Deterdženti za mašinsko pranje veša

ZA BESPREKORNU ČISTOĆU I SJAJ

(tekst objavljen u Progressive magazinu br.29,oktobar 2006.)

Vodeći proizvođači na tržištu, po abecednom redu: Beohemija Inhem, Henkel Merima, Procter&Gamble.
Deterdženti za mašinsko pranje veša spadaju u kategoriju najčešće reklamiranih proizvoda. Na tržištu postoji veliki broj proizvođača i široka lepeza ovih proizvoda. Možda su upravo raznolikost i velika ponuda uzrok velikog broja reklama. Proizvođači moraju na neki način da privuku kupce da u veoma oštroj konkurenciji izaberu baš njihov brend. Prema istraživanjima, upotreba deterdženta za pranje veša u Srbiji poklapa se procentualno sa brojem domaćinstava koja imaju mašine za pranje veša.

Totalno čisto
Tijana Milošević, brand manager Beohemije – Beograd ističe da najveći udeo u potrošnji i prodaji deterdženata za pranje veša, u njihovom portfoliju, ima proizvod Duel Ultra Fresh, nakon kojeg sledi Duel Totalno Čisto. Kao najveće konkurente na tržištu ona navodi P&G sa Bonuxom i Henkel Merimu sa Merixom. Kada su u pitanju dalji planovi, Milošević kaže da su prioriteti kompanije uvećanje udela na tržištu i potrošnji do kraja godine. “Osnova za takve ciljeve i prioritete su maksimalno uposleni kapaciteti proizvodnje, kao i trend prodaje, koji već sada ukazuje na rast svih pomenutih parametara”, naglašava Milošević. Ona dodaje da Beohemija Inhem svoje proizvode distribuira i na tržišta balkanskog regiona preko lokalnih disributera, a takođe uslužno proizvodi nekoliko privatnih marki, kako za domaće, tako i za strane kompanije. “Pored veoma aktivne konkurencije, stečena pozicija, kvalitet i potencijal brenda Duel su još veći motiv i izazov menadžmentu i radnicima Beohemije da u narednom periodu tržišno učešće koje sada imaju uvećaju i svojim potrošačima donesu još veći benefit u procesu kupovine i potrošnje”, ističe brand manager Beohemije.

Svuda u Srbiji
Milošević kaže da je kupovinom fabrike Delta Inhem, kompanija Beohemija postala vlasnik proizvodnje i marke deterdženata za pranje veša Duel i Talas. “Pored već postojećeg proizvodnog portfolija kompanije Beohemija, kao i pomenutih deterdženata za pranje veša, nastavljamo proizvodnju i sredstava za čišćenje Duel, kao i omekšivača za veš Soffi”, navodi Tijana Milošević. Proizvodnja kompanije Beohemija Inhem u potpunosti je preseljena u fabriku u Zrenjaninu, opremljenu najmodernijom proizvodnom tehnologijom. Popunjenost kapaciteta fabrike i pozicije na tržištu ukazuju na rastući udeo u potrošnji, kako finansijski posmatrano, tako i po osnovu fizičke prisutnosti na primarnim i sekundarnim pozicijama u maloprodajnim i veleprodajnim objektima. Duel deterdženti za pranje veša stižu u domove potrošača distribucijom kroz sve kanale, odnosno preko 7.000 objekata širom Srbije.

Vrhunski kvalitet
“Prema poslednjim podacima kojima raspolažemo, Henkel Merima deterdženti za pranje veša pokrivaju više od 40 odsto tržišta Srbije. Pri tome, iz godine u godinu beležimo stalni porast i fizičkog i finansijkog udela, zahvaljujući, pre svega, vrhunskom kvalitetu naših proizvoda, ali i stalnom upotpunjavanju ponude i unapređenju organizacije distributivne mreže. Naši proizvodi prisutni su na celom tržištu Srbije, ali takođe i na tržištu Crne Gore, Makedonije i Bosne i Hercegovine”, navode iz kompanije. U okviru ove kategorije proizvoda, Henkel Merima potrošačima nudi dva domaća brenda – Merix i Meril i jedan internacionalni – Persil. Svaki od njih ima široku paletu podvarijanti. Kako navode iz Henkela, njihov najprodavaniji deterdžent je Merix Gorska Svežina, a pored ove, Merix proizvode u još tri varijante: Limunov Cvet, Automat i Color. “Interesanto je napomenuti i činjenicu da osim praškastih deterdženata, standardni asortiman Henkel Merime sadrži i tečne deterdžente Persil Green Power 1,51 i Persil Color 1,51, po čemu se razlikujemo od većine naših konkurenata”, ističu iz kompanije.

Udovoljiti potrošačima
Još većoj raznovrsnosti asortimana svakako doprinosi i ponuda različitih veličina pakovanja. “Trudimo se da što je više moguće odgovorimo potrebama potrošača, pa se stoga u našoj ponudi, pored standardnih pakovanja od 500g, 3kg, 6kg i 9kg, veoma često nalaze i promotivna pakovanja poput kantica, shopping basketa, combo-kutija i slično. Inače, najpopularnije je pakovanje od 3kg, dok u hipermarketima beležimo stalni porast prodaje većih pakovanja. Kada su u pitanju inovacije na tržištu, važno je istaći da Henkel Merima kontinuirano ulaže u svoje proizvode. U skladu sa tim, svake godine sprovodimo čitav niz istraživanja radi što boljeg i potpunijeg razumevanja potreba potrošača. Cilj nam je da od njih saznamo šta je to što bismo još mogli da poboljšamo, unapredimo i usavršimo. Na osnovu toga, formulacije proizvoda kontinuirano se unapređuju i takva će praksa biti nastavljena”, navode iz kompanije Henkel Merima.

Za živost i sjaj veša
U portfoliju kompanije Procter&Gamble, kada su u pitanju deterdženti za pranje veša, nalaze se brendovi Ariel i Bonux. Iz kompanije ističu da je “Ariel prašak za pranje veša koji odeći daje besprekornu čistoću i koji je postao vodeći proizvod zahvaljujući odličnim performansama u čišćenju, uklanjanju mrlja teških za skidanje i izvanradnoj belini”. Ono što naročito naglašavaju je da se Ariel neprestano poboljšava, da bi potrošačima pružio najbolje usluge u pranju. “Zahvaljujući svojim svojstvima, koja štite i jačaju tkanine, odeća izgleda nova i duže zadržava svoj oblik. Veš u boji dobija živost, a beli veš sjaj”, poručuju iz Procter&Gamble-a.

Čistoča po dobroj ceni
Drugi proizvod iz ove kategorije je Bonux, za koji važi slogan ‘Pametno peremo Vaše rublje’. “Bonux je deterdžent, koji nudi odličnu vrednost za novac koji dajete. Pruža izuzetnu čistoću i svežinu, po veoma dobroj ceni. To je univerzalni deterdžent, koji se može koristiti i za belo i za obojeno rublje, na bilo kojoj temperaturi. Poboljšana formula, koja koristi snagu kiseonika, oslobađa pojačan tok mikro-mehurova koji čiste vlakno po vlakno, doprinoseći boljem otklanjanju fleka i ukupnoj sposobnosti čišćenja. Bonux je odlično rešenje za pranje veša, jer pruža superiorno pranje po pristupačnoj ceni”, ističu iz kompanije P&G.

Pripremila: Ana Filipović