Dugotrajno mleko

DugotrajnoMleko

ZA DOBRO JUTRO – KRAVICA, BELKA, HARMONY…

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.4, avgust 2004.)

Imlek na domaćem tržištu dominira, dok su mu Novosadska i Subotička mlekara najveći konkurenti. Impaz iz Zaiečara i Šabačka mlekara drže korak u ovoi trci za naklonost potrošača.

Bez obzira da li neko voli da ga pije ili ne, mleko je namirnica koja prati svakog čoveka od početka života. Ukoliko je neko imao još i prilike da u staji prisustvuje tradicionalnoj muži krava, da vidi vedrice pune tek pomuženog mleka, ostao mu je doživljaj za pamćenje. Danas su se proizvođači potrudili da tako neophodnu životnu namirnicu ponude u različitim pakovanjima, a sve popularnije je dugotrajno mleko. Lako za korišćenje, ne mora da se kuva, može da se pije ‘direktno iz frižidera’, duže traje i odličan je dodatak svim vrstama kafa.

Imlek
Kada se kaže dugotrajno mleko, prva asocijacija je Imlekova ‘kravica’. U ovoj firmi kažu da svojim proizvodima pokrivaju oko 40% tržišta, a taj udeo je u stalnom porastu, kako finansijski tako i fizički. Najpoznatiji brend je Moja kravica, dok su najpopularnija pakovanja – tetratop, tetrabrik, i elopak. “Proizvode izvozimo u Crnu Goru, Makedoniju i Republiku Srpsku”, rekao je Vlado Sparavalo, generalni direktor Imleka.

Novosadska Mlekara
Novosadska Mlekara je prisutna na tržištu Srbije i Crne Gore više od 50 godina. Tehnološki dobro opremljena, uz stalni nadzor i kontrolu kvaliteta proizvoda, ona beleži kontinuirani rast proizvodnje, sve veću prisutnost kako na domaćem tako i na tržištu bivših jugoslovenskih republika. Najpoznatiji brend Novosadske mlekare je sterilizovano mleko Harmony, takođe litarsko pakovanje TBA SL sa čepom koje se radi sa 2,8%mm i 3,2%mm. “Razvoj sirovinske baze, uvođenje nove tehnologije i opreme, jačanje konkurentnosti proizvoda uz maksimalnu edukaciju svih u lancu ‘od staje do trpeze’ permanentni je zadatak Novosadske mlekare. Stalan uzlazni kvalitet i sve veći broj zadovoljnih potrošača jednog od lidera mlekarske industrije naše zemlje, nema sumnje, nastaviće se i u narednom periodu”, kaže Danica Momčilović, glavni menadžer prodaje Novosadske mlekare.

Mlekara Subotica
“Prema najnovijim istraživanjima tržišta trajnih mleka, UHT mleko Mlekare Subotica, sa 2,8 % mm, zauzima oko 30% tržišnog udela, sa tendencijom povećanja u poslednjem posmatranom periodu. Ovo mleko je najbolje prihvaćeno od potrošača u Vojvodini, te u Beogradu, gde se, po rečima prodavaca u beogradskim marketima, u jutarnjim časovima najpre traži ‘Subotičko’. Njegova visoka potrošnja je odraz poverenja u standardno visok kvalitet proizvoda subotičke ‘Mlekare’. Rigorozna unutrašnja kontrola na svakom koraku – od ulaznih sirovina, preko samog procesa proizvodnje, pa sve do isporuke gotovih proizvoda – obezbeđuje vrhunski kvalitet. To dokazuju i višegodišnja istraživanja Pokreta potrošača Beograda, u kojima se subotičko mleko ocenjuje kao najkvalitetnije”, tvrde u marketing odeljenju Mlekare Subotica. U kategoriji obogaćenih mleka, Vitamilk – mleko sa 1,6% mm, te 12 vitamina, se sve bolje pozicionira na tržištu. On beleži povećanje svog tržišnog učešća za čak 10 odsto u odnosu na prošlu godinu – utvrđeno je da Vitamilk zauzima 22% tržišta vitaminiziranih mleka. Ovaj nutritivno vredan proizvod je dospeo u centar pažnje savremenih potrošača, pošto se uklopio u svetske trendove u oblasti funkcionalne hrane.
Vitamilk je harmonija dobro izbalansiranih vitamina i kompleksa minerala, koji su neophodni za aktivan i zdrav život. 250ml ovog multivitaminskog mleka je dovoljno da obezbedi četvrtinu dnevne potrebe za vitaminima. Kombinacija 12 vitamina, zajedno sa hranljivim sastojcima iz mleka, odlučujuća je za pravilan razvoj dece, trudnica kao i svih onih koji podležu psihičkim i fizičkim naporima. U prošloj godini, Mlekara Subotica je na tržište lansirala i 2 nova proizvoda, koja su izvanredno prihvaćena na tržištu. Reč je o trajnom mleku sa 3,2% mm i trajnom mleku sa 3,5% mm, koje je, u pravom smislu reči, našlo svoje ‘mesto pod suncem’ – u Crnoj Gori. Na primorje se plasira čak 1/4 proizvodnje ovog artikala. Najprihvaćenije pakovanje na tržištu je litarsko u tetrapak ambalaži, koja obezbeđuje trajnost proizvoda od 4 meseca.

Impaz Zaječar
“Prisutni smo na celom tržištu Srbije i Crna Gore sa napomenom da se obim prodaje u Crnoj Gori povećava u letnjim mesecima. Ukoliko se posmatraju oba tržišta celovito, finansijski i fizički, obim je konstantan. Naš najpoznatiji proizvod u segmentu trajnog mleka je Belka. Najpopularniji proizvod je Belka u tetra-slim pakovanju sa re-capom od jednog litra. Proizvode izvozimo u Makedoniju i Republiku Srpsku i to celokupni asortiman. U odnosu na prošlu godinu beležimo rapidan rast izvoza (za prvih šest meseci smo izvezli jedan i po put veću vrednost nego u celoj prošloj godini)” ističe Sveta Živković iz Impaza a.d. Zaječar.

Mlekara Šabac
AD Mlekara Šabac sa svojim proizvodima prisutna je na tržištu od davne 1931. godine, kada je nekoliko poljoprivrednih proizvođača osnovalo prvu Mlekaru u šabačkom kraju. “Tokom svih ovih godina razvoja proširenjem kapaciteta prerade mleka, primenom savremene tehnike i tehnologije, zahvaljujući visokom kvalitetu naših proizvoda, uspeli smo da ostvarimo veliko tržišno učešće, tako da sa sigurnošću možemo reći da smo u samom vrhu mlekarske industrije. Na pojedinim segmentima tržišta smo apsolutni lideri u pogledu plasmana UHT mleka, a globalno na domenu srpsko-crnogorskog tržišta pokrivamo negde oko četvrtinu. Zahvaljujući stalnom unapređenju proizvodnog programa, primenom savremene tehnike i tehnologije, praćenjem visokih standarda poslovanja, inovacija na tržištu, Mlekara Šabac beleži konstantan rast na tržištu od svog nastanka do danas”, ističe Aleksandar Simić, rukovodilac marketing službe.
Najpoznatiji brend na srpsko-crnogorskom tržištu je UHT mleko 1/1, a najpopularnije pakovanje je tetra-brik 1/1. “Imajući u vidu segmente tržišta koja pokrivamo svojim dugotrajnim mlekom, kao i drugim proizvodima iz široke lepeze našeg asortimana, možemo sa sigurnošću reći da smo na pojedinim segmentima tržišta apsolutni lider, a na ostatku tržišta idemo u korak sa Imlekom, Novosadskom i Subotičkom Mlekarom. Naše dugotrajno mleko paralelno sa plasmanom na srpsko-crnogorskom tržištu, intenzivno se plasira i na tržišta BH Federacije i Republike Srpske. Pored pomenutih zemalja, ostale proizvode iz našeg asortimana izvozimo i na tržište Makedonije”, rekla nam je Slađana Alimpić, referent marketing službe Šabačke mlekare.

Pripremila: Tatjana Ostojić