Gazirana i negazirana alkoholna pića

30622-bezalkoolna-pica

(tekst je objavljen u Progressive magazinu br. 198, jun 2022)

 

MANJI MALOPRODAJNI FORMATI DOMINIRAJU U KUPOVINAMA

 

Kategoriju karakterišu brendovi – svega 12% ukupnog volumena potiče od privatnih marki, gde najvećim delom Lidl doprinosi ukupnom volumenu trgovačkih marki, pokazuju podaci GfK istraživanja za period od novembra 2021. do marta 2022. godine.

 

GfK analiza tržišta

Slavica Kovačević, Junior Research Consultant, Consumer Panel Services:
Analiza tržišta NARTD (Non-alcoholic ready-to-drink) proizvoda u Srbiji odnosi se na podatke GfK panela domaćinstava za period od novembra 2021. do marta 2022. godine.

Posmatrane kategorije su voda, ledeni čajevi, gazirani i energetski napici i voćni sokovi. U daljem tekstu: kategorija NARTD. U analiziranom periodu svako domaćinstvo u Srbiji je barem jednom kupilo proizvod ove kategorije. Gazirane napitke i voćne sokove je kupilo oko 88% domaćinstava, a vodu čak 92%.

Vodećih pet kompanija koje imaju proizvode u ovoj kategoriji ‘zauzima’ 60% količinskog učešća u kategoriji. To su, abecednim redosledom: Knjaz Miloš, Lidl, Nectar Group, PepsiCo International i The Coca-Cola Company. Uzimajući u obzir da svaka od navedenih kompanija ima potkategorije u kojima je vodeći igrač, ako pričamo o lojalnosti The Coca-Cola Company ima sveukupnu količinsku lojalnost od 29%, dok je lojalnost u kategoriji gaziranih pića znatno veća. Najveću lojalnost među vodećim kompanijama u kategoriji mineralnih voda imaju Knjaz Miloš i The Coca-Cola Company. U kategoriji voćnih sokova, Nectar ima najvišu lojalnost u posmatranom periodu.

Najveću bazu kupaca svojih proizvoda među domaćinstvima u Srbiji ima The Coca-Cola Company, dok su sledeće dve kompanije Knjaz Miloš i Nectar.

NARTD kategoriju karakterišu brendovi – svega 12% ukupnog volumena potiče od privatnih marki, gde najvećim delom Lidl doprinosi ukupnom volumenu trgovačkih marki.

Posmatranjem ukupne količine bezalkoholnih pića kupljenih na promocijama i akcijama, vidimo da se sa učešćem od 23% promocije nalaze ispod prosečnog nivoa koji beležimo za kupovine robe široke potrošnje.

Manji maloprodajni formati dominiraju u kupovinama NARTD proizvoda: minimarketi i tradicionalne prodavnice zbirno generišu kupovinu polovine ukupnih količina kategorije. Za njima slede supermarketi sa 24% učešća i hipermarketi i diskontni lanci sa 11% odnosno 10% količinskog učešća u kategoriji.