenkastije teksture sa bogatom sapunicom. Dove Men+Care gelovi za tuširanje sa Micro Moisture TM tehnologijom dizajnirani su posebno za kožu muškaraca i dostupni su u pakovanjima od 250ml i 400ml. Zahvaljujući svojoj formulaciji i sastojcima, Dove Men+Care gelovi za tuširanje neguju i čiste kožu, pomažu obnovu njene prirodne barijere i tako se bore protiv isušenja kože. Axe gelovi za tuširanje namenjeni su prvenstveno mlađoj populaciji i dostupni u pakovanju od 250ml. Celokupna prodaja naših gelova za tuširanje raste iz godine u godinu. Najveći deo prodaje ostvarujemo kroz hiper i supermarkete, a u poslednje vreme kanal drogerija postaje sve
značajniji. Kada posmatramo najprodavanije gelove za tuširanje, to su svakako Dove Deeply Nourishing i Dove Men+- Care Clean Comfort.
Kategorija gelova za tuširanje za nas predstavlja izuzetno važan segment,
na čiji razvoj smo konstantno fokusirani. Upravo zbog toga iz godine u
godinu potrošačima nudimo novitet kada su u pitanju različite mirisne note
gelova, ali i drugačije strukture – kao što je recimo Dove Nourishing Care ulje za tuširanje lansirano 2016, namenjeno veoma suvoj koži. U 2017 godini, Dove portfolio smo obogatili sa 4 nova gela za tuširanje – jedan sa mirisom kruške i aloe vere, i 3 iz kolekcije Nourishing Secrets koja je inspirisana tradicionalnim ritualima nege žena iz različitih delova sveta (Japan, Francuska i Centralna Amerika), koji su se odlično pokazali među potrošačima. U sklopu Dove Men+Care asortimana, u 2017. lansiran je gel za tuširanje sa mineralima i žalfi – jom. Kao i do sada, za naše potrošače spremamo mnogobrojne novitete u predstojećem periodu.
Kada govorimo o poboljšanju prodaje ove kategorije proizvoda, fokusirani
smo podjednako na ATL i BTL aktivnosti, kako bismo predstavili potrošačima sve prednosti koje naši proizvodi imaju da ponude. Ove godine smo počeli
sa emitovanjem nove TV reklame za Dove i Dove Men+Care gelove za tuširanje i trenutno imamo dosta vidljivu kampanju na nacionalnim i kablovskim TV stanicama. Pored TV reklama, digitalni kanali postaju sve bitniji, pa se trudimo da iz godine u godinu sve veći deo budžeta odvajamo za ovaj vid komunikacije. Pored navedenog, veliku ulogu svakako imaju i različiti promotivni materijali na samom mestu prodaje, kao i tailor made aktivacije koje radimo sa našim partnerima.